Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Znowu Panewka..  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004

    Znowu Panewka..

    Witam.
    Poprzedni temat chyba już oznaczał awarię.. dziś ruszyłem energicznie ze świateł (bez pisków czy orania kołami) silnik jakby się dławił, aż zgasł. kręcił dłużej odpalił.
    Co zauważyłem ? Kontrolka oleju dopiero gasla przy 1300-1400rpm.. Jadąc z Leszna słyszę stukot.. Obawiam się, że to panewki..
    Na wolnych obrotach kontrolka oleju świeci się albo tak mrugnie, że tego nie widać... No i stukot jest..

    od czego mogły się zużyć ? Dopiero co zrobiłem 1200km od wymiany wału i panewek.. Brak słów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Albo kupiłeś panewki z gównolitu, albo coś poszło nie tak przy wymianie.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Panewki dobrze dobrane? Wał był nowy?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Albo kupiłeś panewki z gównolitu.
    Ciekawy materiał - możesz coś więcej o nim napisać? :-P
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    hak64, gdyby coś poszło nie tak przy wymianie raczej szybko by coś przestało trybić - wiem z doświadczenia )

    Panewki były od uzywki wału, który przyszedł razem z silnikiem (auto dostalo porządnie w tyłek i gość sprzedawal na części) .
    Wał pomierzony mikromierzem i wszystko było dobrze.

    Niemal zapomniałem ! Przy składaniu kiedyś u innych właścicieli coś musiało być naryte. Panewki są ponumerowane "I II III IV V" i jest 2x II a III nie pasowała bo wału nie szło okręcić. A tak było okej..

    Coś mi świta, że zaraz jak pojadę na kanał rozkręcić zobaczę co jest poczekam, aż olej ścieknie wymienię panewkę i problem rozwiążę, gdy auto pójdzie w świat do żyda.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    gdyby coś poszło nie tak przy wymianie raczej szybko by coś przestało trybić - wiem z doświadczenia
    Ja wiem z doświadczenia (ale te czasy już mam nadzieję nie wrócą), że niektórzy magicy mechanicy potrafili kasować luzy na panewkach podkładając żyletki (czasami wytrzymywało parę miesięcy, a czasami parę godzin), byle auto "poszło". Dziwię się, że mając rozkopany silnik wstawiłeś używki?!
    Swoją drogą niedawno sam przerabiałem problem z panewkami (magik mechanik, zrobił górę silnika, a dołu nie raczył ruszyć). Ja problem rozwiązałem wymieniając... auto.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Koszt nowych panewek jest śmieszny. Jaki sens wkładać używane?

    A na koniec jeszcze zdziwienie "bo coś stuka"...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    Tak więc ściągnąłem miskę i ostatnia panewka na zamku. Wkładam nową auto wystawiam i tyle.
    Następny problem jest ze zwrotnicą.. Kupiłem od Marei i nie pasuje na rozstaw do amortyzatora i stabilizatora...

    P.S
    Dejv667 - za wypłatę uczniowska 350zł co byś chciał robić ?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Szczerze? Co mnie obchodzi ile zarabiasz? Na auto jak widać masz. Skoro części są za drogie to trzeba było kupić coś tańszego w utrzymaniu - szczególnie, że panewki kosztują tyle ile kosztują. Za swoją "uczniowską wypłatę" byś kupił komplet.

    Potencjalnego kupca zamierzasz poinformować, że zapewne silnik w krótkim czasie umrze?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    heh, no niestety (stety) popieram słowa dejv667..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    Tak, dejv ma rację, ale spójrz na Polską szarą rzeczywistość. Panewka delikatnie na pękła na zamku. mam nową porządną - 68zł komplet. reszta nie ma luzu. Reszta kasy więc wiesz.

    Na auto było ze sprzedaży piździka i auto było za śmieszną kasę

    P.S Wiesz jak pierwsze auto - bierzesz to co jest tanie

    Tak wracając do tematu raczej chce się dowiedzieć czego może to być wina słabej jakości materiału czy przez LOTOS mineralny ?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Ciężko powiedzieć co było przyczyną. Za dużo zmiennych... Używany wał o którym wiadomo jedynie tyle, że czopy trzymały jakiś wymiar.
    Używane panewki w stanie niewiadomym.
    Pompa oleju w stanie niewiadomym.
    Olej zapewne pomógł...

    Generalnie, jeśli używany wał trzymał wymiar to trzeba było ładować komplet nowych panewek i tyle - koszt niski a i tak miałeś wszystko na stole.

    Co do bezpośredniej przyczyny to Obstawiam że wszystkiego po trochu.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2013
    Skąd
    Gostyń/k.Leszna
    Postów
    89
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTDm 175KM powered by conmir.pl
    Rocznik
    11/2004
    Wlałem jednego moto-doctora wcześniej, i co robi panewka, że po prostu mrugała kontrolka od ciśnienia oleju na wolnych ?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał KaaC Zobacz post
    Wlałem jednego moto-doctora wcześniej
    Bardzo "skuteczne" rozwiązanie problemów. Bożyczku drogi, ty widzisz i nie grzmisz. Te preparaty robią z oleju galaretkę (zagęszczają), przez co - owszem zwiększa się ciśnienie oleju, - ale przy okazji zagęszczony olej nie dociera do wszystkich newralgicznych miejsc, które wymagają smarowania. Fakt, że po wlaniu tego wynalazku przestała mrugać kontrolka ciśnienia, nie świadczy o rozwiązaniu problemu. Są też "skuteczne" preparaty do uszczelniania chłodnic. - Uszczelnią i nie cieknie, tyle tylko, że potem możesz wymienić cały układ chłodzenia, bo jest oblepiony tym syfem, a chłodnica i nagrzewnica zatkana.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bez obrazy dla kolegi KaaC, ale głupota jego działań jest tak wysoka, że mi to aż trolem capi..
    Anyway, autu już za wiele i tak się nie pomoże jak właściciel tak chce je dokończyć.. Temat zamykam.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. brak mocy i znowu moc w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-11-2010, 23:04
  2. Czy To znowu Uszczelka Pod Głowicą???
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-08-2010, 17:34
  3. Znowu nie odpala
    Napisany przez Mariusz_Tychy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-02-2010, 07:59
  4. Pompa paliwa znowu umarła
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-09-2009, 20:15
  5. Znowu problem z uk chłodzenia
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 17-04-2009, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana panewk fiat brava

zyletki na panewki

zyletki pod panewki

fiat bravo panewki

panewki fiat brava

ILE KOSZTUJE WYMIANA PANEWEK NA WALE FIAT BRAVA

fiat 1.8 16v panewka

fiat bravo 1.8 gt panewki

gdy pojda panewki

znowu panewki

panewki bravo gt

panewka bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl