Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    4
    Auto
    Brovo 1.8 GT 2000r

    Żle zamontowana wzkazówka czujnika temperatury?

    W związku, że jest to mój 1 post (nie licząc zeszłorocznych życzeń noworocznych witam wszystkich fanów BBM. Przeszukałem forum ale podobnego tematu nie znalazłem.
    Kupiłem bravo 1.8 2000 w połowie zeszłego roku. Od 'nowości' nie działała wskazówka temperatury (0 reakcji podczas jazdy)- na początku zakładałem, że to czujnik temp ale go nie wymieniałem.
    Zaznaczę, że przy zegarach było coś kombinowane bo o ile cyferblaty są oryginalne to są one pozamalowywane markerem oraz w tarczach jest wydrapane (jakby gwoździem) kilka literek.
    Zbliża się zima a że termostat padł na 'otwartym obiegu' wymieniłem go i przy okazji grzebania wymieniłem też czujnik temperatury wody chłodzącej wkręcany do termostatu (3 pinowy szary - sterujący pracą silnika oraz wskazówką). I tutaj zaskoczenie bo wskazówka zaczęła działać ale nie działa poprawnie! Przy odpowietrzaniu w momencie włączenia się wentylatora wskazówka była minimalnie ponad 1 kreskę. Jak jadę/wracam z pracy (13km) to wskazówka podniesie się ze stanu spoczynku do 1 widocznej kreski (czubek wskazówki podniesie się ok 0,5 - 1cm, inaczej mówiąc wskazówka obróci się o kąt może kilka stopni). Stąd moje pytanie czy ktoś już kiedyś spotkał się z czymś takim? Do głowy przychodzi mi jedynie to, że jak kiedyś ktoś bawił się zegarami i je ściągał to źle założył wskazówkę i teraz aby poprawnie wskazywała należy ją zdjąć i obrócić o ok kąt 45 stopni (wentylator ponoć powinien się włączać jak wskazówka wychyli się ponad środkową kreskę - wskazującą ok 90st).
    Pozdrawiam i czekam na sugestie/propozycje.
    tejczo



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Na początek należy sprawdzić poprawność złącz lutowany w okolicach wskaźnika temperatury.
    Tu jako ciekawostkę podam, (dla wielu wiadoma bo było już nie raz) przyłożenie dobrego Newtona pięścią w górę deski rozdzielczej w 45% przypadków rozwiązuje problem zakłamywania wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

    Dalej jeśli nie pomogło sprawdzić poprawność działania czujnika temp odpowiedzialnego za wskazania temperatury na "cyferblacie".
    Jako podpowiedź dodam, że jest on wkręcany w głowicę silnika i na 90% w 1.8 ma tylko 1 kabelek (zapewne brązowy).
    Ostatnio edytowane przez waho. ; 29-11-2011 o 14:04
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    4
    Auto
    Brovo 1.8 GT 2000r
    NTC Bravo.jpg

    Z opisu czujnika temp wynika, że to on jest odpowiedzialny za wskazania temp widoczne na zegarach.

    Dodam jeszcze następną istotną sprawę!! Wg opisu czujnika im wyższa temperatura tym mniejsza oporność czujnika. Po wyjęciu wtyczki z czujnika i zwarciu pina 'A' (odpowiedzialnego za wskazówkę) kabelkiem do masy teoretycznie oporność = 0 omów więc wskazówka na zegarze powinna pokazać max wychylenie. A tu psikus - wychyliła się lekko ponad połowę skali - tak jakby właśnie wskazówka była źle założona. Albo po prostu gdzieś są zaśniedziałe styki przez które opór pomiędzy wskazówką-czujnikiem-masą wzrasta i wskazanie jest przekłamane.
    Ostatnio edytowane przez tejczo ; 29-11-2011 o 14:16

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    U kolego w Bravo mieliśmy tak samo, wentylator się włączał a wskazówka ledwo dochodziła do 1 kreski. Zdjęliśmy przednią szybkę i kolega obrócił wskazówkę kilka stopni poza moment oporu wskazówki. Po kilku takich próbach wskazówka pięknie stoi w połowie skali.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Jasne niedoczytałem, sprawdź jeszcze połączenia lutowane w zegarach później przekręcaj wskazówkę.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    4
    Auto
    Brovo 1.8 GT 2000r
    Dzięki za odpowiedzi - wczoraj odkręciłem i wyjąłem cały moduł z zegarami. Żadnych rzucających się w oczy rzeczy nie ma oprócz wydrapanych ścieżek od airbaga żeby się dioda nie świeciła:/ ale w sumie spodziewałem się że już wcześniej ktoś coś z poduchami robił więc bardzo mnie to nie zaskoczyło. Niebawem kupie sobie nowe tarcze na zegary i przy okazji zmieniania będę musiał zrobić jak 'qolejowy' napisał. Chyba, że jest jakiś sposób na sprawdzenie tych połączeń lutowanych (oprócz przelutowania każdego - tam jest ze 2setki lutów).
    Ostatnio edytowane przez tejczo ; 30-11-2011 o 11:50

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    No niby tak, ale co zrobisz jeśli podniesiesz wskazówkę a to nie rozwiąże sprawy?
    Zimny lut zazwyczaj widać gołym okiem.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli masz zimny lut, sprawdzisz to jak napisał waho. organoleptycznie, uderzeniem lekkim w deskę rozdzielczą od strony wskaźnika temp.
    Przelutuj te od strony wskaźnika.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 

Podobne tematy

  1. błąd czujnika poziomu oleju
    Napisany przez kami667 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-04-2015, 14:52
  2. Wymiana czujnika temperatury
    Napisany przez Gordinho na forum Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-03-2011, 18:41
  3. Problem z odpalaniem po wymianie czujnika
    Napisany przez asiuniak33 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 12-02-2011, 11:07
  4. [ukł. chłodzenia] Pomoc w lokalizacji czujnika temperatury.
    Napisany przez KamyK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 01-02-2011, 22:41
  5. Problem z ABS ;) a raczej z zakupem czujnika ;d
    Napisany przez Misiek213 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-09-2009, 17:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik temperatury fiat bravo 1 8

czujnik temperatury fiat 1.8 opornosc

fiat bravo 1.8 rezystancja czujnika

czujnik temperatury marea

stilo czujnik temperatury cieczy skala opornosci

czujnik temp bravo 1.8 rezystancja

zle wskazania po zmianie czujnika temperatury brava

fiat bravo 1.9 jtd gdzie jest czujnik od temperatury

czujnik na zegary 1 3 jtd

czujnik temperatury silnika fiat marea 1.9 jtd

gdzie jest czujnik temperatury wody Fiat 1.9jtd

czujnik temperatury silnika Fiat Bravo 1.9Jtd 2007r

nie dziala wskaznik temperatury fiat brava

marea 1.8 problem z temperatura silnika

fiat bravo jtd otwarty obieg wody czujnik temperatury czy termostat

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl