Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 58
  1. #31
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chyba tak zrobię, zamówię w środę i w sobotę wymienię.
    A tłumik pospawany... 60zł zapłaciłem... więc nie jest źle. Jeszcze trochę niech pożyje, jak wyjdzie mu druga dziura to wtedy wymienię, ale wpierw zawieszenie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Miałem Febi, nie polecam, posypały się po niecałych 15k km.... Teraz mam Delphi, rok minął (13k km) i jak na razie wszystko sztywne.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    27
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Bez problemu mogę załatwić ale ja raczej już tam nie będę kupował wahaczy... Chyba trafiłem na podróbkę TRW i dlatego.
    Sądzę że jeśli komuś wahacze mało wytrzymały tzn że: albo kupił podróbkę zamiennika, albo wada fabryczna, lub złe zamontowanie- chociaż nie wiem jak można źle zamontować wahacz

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Ano podobno można źle zamontować, słyszałem że nie powinno się dokręcać do końca tulei wahacza jeśli auto wisi w powietrzu na podnośniku, tylko dopiero po opuszczeniu na koła. Ja mam wahacze Lemfordera, na razie jeżdżę na nich ok. 15 tysięcy i nie widzę żadnych niepokojących objawów. Również wizualnie

  6. #35
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A coś słyszeliście o Teknorot'ach? Turcy to klepią, ale podobnież Delphi z nimi blisko stoi (kiedyś podobnież na ich stronie widać było zdjęcia z zakładu i stały pudła Dlephi obok ich)


    ---------- Post dodany o 10:07 ---------- Poprzedni post dodany był o 10:05 ----------

    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Ja mam wahacze Lemfordera
    Ile zapłaciłeś per sztuka?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Ja płaciłem bardzo tanio ponieważ 190 zł za sztukę - znajomy mechanik zamawiał w hurtowni na swój rabat i od razu mi je montował. Przy okazji wtedy zmieniałem końcówkę drążka na FEBI za którą zapłaciłem u niego 55 zł.
    Odnośnie teknoszrota, to wcześniej miałem takie założone i nie przeżyły nawet roku, tj. ~ 20 tys. i zaczęły się tłuc tuleje oraz sworzeń. Być może wynikało to właśnie z nieprawidłowego montażu w innym warsztacie, gdzie praktykant "się uczył" i właśnie dokręcał wszystko w górze.

  8. #37
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czyli, że dokręcić jak auto będzie już stało na kołach?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Tak mi powiedział znajomy który jest mechanikiem i z tego co wiem to często uczestniczy w jakichś szkoleniach z zakresu mechaniki Podobno gdy dokręca się na podnośniku to po opuszczeniu auta od razu generują się jakieś naprężenia przy tulejach i po paru tysiącach wysiadają.

  10. #39
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chmm ok, będę wymieniał sam więc zastosuje radę
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Czyli, że dokręcić jak auto będzie już stało na kołach?
    No tak, mi kiedyś mechanik też tak kazał, i tłumaczył tym że jak dokręcimy wahacze w momencie gdy auto jest podniesione, to po opuszczeniu guma odrywa się od ścianek tulei, i taki wahacz długo nie pojeździ. Tylko że jak kupujemy nowy wahacz to przeważnie tuleje nie są wciśnięte na wahacz w jego optymalnym położeniu. Nie dawno wymieniałem wahacz w aucie kolegi i tuleje były wciśnięte tak że trzeba było wahacz na siłę cisnąć w dół żeby śruby załapały. Minęło pół roku i pojechał na trzepaki bo gdzieś mu coś tłukło z drugiej strony. Okazało się że z drugiej strony wszystko w porządku ale ten wymieniany wahacz już ma niewielkie luzy na tulejach.

  12. #41
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ale ta guma w tulei siedzi przecież sztywno, ją nie idzie obrócić i guma będzie stawiać opór przy próbie działania góra/dół. Chyba, że czegoś nie łapie
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    ją nie idzie obrócić i guma będzie stawiać opór przy próbie działania góra/dół.
    Tuleja powinna być założona na wahacz tak aby jej zakres pracy góra/dół był mniej więcej jednakowy przy aucie na kołach. Wtedy guma nie powinna oderwać się od ścianek. Nie wiem czy we wszystkich wahaczach jest tak samo ale w tym który ja wymieniałem u kolegi, tuleje były wciśnięte na wahacz tak że aby załapać śruby trzeba było ze sporą siłą cisnąć wahacz w dół. I teraz wyobraź sobie jaką sprężystość musiała by mieć guma żeby pokonać zakres pracy wahacza od pozycji najniższej do najwyższej. Jeżeli tuleje były by założone w optymalnej pozycji wahacza zakres ten będzie o połowę mniejszy, więc i możliwość oderwania się gumy od ścianek tulei jest dużo mniejsza.

  14. #43
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    O tym też później pomyślałem. Wahacze zamówione. W czwartek (następny) wymiana, ale u rodziców to zrobię. Mają kanał to praca przyjemniejsza.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #44
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wymiana się udała, zainstalowałem FAST jako wahacze, TRW końcówki drążka kierowniczego oraz FAST końcówki drążka stabilizatora. FAST był "oryginal", bo często się zdarzało, że widziałem Fast w sklepach/aukcjach bez oznaczeń "fast oryginal". Zobaczymy ile wytrzymają, aktualnie nic nie stuka, puka jest ok. Zrobione już około 1000 kilometrów.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #45
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No śmigał i nie marudził <samochód>
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] tył mam kiepską sprawność ...
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-04-2009, 21:42
  2. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 22:57
  3. [zawieszenie] Wahacze Marea.. Jakich producentów polecacie a
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2008, 22:46
  4. [zawieszenie] Wahacze firm Fast QAP
    Napisany przez jackulec na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-11-2008, 16:14
  5. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 11:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wahacz delphi opinie

trw wahacze opinie

wahacze febi opinie

delphi wahacze opinie

wahacz febi opinie

trw opinie

zawieszenie delphi opinie

febi opinie

zawieszenie trw opinie

tuleje delphi opinie

wahacze vogel opinie

wahacze marea

wahacz vogel opinie

delphi opinie

delphi czy trw

wahacz trw opinie

wahacze trw opiniewahacze delphi opinie passatwahacze febi forumdelphi tuleje opiniewahacze delphi opinietuleja wahacza delphi opiniewahacz delphituleja wahacza delphi
http://www.iparts.pl