Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez boch

Temat: za wysoki czas wtrysków -przyczyny  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    29
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997

    za wysoki czas wtrysków -przyczyny

    witam!
    zakładam nowy temat, ale chciałem skupić sie na tylko jednej usterce -mianowicie za wysokim czasie wtrysków. Byłem ostatnio u gazownika na regulacji kuchenki -stwierdził, że nic nie może zrobić ponieważ czas wtrysków jest za wysoki(od 5 do 6,5) i sama kalibracja przy takim wtrysku nie ma sensu -moje pytanie brzmi -jaka może być przyczyna?
    na początku myślałem, że to mapsensor -jednak przejechałem na samej benzynie 60-80km i zupełnie nic nie pomogło -wymieniłem również sondę lambdę (fakt na używkę ale po podłączeniu do komputeraz zakres pracy jest prawidłowy) -czy może być to wina samych wtrysków?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie wiem dlaczego, ale przy okazji tamtego tematu myślałem, że masz za wysoki czas na jednym wtrysku, natomiast pozostałe są w normie. skoro masz za wysoki na wszystkich, to zupełnie zmienia postać rzeczy. być może za wysoki czas wtrysku to kwestia walniętego termostatu, przez który wskazówka temperatury znajduje się w połowie drogi między zimnym a rozgrzanym silnikiem. kup sobie kabel diagnostyczny do Twojego auta:

    Interfejs FIAT Alfa Romeo Lancia + Adapter 3 pin (4901360414) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    program diagnostyczny znajdziesz w dziale Download.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    30
    Postów
    88
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    cześć.Ja miałem podobnie u siebie w 1.2,gazownik powiedział że są wysokie czasy wtrysku (ok 5ms),wymieniłem świece i kable i czasy wtrysku spadły do 2,8-3 ms.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    29
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    bardzo dziekuję za odpowiedz -ja wymieniłem kable i świece i niestety nie pomogło -co do walniętego termostatu -myślisz, że to właśnie może być przyczyną? dziś znowu zrobiłem 100km i strzałka ciągle w granicach 55 stopni -na postoju dochodzi tak do 85-90
    W środę jadę do mechanika -samochód już drugi raz bedzie podpięty pod kompa -oprócz temperatury"żeczywistej" chcę aby mechanik doszedł dla czego samochód tak nierówno pracuje i o co chodzi z tymi wtryskami (ale jakoś nie wierzę w trafność diagnozy bo z natury jestem pesymistą)

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    i jeszcze jedno -czy termostat to jadna z tych części której nie mozna kupować ze szrotu? nowy to koszt około 120-140 zł a w szrocie dostanę za 40-50 wiec różnica spora, ale czy warto?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2015
    Skąd
    EZD
    Postów
    207
    Auto
    Bravo 1.9 JTD SX (CF3)
    Rocznik
    07.01 FL
    Termostat lepiej kupić nowy - wydatek i tak nieduzy. A co do kompa kup sobie ten kabel - coś czuje ze i tak wyjdzie Cię to taniej
    Mit primum non nocere - po pierwsze nie szkodzić

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał trasek Zobacz post
    i jeszcze jedno -czy termostat to jadna z tych części której nie mozna kupować ze szrotu? nowy to koszt około 120-140 zł a w szrocie dostanę za 40-50 wiec różnica spora, ale czy warto?
    Termostatu ze szrotu nie bierz. Sam tego nie przerabiałem, ale gdzieś czytałem, że w 1.6 termostat jest rozbieralny i można wymienić sam wkład za 20-30zł. A nawet jak nie każdy, to na pewno są dostępne rozbieralne obudowy.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    zanim kupisz termostat, sprawdź jaką posiadasz wersję, bo są dwa rodzaje. na 1 i na 2 czujniki. podejrzewam, że masz termostat na 2 czujniki, taki jak na aukcji poniżej:

    TERMOSTAT VERNET FIAT PALIO LANCIA DELTA 1.6 16V (5085239525) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    jak sprawdzić? termostat znajduje się pod cewką zapłonową, więc prawdopodobnie zajdzie konieczność jej zdemontowania. zdejmujesz klemę minusową aku, odłączasz zasilanie cewki, wyciągasz przewody WN z cewki, odkręcasz 3 śruby mocujące cewkę. tyle. pamiętaj żeby nie pomylić przewodów WN jak będziesz je podłączał ponownie. na cewce masz wytłoczone numery 1 2 3 4. odpowiadają one cylindrom silnika. 1 cylinder to ten najdalej od cewki czyli po lewej - najdłuższy przewód WN. 4 to ten najbliżej cewki - czyli najkrótszy przewód WN.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 23-03-2015 o 21:22
    trasek lubi to.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    29
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    ok dzięki za radę -a czy płyn jakiś trzeba zlać? ewentualnie jaki dolać ponownie? czy trzeba będzie odpowietrzyć układ ?

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    post wcześniej napisałem jak sprawdzić jaką posiadasz wersję termostatu. do tego nie potrzeba spuszczać płynu z chłodnicy. co innego wymiana termostatu. to już grubsza impreza. jeśli jesteś na bakier z mechaniką lepiej oddaj auto do fachowca.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    gdynia
    Wiek
    29
    Postów
    32
    Auto
    bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    witam.
    Wymieniłem sonde lambda -czas wtrysków spadł z około 6 na 4.2 -wiec jest już dobrze, ale z tego co wiem powinno być coś koło 3.2. Mechanik mówił, że trzeba na nowo wgrać mapę wtrysków -czy ktoś sie orientuje ile taka usługa może kosztować? musze wiedzieć aby nie dać nabić sie w butelkę.
    Samochód cały czas jednak chodzi nierówno -możliwe, że jest to wina cewki?
    Do tego wyszedł jeszcze jeden problem -pali mi i gaz i benzynę -prawie nic nie jeżdżę na benzynie(tylko uruchomienie i jakieś 2-3km aż sie przełączy) a co tydzień musze wlewać w bak 50zł. Zauważyłem, że benzyny ubywa znacznie jak jadę powyżej 100-120km -ale najpierw muszę wyjść z czasem wtrysków i z tym problemem podaje do gazomistrza


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 22-03-2015, 14:13
  2. Wysoki pobór na postoju
    Napisany przez michał_wawa na forum Doblo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-07-2014, 13:57
  3. Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 10-10-2012, 18:52
  4. Palio Weekend 1,6 '99 - wysokie obroty + wysoki stan oleju
    Napisany przez stasioo_1983 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-02-2012, 10:13
  5. Za wysoki pedał sprzęgła - Stilo 1.8
    Napisany przez pietia na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-10-2009, 11:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl