Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V

    Zakrywać chłodnicę - nie zakrywać chłodnicy.

    Jeżdżę na krótkich odcinkach i silnik mi się czasami nie zdąży zagrzać. zastanawiam się, czy nie zastosować osłony na chłodnicę i mam kilka pytań. Sporo o tym czytałem w internecie, jest wiele opinii na ten temat, ale niczego sensownego się nie dowiedziałem, a zdania są podzielone.
    Czy ktoś z was stosuje jakieś zasłonki, jak tak, to jakie są rezultaty i czym to robicie, a może odradzacie.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    miałem podobna sytuacje do Twojej krótkie odcinki i tez zasłoniłem 1/2chlodnicy takim materiałem z pianki co stosuje sie do ochrony towarów przed uderzeniami...efekt no trochę szybciej się grzał...najlepiej to sprawdzało się to w trasie przy -16 przy włączonym ogrzewaniu miałem PRAWIE polowe skali...na pewno nie zaszkodzisz w mroźne dni jakiejś mega różnicy nie zauważyłem...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Jeśli termostat jest sprawny to nic bym nie kładł.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Ja również robię codziennie do pracy małe odległości (ok 3.5km) i postanowiłem zasłonić sobie część chłodnicy. Osłonę wykonałem sam z kawałka kartonu , kilku koszulek na dokumenty i kilku zszywek. Autko trochę szybciej się nagrzewa więc polecam wszystkim taki zabieg a szczególnie posiadaczom aut z silnikiem diesla. Oczywiście najlepszą osłoną jest osłona już gotowa np. firmy HEKO ale niestety nie do wszystkich modeli aut jest dostępna np. do mojej Carinki . Kolego Madaw według mnie się mylisz. Jak każdy prawie wie Termostat służy do włączania dużego obiegu płyny chłodzącego. Wtedy to płyn wędruje do chłodnicy gdzie jest chłodzony przez powietrze. Pamiętać jednak trzeba że nawet gdy duży obieg jest zamknięty a nie mamy osłony na chłodnice to zimne powietrze również przez chłodnicę przelatuje ochładzając dalej silnik. Więc jak założymy sobie taka osłonę zmniejszymy dopływ chłodnego powietrza do komory silnika i w ten sposób autko będzie się trochę szybciej nagrzewać.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    61
    Auto
    Marea weekend TD125HLX

    Re: Zakrywać chłodnicę - nie zakrywać chłodnicy.

    Cytat Napisał KamyK
    Jeżdżę na krótkich odcinkach i silnik mi się czasami nie zdąży zagrzać.
    To Ci nic nie da- jak silnik zimny (a termostat sprawny), to i tak płyn idzie małym obiegiem i nie przechodzi przez chłodnicę.

    --
    pozdrawiam,
    Paweł

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    milominder jak nie da jak da. Co z tego że silnik jest zimny ? Tak wiem że wtedy jest włączony mały obieg czyli płyn chłodniczy nie przepływa przez chłodnicę i nie jest chłodzony przez powietrze ale zauważ że że pęd powietrza przepływający np. przez atrapę osłony chłodnicy nawet podczas włączonego małego obiegu przelatuje przez chłodnicę (nic w niej nie chłodzi bo nie ma płynu) przelatuje dalej i ochładza cały silniki: blok, głowice itp.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    36
    Postów
    61
    Auto
    Marea weekend TD125HLX
    Cytat Napisał dudu$
    nic w niej nie chłodzi bo nie ma płynu
    Chłodnica to takie akwarium przed silnikiem (płyn w niej jest cały czas), więc wiatr na silnik nie hula
    Oczywiście powietrze zwiewane z chłodnicy też w jakimś stopniu (m.in. po przejściu przez radiatory) w końcu na silnik trafia, ale wówczas jest to promil powietrza rzeczywiście chłodzącego blok. Zasłanianie chłodnicy pomoże tyle co umarłemu kadzidło.
    Jeśli ktoś jeździ na krótkich trasach i niedogrzanie silnika jest dla niego problemem, powinien najpierw upewnić się czy termostat na pewno działa właściwie, a później ewentualnie wstawić sobie w układ grzałki, które były np. stosowane w niektórych 1.9jtd 110KM.

    --
    pozdrawiam,
    Paweł

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Mam ten typ silnika. Ale auto sprowadzone ze słonecznej Italii, więc takiej opcji z grzałką pewnie nie ma.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    dlatego diesle lepiej trzymają temperaturę bo maja grzałki nurnikowe w benzynie tego nie ma przy jedzie w dużym mrozie na dłuższych odcinakach nawet nie ma co marzyc ze się silnik zagrzeje optymalnie i wtedy warto zasłonić chłodnice na krótkich trasach nie zaszkodzi... fakt część chłodnego powietrza zatrzyma się na osłonie nic się nie traci przynajmniej

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    93
    Auto
    Marea Weekend 1.8 HLX
    U mnie sprawa wygląda tak, że auto nagrzewa się do 90 stopni tylko jak stoi w korku. Nieważne czy lato czy zima. Termostat wymieniony i nic to nie pomogło. Normalnie nagrzewa się na jedną, dwie kreski. Do maryśki przydałaby się jakaś łatwo zdejmowana osłona bo inaczej to za dużo zachodu ze zdejmowaniem/zakładaniem jakiejs tektury. Mam tu na uwadze jazde w dużym mieście (raz korki są, raz ich nie ma)

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    teraz tez zasłoniłem chłodnice jak były temp -9 wystarczyło przejechać 4-5km i 90 stopni na silniku no i ogrzewanie elegancko wtedy tez wieje

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2008
    Skąd
    kocialin
    Postów
    363
    Auto
    Uno 1,0 86r, Seicento 1,2 00r
    a ja tam nigdy w żadnym samochodzie nie zasłaniam chłodnicy...niech se radzi...

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Nic to, dzisiaj zasłoniłem i zobaczę jak będzie. Jeśli to da choć trochę, to zostawię, jeśli nie, wywalę. Termostat mam sprawny jakby co
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał blondas
    a ja tam nigdy w żadnym samochodzie nie zasłaniam chłodnicy...niech se radzi...
    Dokładnie, auto jest tak skonstruowane, ze ma radzić sobie samo, poza tym moja Bravka daje sobie z tym świetnie rade
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2010
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    38
    Auto
    bravo 2 1,9 mjet, palio 2 1,2 16v
    w swoim nigdy nie zakrywam chłodnicy nawet w największe mrozy i autko nagrzewa się szybko i ładnie trzyma temperaturę i też mam krótkie dojazdy około 7 km


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ukł. chłodzenia] wyciek płynu z chłodnicy
    Napisany przez lekow na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 21-05-2013, 18:45
  2. znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-02-2009, 20:15
  3. [ukł. chłodzenia] Ciągła praca wentylatora chłodnicy?
    Napisany przez adolf1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-01-2009, 23:17
  4. Jak spuscic płyn z chłodnicy w SIENCE 1.6?
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-11-2008, 11:06
  5. [ogrzewanie] WENTYLATOR CHŁODNICY
    Napisany przez fiaton na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-08-2008, 18:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gdzie moge kupic oslone chlodnicy na zime do fiata grande punto

oslona zimowa fiat marea

oslona na chlodnice seicento

zaslonieta chlodnica fiat brava

atrapa chlodnicy fiat brava

http://www.iparts.pl