Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Krosno
    Postów
    55
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD
    Rocznik
    1999

    Wysokie spalanie, branie pleju i siwy dym w JTD

    Witam. Jakies 3 dni temu zakupiłem Bravo 1.9 JTD. Po dokładnych ogledzinach wszytko wydawało się ok. Jednak wracając do domu z miejsca zakupu (ok. 60 km) zauważyłem ogromne spalanie przy normalnej jeździe - 11 l/100 km! Następnego dnia zauwazyłem silne kopcenie na siwo tak samo na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Sprawdziłem olej, było go minimum. Do tego doszło jeszcze jedno. Raz podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka wtrysku. Świeciła przez cała drogę. Jakie mogą byc tego wszystkiego przyczyny? Dlaczego silnik bierze tyle oleju?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Przyczyn może być kilka. Zajechany silnik z ogromnym przebiegiem, padnięta turbina, lejące wtryski, zużyte uszczelniacze zaworów, niewłaściwe ciśnienie wtrysku. Niestety to raczej poważne wydatki...
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Krosno
    Postów
    55
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Silnik napewno niezajechany. Byłem dzisiaj u kumpla mechanika, na komputerku wyszło ze usterka w układzie EGR. Więc pewnie z stąd to kopcenie. Bo zauważylem tez brak mocy jakby i turbina włacza sie dopiero powyżej 2 tys. obr/min... Ale skąd takie branie oleju? Myślę, ze turbina jednak jest ok...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Krosno
    Postów
    55
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    rzezawa bochnia brzesko
    Postów
    20
    Auto
    bravo 1.9 jtd sx
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał adrian94 Zobacz post
    Silnik napewno niezajechany. Byłem dzisiaj u kumpla mechanika, na komputerku wyszło ze usterka w układzie EGR. Więc pewnie z stąd to kopcenie. Bo zauważylem tez brak mocy jakby i turbina włacza sie dopiero powyżej 2 tys. obr/min... Ale skąd takie branie oleju? Myślę, ze turbina jednak jest ok...
    to zaślep ten egr po 2 sprawdz rury do turbiny i z niej do ssącego i jakie ciśnienie robi turbo na komputerze wyjdzie. masz auto 2 dzień to skąd wiesz że olej bierze?? może turbina zasysa go już dużo ale np dawno olej nie był wymieniany i już uciągnęła pół stanu chyba że wczoraj dolałeś i dziś już nie było... obserwuj to na razie a kopcić może przez właśnie pęknięte węże od turba po układ wtryskowy itp

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Krosno
    Postów
    55
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał puzoniasty22 Zobacz post
    masz auto 2 dzień to skąd wiesz że olej bierze??
    a no stąd ze był wymieniany niecałe 5 tys km temu. I już by go wcale nie było? Dolałem 1 l wczoraj wieczorem, rano zobacze ile zeszło po 40 km. Turbina ciśnienie ma okej, sprawdzane było. A co do mocy to też jest okej, poprostu za mało gazu mu wciskałem zeby dał kopa Spróbuje najpierw przeczyścic egr, bo byc może będe ubiegał sie o zwrot kosztów jesli wyjdzie coś poważniejszego. Więc wole narazie nie zaslepiac. Dzięki za odpowiedzi, dam znac co się będzie działo po przeczyszczeniu.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał adrian94 Zobacz post
    Silnik napewno niezajechany. Byłem dzisiaj u kumpla mechanika, na komputerku wyszło ze usterka w układzie EGR.
    i po podłączeniu do kompa wyszło że silnik nie zajechany?


    Cytat Napisał adrian94 Zobacz post
    A co do mocy to też jest okej, poprostu za mało gazu mu wciskałem zeby dał kopa
    echhh, dupa hamownia prawdę powie...

    Sorry cudów nie ma, olej gdzieś musi wpierniczać, jak na moje, to albo pierścienie albo turbo leje, no chyba, że odma zamarzła i przez nią wciąga?


    Cytat Napisał adrian94 Zobacz post
    Jednak wracając do domu z miejsca zakupu (ok. 60 km) zauważyłem ogromne spalanie przy normalnej jeździe - 11 l/100 km!
    Zalałeś pod korek przejechałeś te 60km i znów zalałeś pod korek? bo jak nie to takie litrażowania można wsadzić między bajki, no chyba że wtryski leja?


    Cytat Napisał adrian94 Zobacz post
    Następnego dnia zauwazyłem silne kopcenie na siwo tak samo na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.
    już wiesz gdzie się podział olej
    Ostatnio edytowane przez pajel ; 29-01-2014 o 08:40

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Krosno
    Postów
    55
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    Jednak wracając do domu z miejsca zakupu (ok. 60 km) zauważyłem ogromne spalanie przy normalnej jeździe - 11 l/100 km!
    to napisałem tak na oko. Było pół baku, jak dojechałem zrobiło 2/3... Wiem że to takie idiotyczne liczenie ale jednak widac pożeranie ropki...




    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    już wiesz gdzie się podział olej
    Więc co się stało wg Ciebie?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał adrian94 Zobacz post
    to napisałem tak na oko. Było pół baku, jak dojechałem zrobiło 2/3... Wiem że to takie idiotyczne liczenie ale jednak widac pożeranie ropki...
    Wskaźnik działa liniowo, a bak ma nieregularne kształty...


    Cytat Napisał adrian94 Zobacz post
    Więc co się stało wg Ciebie?

    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    olej gdzieś musi wpierniczać, jak na moje, to albo pierścienie albo turbo leje, no chyba, że odma zamarzła i przez nią wciąga?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Krosno
    Postów
    55
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    Wskaźnik działa liniowo, a bak ma nieregularne kształty...
    Po 120 km pożarło poł baku prawie... Ale na komputerze wyszło troszke ze duze , może przez egr. Bardziej martwi mnie kopcenie. Czasem przestaje kopcic zauważylem ale rzadko. No nic, dzisiaj będe sprawdzał. Dzieki za pomoc.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Krosno
    Postów
    55
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Okej, po kolejnej wizycie u mechanika wyszła usterka czujnika temperatury. Wymieniłem go na nowy. Błędu już nie ma ale dalej jest ten cholerny problem... Dawka paliwa na wtrysk wynosi aż 9-10 mg/wtrysk, a czas zadany wtrysku aż 700 us... Czego to wina? Wiem już przynajmniej skąd takie spalanie, ale nie mam pomysłu co może byc przyczyna...

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    troche mi te dane do jtd nie pasuja, ale niech bedzie.

    Za czas wtryku odpowiada temperatura silnika, zasysanego powietrza, cisnienie w dolocie, położenie pedału przyspieszenia i tylko tyle, przepływomierz jest do sterowania egr-em

    masz w opisie podkarpackie, ja tez prawie w podkarpackim mieszkam, jak masz blisko to przyjedz, pomoge, Pożądna diagnostyka to podstawa

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2014
    Skąd
    Krosno
    Postów
    55
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    wszystkie te dane są okej oprocz tak jak mówiłem czasu wtrysku i dawki paliwa... może to sterownik silnika nawala?


 

Podobne tematy

  1. Wysokie spalanie
    Napisany przez martynek9 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2013, 16:51
  2. Za wysokie spalanie 1.9 jtd
    Napisany przez Pinto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2012, 11:28
  3. wysokie spalanie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 17-08-2011, 18:54
  4. wysokie spalanie jtd
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-03-2010, 09:34
  5. Wysokie spalanie 2.4 TD
    Napisany przez kazik191919 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-01-2010, 22:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

siwy dym jtd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl