Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Katowice
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1.9 M-Jet
    Rocznik
    2007

    1.9 8V 120KM Multijet - szarpanie w okolicy 2tys obrotów

    Witam, od niedawna zaczyna mi samochód szarpać (Bravo II 07r.). Póki co nie są to mocne szarpnięcia, na obrotomierzu raczej niezauważalne, ale odczuwalne dla osób wewnątrz. Szarpnięcia pojawiają się w przedziale ok 1,8tyś-2,2tys obrotów, najbardziej odczuwalne na 2 i 3 biegu, szczególnie jak się przyspiesza powoli. Jadąc z wyłączonym radiem i opuszczoną szybą, wsłuchując się w pracę turbo to normalnie w tym przedziale obrotów było słychać taki delikatny świst - w momencie kiedy silnik szarpie świst ten jest przerywany, tak jak szarpnięcia. Ten świst można najlepiej opisać tak - jak złożymy usta w litere o i zaczniemy wciągać powietrze i co poł sekundy zamkniemy usta całkiem. I teraz pytanie, bo naczytałem się głownie o EGR - jest to typowe zjawisko nieprawidłowego działania EGR? Czy jednak sterowanie zmienną geometrią łopatek? (którą chyba mam w multijecie 1.9 8V 120KM?). Auto nie kopci, za wyjątkiem szarpnięć mocy mu nie brakuje, w górnej części obrotów wszystko ok, odpala normalnie. Nic kombinowałema z żadnymi wstawkami czy zaślepkami do EGR, ma natrzaskane 55tyś i nie ma fabrycznie DPFu. Z góry dziękuje za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez neftali ; 27-04-2014 o 20:35



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Kolego u mnie było podobnie z tym szarpaniem, po pewnym czasie wyskoczyła kontrolka silnika. Po diagnozie na kompie wyszło błąd EGR. Zaślepienie bez programowego wyłączenia nic Ci nie da bo kontrolka i tak będzie się palić. Ja przy okazji chipa wyłączyłem to ustrojstwo i zaślepiłem. No i mam spokój. Jeśli to EGR u Ciebie to szykuj 5 stówek + wymiana, mało który mechanik bawi się w czyszczenie (nie wiadomo na ile to podziała). Swoją drogą jeśli masz oryginalne przebieg to na EGR to ciut za wcześnie chyba że poruszasz się tylko po miastach.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2014
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Grande Punto 1.9 Multijet 130km
    Rocznik
    2006
    Wyczyść do ale od strony przepustnicy/klapki gaszącej . Bo tam się zatyka problem zniknie , zdemontuj rurkę która łączy EGR z przepustnicą/klapka gaszącą (zaznaczone prawy górny róg ) zajrzyj od strony szyby (strzałka) i zobaczysz sadze która już praktycznie zatyka przepływ z przepustnicy do egr
    41_1261997826.jpg zdjęcie pożyczone z google silnik bardzo podobny układ tez . Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. terkotanie w okolicy skrzyni biegów
    Napisany przez endriulodz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-04-2014, 21:22
  2. [Śląskie] Lakiernik z okolicy Sosnowiec/Katowice
    Napisany przez lukazon na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-09-2013, 08:14
  3. Dziwny dźwięk z okolicy rozrządu
    Napisany przez raul_na_102 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-11-2012, 17:28
  4. Fiat marea 1,6 16v wysokie obroty po odpaleniu silnika 2tys
    Napisany przez LukasB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-07-2012, 10:56
  5. Lekkie szarpanie przy ruszaniu . Fiat Doblo 1,3 MultiJet 07r
    Napisany przez maly127 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-04-2010, 22:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multijet szarpie

fiat bravo 1.9 120 km nie wchodzi na obroty

fiat 1.9 multijet szarpie

grande punto 1.9 szarpie

mj 1 9 8v zmienna geometria

1.9 mj nie wchodzi na obroty

1.9 120 km szarpanie

grande punto 1.9 kopci i szarpie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl