Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 53

Temat: Zaciski hamulcowe  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2010
    Skąd
    Toruń
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 GT
    Cytat Napisał Hipo
    Musisz zmienić zaciski i jarzma bo grubsza tarcza wentylowana nie zmieści się u Ciebie. Zacisk o jakim mowa występuje przy silniku 1,8 i 1,9TD - JTD. Nie wiem tylko czy do twojej zwrotnicy spasuje bez przeróbek ale zdaje mi się że powinno.
    Dzięki za odpowiedź. A wiesz może jaki jest mniej więcej koszt nowych zacisków??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał kakersik
    A wiesz może jaki jest mniej więcej koszt nowych zacisków??
    Co do nowych to nie wiem, ale używki można już za 50zł szt. nawet kupić, 2,0 20V i 2,4 ma te same zaciski.

    Cytat Napisał waho.
    A ciekaw jestem co w tym przypadku z czujnikami ABS. Zostają czy do wymiany razem z piastą?
    Nie wiem jak na bębnie jest mocowany czujnik, ale przy tarczy jak robiłem swap u siebie na większe hamulce to czujnik nadal pozostał w tym samym miejscu bo jest mocowany do tej blachy co trzyma jarzmo zacisku na jedną śrubkę, natomiast sama blacha ma otwór przez który przechodzi czujnik.



    Domyślam się że przy bębnie będzie to samo bo w końcu czujnik musi być tak samo zamocowany żeby mógł łapać odczyt z piasty.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Hehe - kiedys pisalem o moim podejsciu do tego tematu (Natchniony dzialaniami HiPo - bo On tez mial z tylu kiedys bebny). Poszukalem kiedys w Eperze i znalazlem wlasnie ta blache + tloczki i jak sie okazuje w Alfie 146 byly w TD100 i JTD montowane tarcze SERYJNIE (a kolyska, wahacze, lozyska tylne - wszystko jest to samo, zastanawiala mnie jeszcze pompa ABS, ale ponoc jest dokladnie taka sama). Wniosek jest taki ze swapa na tarcze z tylu mozna zrobic bez wiekszych nakladow finansowych Kupic trzeba tylko tloczki, blachy z uchami i troche plynu hamulcowego bo czesc sie zgubi.

    HiPo popraw mnie jesli sie myle

    Nawet sie ostatnio zastanawiam czy nie zrobic swapa za psie pieniadze. U mnie uszkodzony jest samoregulator po prawej stronie (dostepny tylko i wylacznie w ASO, koszt 75 zl), przy okazji uszkodzona jest okladzina z tej strony (nierowno ztarta) i wypadalo by kupic nowa za 40 zl. Efekt jest taki ze lepiej znalesc uzywane tloczki + blachy, zamowic tarcze od mikody i zainwestowac w klocki. Efekt wizualny lepszy a i hamowanie pewnie sie poprawi.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Sm0kus
    (Natchniony dzialaniami HiPo - bo On tez mial z tylu kiedys bebny)

    Mylisz się, ja miałem w serii tarcze, natomiast moja przeróbka polegała na założeniu zacisków z nowego Bravo i tarcz 257mm zamiast seryjnych 240mm
    Cytat Napisał Sm0kus
    Wniosek jest taki ze swapa na tarcze z tylu mozna zrobic bez wiekszych nakladow finansowych Kupic trzeba tylko tloczki, blachy z uchami i troche plynu hamulcowego
    .

    Do tego dodaj linki od ręcznego bo jest inna długość prawdopodobnie, musisz zmienić rurki hamulcowe idące na wahaczu, dodac jeszcze wężyk od rurki do zacisku by przy bębnie rurka idzie bezpośrednio w cylinderek bez elasycznego łacznika jak w przypadku tarcz gdzie zacisk się porusza i musi być ten elastyczny łącznik.

    Cytat Napisał Sm0kus
    Efekt jest taki ze lepiej znalesc uzywane tloczki + blachy, zamowic tarcze od mikody i zainwestowac w klocki.
    Wszystko fajnie tylko że blach pod zaciski nie kupisz bo nikomu się nie chce tego odkręcać za pare zł bo to problematycznie, zdejmij łożysko, walcz z imbusami których na 99% nie odkręcisz tylko trzeba rozwiercać, później gwintuj otwory itd.

    Lepiej sprzedać klientowi cały wahacz czy belke wręcz ..

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Hipo
    Lepiej sprzedać klientowi cały wahacz czy belke wręcz ..
    O i wiem skąd się wzięło moje przypuszczenie że trzeba przełożyć wahacz
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    dziś rozmawiałem z kolegą, ktory zajmuje się trochę wyścigami i lekkim "podkręcaniem samochodu", na temat tych tarcz mikody nawiercanych i frezowanych, no i się troszkę zasmuciłem gdyż dowiedziałem się, że jak są nawiercone to strasznie nadwyręża ich struktura co powoduje, że czasem może pęknąć. Opowiadał mi o pewnym seryjnym samochodzie w którym je zamontowali i tak właśnie jedna z tarcz pękła. Nazwał je trochę śmiesznie polska podróba Brembo

    Więc się teraz trochę zastanawiam

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Zawsze możesz zamówić sobie tylko frezowanie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    tak to też prawda ale porozglądam jak wyglądają testy i oferty innych marek, może valeo bosch muszę zobaczyć, ale nie wykluczam jeszcze mikado

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał lukq
    Nazwał je trochę śmiesznie polska podróba Brembo

    Najśmiesznieje to w tym wszystkim jest to że Mikoda jest podwykonawcą tarcz dla Brembo jesli ktoś by nie wiedział

    A jeśli o pękanie tarcz wierconych to szkopuł w tym że taka tarcza wymaga delikatnej opieki ze strony użytkownika, należy czyścić otwory z pyłu z klocków hamulcowych. W innym wypadku jeśli niektóre otworki się zapieką a niektóre pozostaną drożne to podczas hamowania i nagrzewania tarczy dochodzi do naprężeń w materiale a w efekcie do powstawania pęknięć. Widziałem i Zimmermany popękane własnie takie wiercone.

  11. #25
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    a powiedz mi Hipo, jeśli są tą standardowe tarcze i na zamówienie, życzenie klienta są one nawiercane to nie obciąża ich konstrukcji. Dbanie ze strony użytkownika to podstawa bynajmniej dla mnie, moja maryśka jest moją drugą miłością więc dopieszczam ją i dbam jak tylko mogę, no i oczywiście nie wsadzam w nią jakiś tanich podrób czy cześci które szybko szlak trafia, staram się dobierać komponenty części z górnej półki lub ze średniej o dobrych parametrach i bardzo dobrych osiągach i żywotnościach

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    HiPo a co powiesz na taki myk?


    Kod:
    http://www.allegro.pl/item932378541_belka_tylna_os_fiat_marea_abs_tarcze_wyprzedaz.html
    Zregenerowac zaciski, przelozyc rurki (zeby nie robic rzemiosla miedzianego a'la Castorama) , zalozyc nowe wezyki (bo stare pewnie sparcialy), nowe tarcze i kloce... sadzisz ze dalo by rade? Plytki, oslony wyczyscic i pomalowac... Zaciski rzecz jasna po regeneracji tez.

    Ja calosc wyceniam gdzies na 500-600zl (z kupnem tej belki). Pomyslec ze przelozenie hamulcy w golfie z ARLa kosztuje ok 2k za same zaciski... ;P

    A efekt murowany - chyba nikt nie ma tarcz w Bravo w JTDku A przynajmniej ja sie nie spotkalem... To chyba tylko dla pasjonatow..
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Sm0kus
    A efekt murowany - chyba nikt nie ma tarcz w Bravo w JTDku A przynajmniej ja sie nie spotkalem...
    Na autokąciku przekładali czy tez na BBTP.

    Do tej belki dolicz jeszcze koszt poduszek bo widze że przednich to już prawie nie ma i ta belka zacznie się tłuc, tak więc przekroczy to napewno te 600zł. Ale jak lubisz dłubacz to czego nie, wszystko się da zrobić.


    Co do wiercenia tarcz to sądze że akurat frezowanie czy wiercenie odbywa się przed ostateczną obróbką cieplną stali w celu własnie uniknięcia naprężeń ale głowy za to nie dam.

    W każdym razie mam mikody wiercone + frez i klocki TRW, hebluje to pięknie, wygląda też i tak już od 4tyś km

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Hipo, powiem Ci że mnei przekonałeś, więc poczekam aż sie troszkę ociepli o do dzieła, a powiedz mi czy bębny lepiej daj do toczenia jeśli nie są mocno wyeksploatowane i maja tylko delikatny rancik czy kupić nowe? domyślam się, że możesz mi nie odpowiedzieć na to pytanie gdyż mam tacze ;>

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    lukq, jesli są równe to rancik tylko zebrać albo nawet i boszem zeszlifować lekko i też będzie, a jak nie to zmienić na nowe, wkońcu majątku to nie kosztuje za toczenie ktoś Ci zawoła tyle co za pół bębna.

  16. #30
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Hipo, toczenie to nie problem dam wujkowi do toczenia i nawet mi ładnie wypiaskuje i pomaluje a jaka jest może "tolerancja" rantu?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. przewody hamulcowe
    Napisany przez hakun na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-01-2010, 19:32
  2. Jakie klocki hamulcowe
    Napisany przez jackow na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-11-2009, 12:58
  3. [ukł. hamulcowy] Przewody hamulcowe
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-08-2009, 21:16
  4. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-05-2009, 22:35
  5. Bebny Hamulcowe
    Napisany przez Tricen na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-05-2009, 21:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento hamulce swap

fiat brava hamulce

zaciski hamulcowe fiat bravo

jak odkrecic bebny i zaciski hamulcowe fiat brava

zacisk siena

zacisk hamulcowy fiat brava

zaciski i tarcze hamulca do fiat bravo 2

jarzmo zacisku hamulcowego bravo ii

mocowanie zacisku hamulcowego

zaciski bravo

zacisk hamulcowy fiat bravo ii

mocowanie zacisku hamulca marea

przewody hamulcowe brava

punto hgt zaciski tyl

hamulce fiat bravo

klocki ferodo fiat punto hgt

wymiana tarcz z piasta peugeot

zaciski hamulcowe fiat brava

przewod hamulcowy bravo

zaciski do tarcz fiat marea cena
http://www.iparts.pl