Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Płock
    Postów
    32
    Auto
    Marea 1.9JTD 97r

    [zawieszenie] jak skutecznie podwyższyc przednie zawieszenie

    Witam.
    mam pytanie..otóż..
    w jaki prosty sposób podwyższyć przednie zawieszenie?
    czy sensowne jest stosowanie tulej dystansowych na amortyzatory by wysokość zawieszenia podniosła się znacznie, czy wpłynie to w jakikolwiek sposób na jego sprawność ?
    ..czy może jest to zabieg bezsensowny i z korzyścią byłoby zakupić nowe sprężyny???
    ponieważ mam maree 1.9 sedan i zastanawiałem się właśnie także nad wymiana sprężyn. i jedna z opcji było założenie ich od wersji kombi, tyle ze nie jestem pewien czy wersja kombi ma mocniejsze przednie sprężyny od wersji sedan??
    ..i jeżeli tuleje okażą się sensowne to proszę , jeśli ktoś się orientuje, o podanie sklepu albo adresu gdzie mogę nabyć takie dystanse do fiata marea 1.9 jtd
    dzięki za odp



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Mnie również interesuje to zagadnienie z tym, że w Brava'ie 1.6 (pewnie 1.9 jest cięższy).

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Płock
    Postów
    32
    Auto
    Marea 1.9JTD 97r
    ...zakupiłem nowe sprężyny (130zl/szt)..i założyłem ..i jestem zadowolony
    przód samochodu podniósł się o bite 5cm... to dużo

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał cichociemny
    tyle ze nie jestem pewien czy wersja kombi ma mocniejsze przednie sprężyny od wersji sedan??
    z tego co mi wiadomo to przód jest ten sam. Pamiętaj kolego, że niestety posiadamy Diesla, a co za tym idzie ciężar silnika jest większy od benzyniaka,przez co szybciej padają na wahacze, końcówki itp. Myślę, że winą za niskiego stanu przodu mogą kryć się uszkodzone sprężyny.


    ...zakupiłem nowe sprężyny (130zl/szt)..i założyłem ..i jestem zadowolony
    przód samochodu podniósł się o bite 5cm... to dużo
    5 cm to bardzo dużo kolego, podejrzewam, że któraś była pęknięta?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2010
    Skąd
    Płock
    Postów
    32
    Auto
    Marea 1.9JTD 97r
    ...z moich obserwacji wynika ze nie była pęknięta...tylko krótsza od tej nowej (dziwne)

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    Cytat Napisał cichociemny
    ...z moich obserwacji wynika ze nie była pęknięta...tylko krótsza od tej nowej (dziwne)
    miałeś prawdopodobnie sprężyny od hgt
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    a jakie sprezyn polecicie do bravo 1,6 16V, rok 98??? z przodu mam obnizone (wersja ospojlerowania ABARTH). niby nighdzie problemow z niskim zawieszeniem z przodu nie mialem, ale podczas parkowania przed kraweznikami zawsze musze myslec, i na czuja parkowac, zeby zderzakiem nie uderzyc. zawsze przyzwyczajonym bylem parkowac, az auto "odbije", teraz parkuje inaczej. i jezeli chodzi o nierownosci i dziury w drogach, ktore wraz z koncem sezonu zimowego sa na "topie" to troche czasem czuje, ze auto przyrysuje podwoziem. wiec zeby tego uniknac, chcialbym zamontowac wieksze sprezyny. doradzcie jakies stosunkowo niedrogie tak orientacyjnie

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    rejczi85, musisz mieć te dokładki? bo podejrzewam, że auto będzie co najmniej kretyńsko wyglądać, spoiler z przodu i stoi jak przysłowiowa ,,koza'' Wymień zderzak i po krzyku. Tym bardziej, że poprostu szkoda uszkodzić, bo wiem jak się jeździ po lublinie.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał rejczi85
    a jakie sprezyn polecicie do bravo 1,6 16V, rok 98??? z przodu mam obnizone (wersja ospojlerowania ABARTH). niby nighdzie problemow z niskim zawieszeniem z przodu nie mialem, ale podczas parkowania przed kraweznikami zawsze musze myslec, i na czuja parkowac, zeby zderzakiem nie uderzyc. zawsze przyzwyczajonym bylem parkowac, az auto "odbije", teraz parkuje inaczej. i jezeli chodzi o nierownosci i dziury w drogach, ktore wraz z koncem sezonu zimowego sa na "topie" to troche czasem czuje, ze auto przyrysuje podwoziem. wiec zeby tego uniknac, chcialbym zamontowac wieksze sprezyny. doradzcie jakies stosunkowo niedrogie tak orientacyjnie
    Wymień sprężyny na oryginalne i zastanów się nad wymianą zderzaka tak jak pisze Jelcyn, oczywiście możesz pozostać i się przyzwyczaić, choć uważam, że najlepsze jest gwintowane zawieszenie bez żadnych dokładek czy pakietów spoilerów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    tak ale gwinty kosztują 2300 a zwykłe w granicach 400-500 zł
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał jaski82
    tak ale gwinty kosztują 2300 a zwykłe w granicach 400-500 zł
    oczywiście, lecz coś kosztem czegoś

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    nie, no nie oplaca mi sie wymieniac zderzakow. po pierwsze samochod ma "oryginalny" kolor, zderzaki abarthowe itd, wiec taniej wyjdzie kupic sprezyny i zamontowac, niz wymieniac zderzaki. najpierw musialbym znalesc z odpowiednim kolorze itd, wiec czasu by to troche zajelo (ja mam go brak ). ogolnie zauwazylem, ze i tak przednie zawieszenie jest chyba obnizone. stalem na parkingu kolo innego fiata bravo i tamten jakis wyzszy sie wydawal. wiec wymiana zderzaka nic by raczej nie dala.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Temat ciekawy, ale jesli moge, bo nie chce zasmiecac... troszke go nagne.

    W moim autku pozakladane sa sprezynki eibaha -30cm (taki egzemplaz juz przywiozlem.. no coz, twardo ale frajda nie mala). Przod stal bardzo nisko, dopoki nie wymienilem poduszek (lozyskl) pod amortyzatory (gumy tych ktore wyjalem byly ok 1.5cm krotsze niz te ktore zalozylem!?, swoj droga bardzo dziwne, na poczatku myslalem ze cos jest nit tak, sprawdzilem, ePER pokazuje ze i HGT i GT i kazda inna wersja ma ten sam numer czesci - poduszki amortyzatora - trudno, olalem). Po wymianie zauwazylem jedna rzecz, ze auto czesciej wyrzuca mi tyl na zakretach (wczesniej jezdzilo sie jak przyklejonym do ziemi), dodam ze cale zawieszenie zostalo wymienione (amortyzatory komplet na KYB, poduszki amo, koncowki drazkow, laczniki stabilizatorow, wahacze, ostatnio nawet kolyska przednia bo byla krzywa i nie trzymala katow osi wyprzedzen swozni na wahaczu... slowem kompletny remont zawieszenia - procz sprezyn oczywiscie, wszystko profesjonalnie, mechanik z wieloletnim stazem, znajomy, do tego bylem przy calej operacji obecny jako 3 reka, mam nawet zdjecia, zostala tez zrobiona komputerowa geometria i wszystko jest poustawiane na przyslowiowa grubosc kartki papieru). I niby nic... auto jezdzilo na felgach aluminiowych i wszystko gralo. Przyszla zima, zalozylem kola stalowe i... koncowki drazkow kierowniczych w miejscu gdzie jest takie specyficzne wygiecie ./\___ tra o felgi - i wcale bym sie tym nie przejmowal, gdyby nie fakt ze 2 rzeczy mi nie pasuja: poprzednie koncowki sa delikatnie podciete w tym miejscu (na alumach nic nie trze!!)... a druga sprawa jest taka ze felgi stalowe, to prawdopodobnie felgi z AR (5i1/2J, R14, ET zdaje sie 43 lub 37.. napewno ktore z pasujacych), co prawda o tych samych rozmiarach, ale przegladajac net, zwrocilem uwage ze maja inaczej wykonane ranty (w felgach oryg. z Bravo/Bravy sa swoiste polokragle podtoczenia na rantach, o promieniu okolo 5mm). I teraz moje pytanie, czy szukac felg z Fiata, czy podciac koncowki drazkow? Fakt wyrzucania d... na lukach 90* przy 90km/h juz pomine (po jakims czasie wywnioskowalem ze to przez zmiane opon, mialem Eagle F1, praktycznie slicki... a teraz mam zwykle ContiPremium Contacty ). Co myslicie o takich kombinacjach? Zgrzyt tarcia felg jest o tyle nieprzyjemny, ze na jednej feldze od wewnetrznej strony znajduje sie ciezarek na rancie (taki do wywazania) i koncowka drazka lubi po nim przejechac, powodujac baaardzo nieprzyjemny odglos. Dodam jeszcze dla informacji, ze chodzi o skrajne skrecenia kol w obie strony, zebyscie nie pomysleli ze cala sytuacja ma miejsce przy prostych kolach.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Moja rada to taka, że wolałbym bym wymienić kółka [felgi] aniżeli coś szlifować w zawieszce.

    Cytat Napisał Sm0kus
    HGT i GT i kazda inna wersja ma ten sam numer czesci
    Jest to trochę dziwne gdyż te silniki różnią się od siebie ciężarem. Rozumiem HGT i JTD czy TD są to na pewno silniki cięższe od 1.6. 1.4 czy nawet 1.2.

    Sm0kus, wrzucam tu plik z danymi mam nadzieję, że się przyda i posprawdzasz sobie czy wszystko masz odpowiednich parametrów jakie trzeba.

    Dane zawieszenia

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    No to zebysmy sie dobrze zrozumieli o co mi chodzilo:
    Na rysunku 7.7 sa elementy skladowe przedniej kolumny.
    Element 3 - uchwyt gorny mocowania amortyzatora do nadwozia: sklada sie z aluminiowej obudowy (prawie trojkatnej blachy) w ktora wprasowana jest guma, a w srodku gumy znajduje sie lozysko. Teraz ta guma w starych "poduszkach" byla 1,5cm krotsza, lozysko lezalo nizej przez co auto stalo swoiscie "w klin" a miedzy miska olejowa (w zasadzie ta kwadratowa oslona przykrecana do miski i do skrzyni na 4 srubach) i gruntem bylo dokladnie 12,5cm przeswitu (felga R15 +Eagle F1 195/45 dosyc juz zuzyte). Teraz jest 14.5 cm, bo sa nowe opony (195/55 - wiec o 10% wyzsze niz poprzednie, przy czym 10% z 195 to akurat 2cm) i te nowe uchwyty (ktore wychodzilo by na to ze nic nie zmieniaja). Nie znalazlem czesci ktora by odpowiadala temu co mialem zalozone do samochodu. Kwestia taka - czy to w jakis sposob nie wplynelo na cala geometrie zawieszenia, bo przedtem nie przypominam sobie zeby stalowe felgi tarly o rant felgi I tutaj znow dla lepszego zobrazowania:
    Kod:
    http://85.18.34.250/thumbs/30/3078714098.jpg - tak wyglada felga oryginalna Fiata
    http://img20.allegroimg.pl/photos/40...0/1374856023_1 - a tak wyglada felga ktora mam (dokladnie taka sama ze 166)
    Zwroccie uwage na rant felgi. Wlasnie w tym miejscu trze. Mialem felgi calej grupy za jedno, ale jak sie okazuje, nie do konca tak jest. Szczegol, a jednak znaczacy jak widac.

    Grrr... g... widac, bo z subito.it nie da sie adresu do zdjecia wyjac, tylko do miniaturki.
    Kod:
    http://www.subito.it/accessori-auto/gomme-e-cerchi-fiat-bravo-prima-serie-175-65-r14-torino-18406818.htm
    Tutaj jest cala aukcja, 2 i 3 zdjecie obrazuja o co mi chodzi. Specyficzny rant fazowany na polokraglo. W felgach ktore mam tego nie ma (rant pod katem prostym). Od drugiej strony (wewnetrznej, gdzie trze) jest dokladnie tak samo.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód
    Napisany przez soul2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-07-2010, 12:58
  2. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 22:57
  3. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 11:23
  4. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia i większe felgi.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Albea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-09-2008, 15:19
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jakie sprezyny pasuja do fiata brava zeby podniesc do gory

przednie zawieszenie fiat stilo

fiat stilo zawieszenie przednie

jak podniesc przednie zawieszenie fiat stilo

jak podniesc zawieszenie fiata brava

jak podniesc przednie zawieszenie

fiat bravo niskie zawieszenie

jak podniesc przod auta

fiat bravo jtd niskie zawieszenie
http://www.iparts.pl