Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Znów problemy:/  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT

    Znów problemy:/

    Witam
    Ostatnio na forum opisywałem problem z układem jezdnym mojego fiacika. Dzisiaj podczas jazdy wystąpił kolejny problem... :/
    W sumie niby nic, pojechalem do lekarza, zero problemów. Po wyjsciu i odpaleniu silnika, po przejechaniu parunastu metrów na wolnych obrotach zaczęło mi stukać coś pod maską, jak podgazuję "dziada" to jest ok ale spadną obroty i to samo... W sumie na początku było tak, ze podczas lekkiego musiecia gazu było słychać "metaliczny" odgłos a potem już zaczeło terkotać cały czas... Na pewno od strony paska cos trzaska...
    Mialem kiedys podobne akcje ale wtedy był to problem z alternatorem takze to od razu wykluczam.
    Wybaczcie, ze tak zapytam ale żadny ze mnie fachowiec W boku silnika jedno z największych kół pasowych to dwumas?? Niewiem, czy przypadkiem od niego nie wychodzą te stuki... Na wyłaczonym silniku próbowałem nim poruszać i ma lekkie luzy ale nie duze...
    Co sprawdzic, aby znalezc rozwiazanie tego problemu??
    Zaznacze, ze oprócz tych stuków metalicznych nie ma innych objawów tj. szarpanie samochodem itp.
    Dodam jeszcze, ze na załaczonej klimie i biegu jałowym obroty mi lekko faluja///
    Ostatnio edytowane przez MichaelloEs ; 06-08-2013 o 17:57



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    To największe koło pasowe to koło wału korbowego. Skoro żaden z Ciebie fachowiec to lepiej nie jeździj samochodem tylko oddaj go do warsztatu, bo przyczyn może być dużo a z tego co opisujesz to mogą być to poważne rzeczy. Może to być wał korbowy (jakieś luzy na panewkach), wałek/-i rozrządu i wiele innych rzeczy.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Znaczy wiesz... chce sie w miare mozliwosci dowiedzieć co może mu dolegac, aby potem jak będzie takze mozliwosc sam naprawic. Przez to sie człowiek uczy, nie rozrzucam pieniedzy jak nie potrzeba a wiedza na kolejne lata na pewno sie przyda Lubie sam coś zrobić niż płacić komuś za niekiedy błachą robote

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ściągnij pasek osprzętu i zobacz - teraz masz wszystko napięte to luzu nie zobaczysz..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2012
    Skąd
    Chełm
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,6 16v
    Rocznik
    1999
    może to być umierające łożysko kompresora klimy

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Powiem Wam tak: pochylilem sie przy samochodzie od strony prawego koła i raczej jestem pewny, ze od koła korbowego to wychodzi. Z tych okolic te rzępolenie się wydostaje.. Dodatkowo na kole pasowym wału korbowego wystaje jakaś guma przy srubach mocujących....
    Chciałem jeszcze dodać, że podczas dodawania lekko gazu i wcisniecia sprzegła lekko mi pedał sprzegła wpada w wibracje czy cos podobnego - ciezko mi to fachowo nazwac
    Ostatnio edytowane przez MichaelloEs ; 07-08-2013 o 08:27

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jesli wyczułeś luzy na kole pasowym przy założonym pasku osprzętu, to nie zastanawiaj się tylko wal do mechanika. Stukanie, o którym piszesz może mieć różne przyczyny (obstawiam panewki, lub wałek rozrządu), ale nie mając doświadczenia i solidnego zaplecza warsztatowego, nie dasz rady tego naprawić samodzielnie. Co więcej, może się okazać, że twoja "naprawa" wyjdzie drożej, bo mechanik będzie poprawiał, to co zepsujesz.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    A wiec bylem u mechanika i stwierdzil uszkodzone kolo pasowe walu korbowego. Raczej sam sobie to wymienie, nie powinno byc problemow? Na co zwracac szczegolna uwage? Kolo firmy skf polecacie? Ewentualnie jeszcze mam w podobnej cenie(300zł) Dayco jak dobrze sprzedawce zrozumiałem, mowił ze one były fabrycznie montowane w fiacie??
    Co wybrac?? Czy moze cos tanszego tez nie bedzie złym wyborem??
    Ostatnio edytowane przez MichaelloEs ; 07-08-2013 o 14:12

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał MichaelloEs Zobacz post
    Raczej sam sobie to wymienie, nie powinno byc problemow?
    Wydaje mi się że szansa jest tylko tam potrzeba dobrych kluczy - najlepiej pneumatycznych.. I w JTD jest chyba jakiś klucz tam potrzebny do wykręcenia tego koła..

    Cytat Napisał MichaelloEs Zobacz post
    Kolo firmy skf polecacie?
    Jak najbardziej, SKF to dobra firma słynąca przede wszystkim z łożysk.

    Cytat Napisał MichaelloEs Zobacz post
    Ewentualnie jeszcze mam w podobnej cenie(300zł) Dayco jak dobrze sprzedawce zrozumiałem, mowił ze one były fabrycznie montowane w fiacie??
    Nie wiem co było montowane fabrycznie. Zarówno Dayco jak i SKF będą dobre.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Do wału nie, z tego co pamiętam klucz jest normalny, wymieniałem kiedyś u siebie na SKF.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Wydaje mi się że szansa jest tylko tam potrzeba dobrych kluczy - najlepiej pneumatycznych.. I w JTD jest chyba jakiś klucz tam potrzebny do wykręcenia tego koła..
    koło trzyma się na czterech śrubach tak więc dość łatwo to odkręcić. a co do klucza to 6 lub 7 ribe.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    W 1.6 jest chyba jedna duża nakrętka na kole pasowym, rozmiar zdaje się 36. I z jej odkręceniem na pewno są problemy, nie wiem też jaki tam jest gwint. Ale 1.6 jest starą konstrukcją (blok) tylko głowica zmieniona, w nowszych konstrukcjach fiat zaczął przykręcać koło pasowe na kilka mniejszych śrub. Więc w 1.9 jtd może być tak jak pisze mój przedmówca.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Tak jak piasał marcin, 4 sruby i koło schodzi na spokojnie Dzisiaj to wymieniłem, po zalożeniu paska i odpaleniu cisza.. az lepiej
    Tylko zasadnicze pytanko: czy jest mozliwosc, aby te koło minimalnie(takie mini mini) podczas zapalonego samochodu chodziło na boki?? Dosc dobrze sie wpatrywalem i wydaje mi sie, ze lekko drzy ale na prawdę minimalnie... To normalne??

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    może tak być. ale naprawde minimalnie

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Hmm, no w sumie jest ono do niwelowania drgań także wydaje mi się, że jest ok... Myślałem na początku, że to ośka czy wał na co nachodzi koło ale to są elementy rozrządu dobrze myśle??
    W sumie mam komplet (juz rok mi leży) do wymiany rozrządu ale chyba sam sie nie bede za to zabierał, w sumie wolałbym samodzielnie zrobic hehe
    Wracając jeszcze do koła pasowego, wydaje mi się, że po załozeniu nowego autko na biegu jałowym+trochę gazu inaczej pracuje, tzn. minimalnie inny dzwiek... Jest tez coś takiego dopuszczalne??


 

Podobne tematy

  1. EGR problemy z mocą
    Napisany przez ter-ros na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2014, 12:08
  2. Problemy z silnikiem na BP
    Napisany przez rom3o na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-06-2012, 23:32
  3. Wymiana upg - problemy.
    Napisany przez puziom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 08-05-2012, 23:38
  4. Problemy z zasilaniem
    Napisany przez WINIU1990 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-02-2012, 17:17
  5. Znów pytanie o rozrząd
    Napisany przez CloNu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2009, 14:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava sruba walu

fiat 1.4 12v jaki gwint jest na kole pasowym

sruba walu korbowego fiat brava 1.4 12v wymiary

jaki jest gwint na wale korbowym fiat 1.8

jaki gwint kola na wale fiat bravo 1 8 16v

gwint na wale korbowym fiat bravo 1.6 16v

jaki jest gwint na wale brava 1.2 16v

mareas 1.6 Jaki gwint na wale korbowym

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl