Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V

    Zamarznięty filtr paliwa. Akumulator za duże napięcie

    pewnego ranka (-11) autko nie chciało mi odpalić, znaczy odpaliło raz, ale z wielkimi trudami, zaraz zgasło.... nie pytajcie dlaczego, ale to z mojej winy i już nie odpaliło, aku nie miał siły kręcić. Myślę, nic to, mam przecież nowy w domu, to podmienię i git. Operacja jednak się nie udała, bo klucz do odkręcenia śrub wpadł mi w śnieg i przepadł... nie pytajcie.

    Ale do brzegu... dzisiaj wyjąłem aku z auta, sprawdzam Volty miernikiem i tu zdziwko... 15,3, mierzę nowy akumulator, 15.8. Wiedziałem że coś nie gra, po upewnieniu się, że jednak mam rację, "zapytuję" dlaczego tak jest?

    Stary aku, bosch silver, eksploatowany kilka lat, nigdy nie było z nim problemów, bynajmniej nie bezpośrednio, raz go ładowałem jak się wyładował przez niesprawny altek.

    Nowy to Topla, jeżdżony jakiś tydzień/dwa na początku roku, później stał w ciepłym, doładowywałem co jakiś czas, miesiąc/dwa, jest jeszcze na gwarancji.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    sprawdź jakie masz ładowanie w autku. coś czuje że sporo za duże i rozwaliłeś aku. albo masz prostownik zabójczy
    sprawdź miernikiem i jedno i drugie

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Brzmi jak jakiś lewy woltomierz skoro oba akumulatory i ładowany alternatorem w samochodzie i podładowany prostownikiem, który stał mają takie napięcia... Zmierz napięcie innym woltomierzem i zmierz jak kolega wyżej napisał ładownie w samochodzie i będziesz wszystko wiedział cudów nie ma Jeśli masz tani uniwersalny multimetr i ma słabą baterię to może pokazywać czary już miałem taki przypadek po wymianie napięcia igła

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    prostownik mam taki , tylko 6Amper, tej Topli, nie ładowałem od miesiąca, a jak już to robiłem, to minimalnym prądem, po jakieś6 godzin.
    Co do ładowania, to jutro to sprawdzę.
    Ostatnio wymieniałem rozrusznik (cewkę przy altku) ale to chyba nie mam nic wspólnego z tym co się dzieje.
    Dlaczego Braviszon nie chciał odpalać skoro napięcie takie jest, za małe natężenie?
    Można tak jeździć?

    [size=2][ Dodano: 2010-12-15, 23:14 ][/size]
    Spajdi, hehe może masz Ty chłopie rację, najprostsze rozwiązania, są najtrudniejsze do wymyślenia.zaraz go przetestuję na innych źródłach prądu.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Czy można tak jeździć no zmierz innym woltomierzem napięcia ładowania i napięcie na wyłączonym silniku i będziesz wszystko wiedział jeśli faktycznie masz ponad 15V na aku to znaczy, że masz coś nie tak z regulatorem napięcia i NIE wolno tak jeździć bo zniszczysz akumulator

    Heh ano sprawdź i jak możesz to od kumpla/sąsiada weź inny multimetr/woltomierz i skontroluj w ten sposób swoje urządzenie

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Spajdi, chyba wyczułeś z tym miernikiem... w gniazdku pokazuje 268v, a na baterii 9v 10,6.
    Miernik mam taki , china z marketu i widocznie ma już dość.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Mam podobny tyle, że Mastecha więc niby ciut lepszy niż te z marketu choć obudowa identyczna i miałem dokładnie tak samo jak Ty kiedy bateria była słaba, ale skoro podmieniłeś i dalej to samo to chyba śmietnik go czeka

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Spajdi, właśnie miałem Ci pisać, że podmieniłem baterię i wszystko zaczęło działać, jeszcze bezpiecznik był przepalony, ale cieniutki drucik miedziany załatwił sprawę. Na Silverze 12.3v, na Topli 12,8v, a w gniazdku w końcu tak jak powinno być 220v, gorzej ze starą bateryjką z miernika zamiast 9v tylko 6.

    Cały wieczór grzebania w necie i zawracania ludziom głowy, a to tylko taka PIERDOŁA... szok
    Spajdi, dzięki + leci .
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Dziękuję i cieszę się, że mogłem pomóc

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to nieźle. dobrze ze wszystko jasne.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    seth67, no... masakra już prawie sraczki dostawałem, a jak jeszcze przeczytałem Twój post, to dostałem migotania przedsionków, bo wyobraziłem sobie kolejne kilka stówek wydanych na nowy altek, stabilizator, wymianę, alboco.
    Dobrze, że wszystko się wyjaśniło, ale kolorowo nie jest... nie odpaliłem auta, filtr chyba przymarzł zawsze coś... łooo matko! już mi rency opadajo.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał KamyK
    to dostałem migotania przedsionków
    to przepraszam może flaszkę wyślę na ukojenie nerwów??
    regulator napięcia nie jest drogi a właściwie tylko to brałem pod uwagę. ale dobrze że to tylko wymiana baterii w mierniku
    zalej auto do pełna lub przegoń tak na 4 do 110 niech się przepali może pomoże

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Cytat Napisał seth67
    KamyK napisał/a:
    to dostałem migotania przedsionków

    to przepraszam może flaszkę wyślę na ukojenie nerwów??
    chyba Doppelherz-a

    Cytat Napisał seth67
    zalej auto do pełna lub przegoń tak na 4 do 110 niech się przepali może pomoże
    odpalić nie mogę... właśnie idę próbować, może coś puściło, jak tak, to od razu do CPN-u cisnę, bo tylko 10l mi zostzło w baku.

    [size=2][ Dodano: 2010-12-16, 17:54 ][/size]
    Nie pomogło. Ktoś ma jakiś pomysł an rozmrożenie filtra paliwa, bez suszarek, opalarek i ogniska pod autem?
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Hmmm na pewno zamarzł Ci filtr paliwa ? Co Ty lałeś do baku, że filtr paliwa mógł zamarznąć w benzynowym samochodzie ? Może z innej przyczyny nie umiesz odpalić hmm ?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Cytat Napisał Spajdi
    Może z innej przyczyny nie umiesz odpalić hmm ?
    Nie ma takiej opcji... ale już wszystko w porządku, jakoś się udało, a już myślałem, ze na parkingu będę jutro filtr wymieniał.
    Tankowałem normalnie w Orlenie, ale już w tym akurat nie będę lał nic do baku. Zagrzałem auto, pojechałem na stację do PKS-u, tam muszą mieć dobre paliwko, zatankowałem jeszcze dyszkę, dolałem specyfiku do benzyny, żeby nie zamarzała, na razie jest OK i mam nadzieję, ze tej zimy niespodzianek już nie będzie.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [akumulator] Ładowanie aku w Bravo
    Napisany przez W4MP na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2010, 13:36
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:51
  3. filtr powietrza
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2008, 19:27
  4. Akumulator ?
    Napisany przez masmisbl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-08-2008, 18:30
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zamarzniety filtr paliwa

stary filtr paliwa zamarzazamarzanie filtra paliwazamarzl filtr paliwa fiat bravofiat bravo zamarzanie paliwaakumulator za wysokie napieciefiltr paliwa - akumulatorzbyt duze ladowanie akumulatoraza duze napiecie akumulatorafiat marea zamarzlo paliwoduze filtry paliwoweakumulator ma za duze naoieciefiat brava zamarza filtr paliwa
http://www.iparts.pl