Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Opolskie
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Brava, 1.2 16v
    Rocznik
    2001

    Question Zapchany katalizator - Brava 1,2 16v "Steel" 2001 - Co z tym zrobić?

    W mojej Bravce zapchał się katalizator, auto wykazuje większość objawów, a do tego zapalił się "Check engine" a komputer po podpięciu pod OBD pokazuje błąd katalizatora, więc jestem raczej pewien że to właśnie kat umarł.

    Problem polega na tym, że w mojej Bravie jest zamontowany sterownik CF3, więc mam dwie sondy lambda, a katalizator jest połączony z kolektorem wydechoym (tak jak na załączonym obrazku). I teraz pytanie brzmi: Co i jak z tym zrobić? Czy ktoś na forum walczył już z katalizatorem w tej wersji Bravy? Jak w mojej sytuacji ograniczyć koszty?

    Z góry dzięki za pomoc.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Opczaić temat "emulator drugiej sondy lambda" lub "rezystor, kondensator drugiej sondy lambda". Google pomoże. Sprawdź też ceny zamienników katalizatora. Wycięcie kata może spowodować pogorszenie dynamiki gazów, a co za tym idzie dynamiki pojazdu (słabszy dół).
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Opolskie
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Brava, 1.2 16v
    Rocznik
    2001
    Dzięki! Słyszałem o tym temacie, pogooglałem i znalazłem fajny artykuł na forum Fiata Punto z dokładnie tym samym silnikiem i tym samym błędem co u mnie. Jeśli tam emulator zadziałał, to u mnie też zadziała.

    Fiat Punto :: Forum • Zobacz temat - Rozwiązanie problemu drugiej sondy lambda po wycięciu kata

    Pozostaje tylko druga kwestia - co z samym katem? Wyjąć -> rozciąć -> wybebeszyć -> zaspawać -> zamontować? Czy może jest jakiś inny, sprytniejszy sposób? W necie nie widzę zadnych sensownych zestawów/patentów które mógłbym tam zamontować zamiast fabrycznego kolektora z katalizatorem?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Kondensator i opornik (czyli najprostszy filtr dolnoprzepustowy) moim zdaniem jest łatwiejszy i tańszy od tej przelotki Tylko pamiętaj, żeby nie lutować na kablach od sondy, tylko za wtyczka, po stronie instalacji samochodu.

    Z samym katem chyba ciężko Ci będzie coś sensownego zrobić. Może warto rozejrzeć się w temacie - Czy te silniki były od samego początku projektowane pod Euro 3 ? Ten silnik był dość popularny w różnych fiatach i być może były jakieś wersje z standardowym kolektorem ? Teraz taka używka nie powinna być droga, a możesz do tego wspawać jakiś uniwersalny kat, albo tłumik, albo rurkę

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał marcij Zobacz post
    Z samym katem chyba ciężko Ci będzie coś sensownego zrobić. Może warto rozejrzeć się w temacie - Czy te silniki były od samego początku projektowane pod Euro 3 ? Ten silnik był dość popularny w różnych fiatach i być może były jakieś wersje z standardowym kolektorem ? Teraz taka używka nie powinna być droga, a możesz do tego wspawać jakiś uniwersalny kat, albo tłumik, albo rurkę
    1.2 16V CF2 w BBM miał kata pod spodem i normalny kolektor. Jest tego na pewno więcej niż CF3, wiec nie powinno być problemu ze znalezieniem. Pytanie co z pierwsza sondą lambda, która w tym przypadku jest trochę dalej od wylotu z silnika?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    22
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Pytanie co z pierwsza sondą lambda, która w tym przypadku jest trochę dalej od wylotu z silnika?
    O to się nie martw, sonda i tak będzie działać prawidłowo, ma grzałkę i będzie podgrzewana zanim spaliny ją rozgrzeją do temp. pracy. Najwyżej sobie przedłużysz kabelki do sondy i tyle.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał needspeed Zobacz post
    O to się nie martw, sonda i tak będzie działać prawidłowo, ma grzałkę i będzie podgrzewana zanim spaliny ją rozgrzeją do temp. pracy. Najwyżej sobie przedłużysz kabelki do sondy i tyle.
    Bardziej mi chodzi o inercje układu wydechowego, sonda dalej wylotu silnika wolniej reaguje na zmiany mieszanki co wymaga innych nastaw regulatora, którym jest ECU działając w pętli zamkniętej. Po prostu układ może stać się niestabilny i nie wiadomo jakie mogą być tego skutki.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Opolskie
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Brava, 1.2 16v
    Rocznik
    2001
    Z tego co widzę to kolektor z wersji z CF2 jest taki sam jak w Punto 1,2 16v. Widzę na nim dwa otwory montazowe, to otwory na osłonę, czy do któregoś z nich przychodzi właśnie sonda?

    W ostateczności można zwyczajnie zrobić otwór i wspawać nagwintowaną tuleję, ale z drugiej strony jak już spawać to równie dobrze można rozciąć, wybebeszyć i zaspawać fabryczny kolektor... Muszę jeszcze pogooglać ten temat.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez oszust88 ; 19-03-2016 o 10:25

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    980
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Znajomy "tłumikarz" jeśli trzeba tnie puchę org. katalizatora i wstawia zamiennik. A potem spawa, zdaje się daje kołnierz na wierzch. Podobno jeden typ wkładów pasuje prawie idealnie, jest troszkę za krótki ale to nie problem (pucha i tak jest rozcięta, można dopasować wymiar). Cała usługa wychodzi 150-200 PLN, działa poprawnie tylko wkład musi mieć odpowiednią gęstość/przepuszczalność.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.4 12V '97 - Auto nie odpala jak jest "średnio ciepłe"
    Napisany przez troyak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 14-05-2015, 23:16
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18
  3. Brava 1.2 - Problem ze "świergotaniem" w samochodzie + twarde zawieszenie?
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-07-2013, 17:02
  4. Fiat brava steel 1.6 2001
    Napisany przez horigoshi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post: 20-12-2012, 10:58
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zapchany katalizator fiat bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl