Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    15
    Auto
    Bravo II 1.4 16v
    Rocznik
    2007

    1.4 16V 90KM - nierówna praca przy zapalaniu!?

    Witam
    Jestem posiadaczem Bravo II 1.4 16V 90KM.
    Mam taki problem, że po uruchomieniu samochodu czasami samochód ma nierówne obroty, okolice 1100.
    Ostatnio zakładałem instalację gazową, jednak gazownik twierdzi, że z instalacją wszystko jest ok. Około 3tys temu wymieniałem również rozrząd.
    Co może być tego przyczyną? Jak sprawdzić czy nie jest to wina instalacji?
    Pozdrawiam i dziękuję.
    Ostatnio edytowane przez Disl123 ; 25-06-2014 o 08:18



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007/2008
    A na benzynie tylko nierowno pracuje?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    15
    Auto
    Bravo II 1.4 16v
    Rocznik
    2007
    Tylko na zimnym silniku gdy samochód stoi kilka godzin a więc na benzynie ponieważ na gaz przełącza po kilku minutach dopiero.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007/2008
    ja mialem to samo zimn6 silnik to normalnie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry i zero mocy mial nie wiem co to bylo ale zatankowalem samochod do pełna benzyny i ustalo narazie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    W moim Bravo z fabrycznym LPG jest podobnie- szczególnie jak dłużej postoi. Często nie pali za pierwszym razem, za drugim kręceniem pali od razu. Dzieje się tak tylko wtedy, kiedy ilość paliwa w baku jest poniżej 1/2. Przy pełnym baku zero problemów.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Bravo II
    Rocznik
    2007/2008
    ja mam zalany do pelna i tak jak pisalem problem ustąpil ale po tygodniu znowu tak samo moze nie tak mocno bo wczesniej to nawet nie dalo sie ruszyc samochodem .Zastanawiam sie czy to nie problem tego ze sie jezdzi tylko na gaxie moze trzeba troche wtryski posmarowac i pojezdzic na benzynce.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    27
    Postów
    15
    Auto
    Bravo II 1.4 16v
    Rocznik
    2007
    Zauważyłem, że problem występuję tylko i wyłącznie przy zimnym silniku. Po odpalaniu auto się trzęsie.
    Jednak gdy wyłącze samochód nawet po 3 sekundach i uruchomie jeszcze raz problem ustaje... Ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    Jak już pisałem mam ten sam problem, w końcu postanowiłem się z nim rozprawić-pompa paliwa do wymiany. Aktualnie poszukuję używki dla siebie, nowa niestety to ponad 400zł.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Bravo II 1.4 T-JET
    Rocznik
    2009
    Miałem właśnie zakładać taki temat, mam ten sam problem w 1.4 120KM z gazem.
    Jak postoi kilka godzin i silnik jest zimny to po odpaleniu obroty skaczą do 1,3k a czasami nawet zgaśnie - po ponownym zapaleniu wszystko juz jest ok.
    Dajcie znać czy wymiana pompy paliwa pomogła.

    Pozdrawiam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    Pompa wymieniona na używaną ze Stilo (koszt 30zł+przesyłka). Wyraźna poprawa w zapalaniu- pali za pierwszym razem. Niestety nadal trochę się telepie- zapalam, kilka sekund chodzi normalnie i potem znowu przez kilkanaście-kilkadziesiąt sekund falują obroty. Dziś odpalałem autko po 3 dniach stania pod chmurka i nawet mi zgasł po ok 10 sekundach telepania się. Oceniam że poprawiło się tylko w 70%.
    Przed wymianą pompy pokazywał się też w kompie jakiś błąd dotyczący wtrysku (nie znam się), po wymianie świec podobno już go nie ma.
    Co będzie następne?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Bravo II 1.4 T-JET
    Rocznik
    2009
    Szkoda, że wymiana pompy nie załatwiła sprawy (tego się*obawiałem), trzeba by to dobrze zdiagnozować. U mnie nie ma żadnych błędów (używam takiego niebieskiego elm 327 na bluetooth i programu torque na androida - polecanego tu na forum kabla USB nie mogłem zmusić do pracy)
    Moja bravura nie ma problemów z zapalaniem, ale czasami zdarzy się*że podczas falowania obrotów zgaśnie, choć ostatnio kilka razy odpaliłem zimną furę i nie było falowania.
    Ja planuję udać się*na jakąś konkretną*stację diagnostyczną - gdzie odczytają*błędy (wydaje mi się*że mój sprzęt nie pokazuje wszystkiego), żeby nie wydawać kasy w wymianę różnych rzeczy po omacku.
    Czy wam też*podczas falowania obrotów naciskanie pedału gazu nie daje żadnych efektów, jakby go nie było?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2013
    Skąd
    Andrychow
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Panda 1.1
    Rocznik
    2004
    Witam

    Sam podobny temat przerabiałem w Fiacie Panda 1.1 z LPG
    w 95% to nie do końca prawidłowa regulacja instalacji LPG przez gazownika.

    Powiem co ja zastosowałem:
    1. Zmiana Świec
    2. Odpięcie Akumulatora na 2-3 h.
    3. Przelatanie Pandy na 1-2 zbiornikach Benzyny + dodatek w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy PB. + Zebranie mapy PB
    4. Po zebraniu mapy PB odpowiednia regulacja mapy LPG.

    Polecam zapoznanie się z forum Fiat Bravo poniżej linki (może wymagać logowania)
    Proponuje zapoznać się z omawianym problemem na forum Bravolotów (w 2 słowach ciężko wyjaśnić o co biega):

    http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=7151
    http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopi...=782&start=420

    Sorki Adminie za linki do forum .... xxx

    Kolego kdemon - Polecam forum: lpg-forum.pl z tego co pamiętam był trochę opisywany problem z silnikami T-Jet i dali radę rozwiązać ERROR tylko bardzo qmaty gaziarz jest potrzebny + sonda AFR .

    Pozdrawiam
    Zi3i
    Ostatnio edytowane przez zi3i ; 27-08-2014 o 22:40

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 wrzesień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    28
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2009
    Wracając do samej pompy- wymiana jednak coś dała bo:
    1. Pali za pierwszym razem, a nie za drugim
    2. Telepanie jest duuużo mniejsze
    3. Pod koniec żywota poprzedniej pompy przy telepaniu wyświetlał komunikat UZUPEŁNIJ PALIWO (przy 1/2 baku), obecnie już tego nie ma

    W moim przypadku jest to pewnie złożony problem. Obecnie auto mam u gaziarza na wymianie filtrów. Prosiłem go o podpięcie do kompa czy tam wszystko jest ok, stwierdził jednak że nie ma oprogramowania do Landi renzo (auto z Włoch, gaz od nowości). W związku z tym, mam pytanie czy poleca ktoś mądrego gazownika na ŚLĄSKU (Zabrze)?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Bravo II 1.4 T-JET
    Rocznik
    2009
    @zi3i dzięki za info,
    Ja uważam że to nie jest problem z gazem bo przecież*auto odpala na benzynie i falowanie występuje od razu (kiedy silnik jest zasilany benzyną) a nie podczas czy po przełączeniu zasilania na gaz.
    Gaz był zakładany w AutoGaz Śląsk - Katowice - firma polecana dość mocno przez użytkowników bravo II w necie.
    Jakiś miesiąc przed tym jak pojawił się*problem byłem u nich na standardowej kontroli, która wynikała z przebiegu (auto było serwisowane tam przed zakupem, więc mimo tego że mieszkam w Krakowie postanowiłem kontynuować serwis w tym zakładzie) I spece wyregulowali mi mapy bo od zakupu (2 miesiące) pojawił się dwukrotnie błąd check engine związany ze zbyt bogatą*mieszanką.
    Ten problem został usunięty.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2013
    Skąd
    Andrychow
    Wiek
    40
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Panda 1.1
    Rocznik
    2004
    @Kdemon to jest problem z nieodpowiednim pokryciem mapy "gazowej LPG" w stosunku do "PB". Dokładnie masz rację iż odpowiednie pokrycie się mapy PB vs LPG rozwiązuje problem ale jednak warto czasami 1 na 5 zbiorników LPG pogrzać trochę na PB Sam posiadam instalację LPG i śmigam jak na razie pozytywnie . Nie zmieniaj serwisu LPG AutoGaz Śląsk - Katowice to Ok firma i znają się na robocie a silnik T-Jet niestety wymaga trochę wiekszych wiadomości w strojeniu na LPG . A propos diagnostyki DCU polecam MultiecuScan który posiada więcej funcjonalności niż torque .
    Szerokości a ja rozglądam się za Bravolotem w końcu już czas na zmianę fury

    Apropos Krakowa to mogę polecić Admina z forum-LPG vel. "Struna" posiada hamownie i stroi na AFR ale oczywiście nie tylko...

    Pozdrawiam
    Zi3i
    Ostatnio edytowane przez zi3i ; 30-09-2014 o 23:42


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nierówna praca
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 28-09-2015, 11:27
  2. Twarde stuknięcie przy zapalaniu/gaszeniu auta
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-06-2015, 20:48
  3. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 12:37
  4. Nierówna praca na LPG
    Napisany przez krzastek19 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-02-2013, 14:32
  5. Nierówna praca
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-06-2010, 16:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

pompka paliwa fiat bravo II 1.4 90KM

fiat bravo 2 1 4 lpg problem z rozruchem

fiat bravo 2 1 4 problem z rozruchem

landi renzo mapy fiat bravo 2

fiat 1 4 16 v 90 km pali na 3 cylindry

fiat bravo 2 silnik 1.4 16 v szarpie silnikiem

fiat bravo 2007 benzyna falowanie obrotow na zimnym silniku

obroty bravo 1.4 16v

fiat bravo 2 z fabrycznym lpg problemy

silnik odpala za drugim trzecim razem fiat bravo 2 1.4 benzyna

1.4 16v nierowna praca kilka sekund po odpaleniu

stilo 1.4 odpala za drugim razem

fiat bravo 2 1.4 16v lpg metatron problem z rozruchem

fiat 1.4 16V nie odpala

problem z uruchomieniem zimnego silnika fiat bravo 2 1 4 16v

fiat bravo 2 1.4 16v lpg metatron nie odpala

fiat t jet odpalanie

fiat brawo z inst gazowa problemy z odpalaniem

gdy jest zimno pali jakbu na3 cylindrach fiat bravo 1 4 90 km 16c

fiat 14 jet t jet silbik nie rowno pracuje po odpaleniu

Fiat bravo 1 4 t jet przerywa przy odpalaniu

megane ii pali za drugim razem

silnik fiat 1.4 16v 90km

bravo 2 1.4 90km forum

odpala za drugim trzecim razem fiat bravo 1.4 16 v rok 2008

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl