Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1,4 12 V 98r

    Wysokie temperatury - To nie termostat :/

    Witam

    Samochód: Fiat Bravo 1,4 12V 98r LPG

    Problem: Przegrzewanie się silnika.

    Objawy: Nie załączający się wiatrak, dmuchawa wali zimnym powietrzem nawet jak silnik chodzi od 15 minut na luzie. Płyn z chłodnicy dolany, nie ubywa go.

    Wymieniono dotychczas: Termostat

    Jak już mamy w miarę nakreśloną sytuację to przejdźmy do zeznań:

    Tydzień temu wracając z pracy po przejechaniu jakoś 3 km samochód się zagrzał. Poczekałem więc 20 minut przy otwartej masce, aż ostygł i odpaliłem go ponownie, niestety po przejechaniu ok 1 km temperatura znowu podskoczyła do maksimum. Jakoś po 3h udało mi się dojechać do domu robią xx postoi. Chciałbym tutaj zaznaczyć dwie rzeczy, mianowicie: zawsze jeździłem na zagrzanym silniku (mam LPG, ale przed i po pracy auto stoi na luzie przez 5/10 minut, aż podejdzie do tych 2 kresek), podczas jazdy nie działała dmuchawa (tzn. leciało zimne powietrze, mimo, że silnik był gorący).

    Poszperałem tu na forum, aby nie zakładać nowego wątku i wszystko wskazywało na termostat. Kupiłem więc owego podejrzanego, wymieniłem drania, chwila prawdy iiiiiiiiiiiii dupa :/ Dalej się grzeje, dalej nie załącza się wiatrak, dalej z dmuchawy wali zimne powietrze. Jednak co dziwne na desce rozdzielczej pokazywało ponad połowę skali temperatury, a silnik można było dotknąć i parę sekund trzymać przyłożoną dłoń, więc nie wiem, może czujnik jest powodem mojej przesiadki do żółtych limuzyn?

    Podczas wymiany termostatu nie jestem pewien, czy dobrze odpowietrzyłem chłodnice, bo ten sposób mi powiedział nasz firmowy kierowca w dość sędziwym wieku. Mianowicie po dolaniu płynu do chłodnic, odkręconym odpowietrzniku ( o ile to był taki biały plastikowy dzyndzel od strony pasażera) zacząłem dmuchać w zbiornik wyrównawczy, aż z odpowietrznika wyleciało trochę płynu. Zakręciłem odpowietrznik, zakręciłem wlew.


    Nie chce znowu iść na czuja i wydawać pieniądze, który mógłbym przepultać w lepszy sposób, na części, które są dobre.

    Pozdrawiam
    Smutny Przemek wożący się autobusami.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Smutny Przemku, spróbuj ponownie odpowietrzyc, ma forum są instrukcje i opisy jak to prawidłowo zrobić

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak lukq napisał - odpowietrzyć najpierw dobrze.. Odpowietrzników jest raczej więcej w 1.4..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1,4 12 V 98r
    Kurde znajduje tylko jakieś sposoby odpowietrzania z załączającym się wiatrakiem. A mi przecież się nie włącza. A gdzie są pozostałe odpowietrzniki? To też są takie plastikowe motylki ? Na innym forum wyczytałem, że często pękają przy odkręcaniu :/

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W książce "Sam naprawiam Bravo/Brava" Ziembowicza masz to opisane.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    odpowietrzyć układ, ewentualnie sprawdzić pompę wody.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    27
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1,4 12 V 98r
    Znalazłem w książce, dzięki Po pracy odpowietrze i dam znać.

    Pozdrawiam
    Mniej smutny Przemek

  9. #8
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja własnie obstawiał bym pompe wody jak nawet ciepłego nie w sordku to znaczy ze nie dociera do nagrzewnicy ani do termostatu gdzie jest czujnik temperatury ? od zegarów i od włączenia wentylatora ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2012
    Skąd
    Elbląg
    Postów
    257
    Auto
    Ranault Clio 1.2 benz, Fiat Marea 1.6 16V benz./gaz
    Rocznik
    2000
    Pasek od pompy nie jest luźny?


 

Podobne tematy

  1. Jak sprawdzić czujniki temperatury, w chłodnicy oraz termostat czy są sprawne???
    Napisany przez matigutek na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-02-2014, 11:57
  2. Termostat
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 01-02-2014, 22:25
  3. Termostat
    Napisany przez rayders na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-01-2012, 17:15
  4. [osprzęt silnika] Wysokie wskazania temperatury silnika - co
    Napisany przez satanek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-03-2010, 10:35
  5. Termostat.
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-10-2009, 10:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat fiat bravo przegrzanie

Termostat do fiata bravo przegrzany

termostat fiat marea 1 6 16v

fiat bravo termostat

FIAT BRAVA temperatura termostat

jak odpowietrzyc chlodnice seicento

fiat bravo wymiana termostatu a temperatura wysoka

http://www.iparts.pl