Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    27
    Auto
    bravo 1,6 16v

    Zaświeciła się kontrolka od ciśnienia oleju.

    Witam wszystkich. To jest mój pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość.
    Mój problem pojawił się po tym jak ostatnio śmigałem moim bravko troszkę ponad 170km/h z Niemiec. Gdy zjechałem na parking zauważyłem ze na niskich obrotach świeci mi się kontrolka ciśnienia oleju. :cry: Nigdy nic takiego mi się nie zdarzyło. Przy obrotach ponad 1500 kontrolka zgasła. Poczekałem z 15 minut odpaliłem ponownie auto i wszystko było ok. Jak się auto nagrzało to kontrolka zaświecała się poniżej 1000 obrotów. W czym może tkwić problem?? :cry:



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    38
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    grunz, a poziom oleju sprawdzałeś?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    27
    Auto
    bravo 1,6 16v
    Poziom oleju mam prawie na maksa. Dodam że silnik chodzi cicho, nic nie stuka, nie stracił na mocy

    [size=2][ Dodano: 2009-02-20, 21:33 ][/size]
    olej mam mineralny castrola i mam na nim przejechane 8tys.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    W takim razie wygląda to na pompę oleju, albo zawór regulujący ciśnienie za pompą. Jak się olej zagrzeje robi się rzadszy i pompa nie daje rady go pompować, albo zawór puszcza za dużo z powrotem do miski.
    Sprawdziłbym też uszczelkę pod głowicą tak na wszelki wypadek.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    27
    Auto
    bravo 1,6 16v
    Z tego co wiem to jak jest coś nie tak z uszczelką to ubywa płyn chłodniczy bądź się miesza z olejem a mi nie ubywa płynu a olej mam czysty.
    A z tą pompą oleju... można ją jakoś sprawdzić bez rozkręcania spodu silnika?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    148
    Auto
    Marea Weekend 1.8 ELX
    Cytat Napisał grunz
    ubywa płyn chłodniczy bądź się miesza z olejem a mi nie ubywa płynu a olej mam czysty
    nie do końca. możliwości są takie:
    - płyn miesza się z olejem - widać bo białej mazi pod korkiem oleju.
    - olej miesza się z płynem - pływają plamy oleju na powierzchni płynu w zbiorniku wyrównawczym
    - spiernicza ciśnienie z cylindrów - bąbelki powietrza w płynie w chłodnicy
    - spalany jest olej - ubywa go
    - spalny jest płyn z chłodnicy - poza oczywistym ubytkiem jest słodkawy zapach i wzmożone parowanie z rury.

    częstą przyczyną zapalania się kontrolki oleju na niskich obrotach jest uszkodzenie/zapchanie smoka.

    Co ile czasu wymieniasz olej? i jaki zalałeś?
    Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm

    Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    27
    Auto
    bravo 1,6 16v
    już odpowiadam.
    Płyn chłodniczy mam czysty i nie ubywa mi go.
    Pod korkiem oleju nie ma tej mazi, oleju ani mi nie ubywa ani nie przybywa.
    Kupiłem auto z Niemiec i przejechałem nim około 30tys. Cały czas jeżdżę na mineralnym Castrolu.
    Olej wymieniam co 10-12tys.

    [size=2][ Dodano: 2009-02-21, 07:13 ][/size]
    Dodam jeszcze że autko ma przejechane 170tys, a w Niemczech miało jednego właściciela a właściwie to właścicielkę przez co sprzęgiełko mam nie ciekawe ale to już nie problem.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    148
    Auto
    Marea Weekend 1.8 ELX
    Cytat Napisał grunz
    Cały czas jeżdżę na mineralnym Castrolu.
    no i masz odpowiedź Fiaciki nie lubią minerała. szczególnie w zimę, kiedy jego gęstość się zwiększa. Jak masz szczelny silnik, to lej syntetyk (5W40 najlepszy do normalnej jazdy). Jak masz jakieś drobne nieszczelności, to wal półsyntetyk. jak coś poważniejszego to napraw i lej 10W40
    Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm

    Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    27
    Auto
    bravo 1,6 16v
    Może i nie lubią ale ja mam problem jak auto jest rozgrzane czyli jak olej jest rzadki więc myślę że olej nie robi tu problemu. No chyba że się mylę.
    Zalałem go mineralnym bo nie wiedziałem czym był zalany w Niemczech.
    A droga jest ta pompa oleju, czy lepiej jakiś zestaw naprawczy kupić?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    148
    Auto
    Marea Weekend 1.8 ELX
    oj, tu Ci nie powiem, bo tego nie robiłem nigdy
    Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm

    Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    610
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX
    ja stawiam na czujnik ciśnienia oleju. miałem identyczną sytuację.
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD 125KM
    [color=red]Piszę poprawnie po polsku[/color].

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Albercik
    no i masz odpowiedź Fiaciki nie lubią minerała.
    Bzdury. A niby fiacik widzi że mu zalałeś Castrola i zaczyna z tego powodu kontrolke palić ? przecież mineralny olej tak samo jak i syntetyk spełnia normy gęstości i lepkości i jesli jest zmieniany na czas wraz z filtrem to motorkowi się nic nie dzieje z tego powodu. A jak pali kontrolke to albo czujnik uszkodzony albo coś nie teges z pompą oleju.

    Ewentualnie jeszcze pytanie czy Bravo podobnie jak maryska 1,6 ma chłodnicę oleju? bo jeśli tak to np po dzwonie ktoś mógł już chłodniczki nie załozyć i stąd motor strasznie grzeje olej przy mocnym wysiłku.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    27
    Auto
    bravo 1,6 16v
    Auto poza delikatnym wgnieceniu błotnika jest bezwypadkowe (tak stwierdził znajomy blacharz) a to czy ma chłodnicę oleju to nie wiem. A jak ona miałaby wyglądać? Tak jak zwykła od wody czy jest ona w postaci rurki? I gdzie mógłbym jej ewentualnie szukać?
    Propo czujnika oleju to jest on wokoło troszkę "przepocony".

    [size=2][ Dodano: 2009-02-22, 11:24 ][/size]
    A mogą to być panewki? W sumie niby silnik chodzi cicho,nic nie stuka nic nie puka ani na niskich ani na wysokich obrotach. a macie sposób na wymianę tego czujnika?ciężkie jest do niego dojście...

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    38
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał grunz
    A jak ona miałaby wyglądać
    wygląda jak ta od wody tylko jest 4 razy mniejsza i znajduje się pod tą od wody (przeważnie)

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    27
    Auto
    bravo 1,6 16v
    Mam jakieś rurki nad listwą kierowniczą ale nie widać dokładnie dokąd one idą ... ale wydaje mi się że to chłodzenie płynu wspomagania. Chłodnicy oleju pod chłodnicą wody nie mam.
    Mam tylko od wody i klimatyzacji.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kontrolka Airbag jak skasowac.
    Napisany przez raper1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post: 27-07-2016, 20:02
  2. kontrolka pasów bezpieczeństwa
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-07-2009, 20:19
  3. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  4. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 19:18
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przypchana pompa olejowa fiat marea

kontrolka oleju na niskich obrotach

zapala sie kontrolka oleju fiat brava 1 4

bravo ii 1.6 mjet czujnik cisnienia oleju gdzie sie znajduje

fiat brava 20 multijet czujnik cisnienia

zapalajaca sie kontrolka oleju w fiat ducato

brava 1 2 16v niskie cisnienie na czterech cilindrach

forum fiat ducato cisnienie wody po polsku

kontrolka cisnienia oleju zapala sie

gdzie sie znajduje czujnik cisnienia oleju w fiaci

fiat bravo ii 1.6 multijet czujnik cisnienia oleju gdzie go szukac

zapalajaca kontrolka oleju stilo 1.6

oleju na niskich obrotach

problemy z kontrolka oleju fiat marea weekend

fiat 1.;6 16v kontrolka oleju a chlodnica

zapala sie kontrolka oleju punto

http://www.iparts.pl