Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    Wysokie obroty, a zimny silnik. (C.D.)

    Witam,

    Wiem wiem temat wałkowany ale w żadnym konkretnej odpowiedzi i chociażby rozwiązania... Gdy na dworze zimno obroty po odpaleniu w góre do 3 tyś i się trzymają. Po delikatnym rozgrzaniu silnika w normie spadają do 1300 podczas swobodnego toczenia na biegu jałowym po zatrzymaniu samochodu 850. Gdy bardzo ciepło na dworze odpalam po nocy obroty wędrują na 1500 i po chwili opadają na 850 po wyłączeniu ssania. Podłączyłem pod komputer i żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona, reset + adaptacja zrobiona dalej to samo. Denerwuje mnie to już bo jak tylko się chłodniej w nocy zrobi bądź w dzień na dworze po ostygnięciu silnika i odpaleniu obroty od razu idą w górę i podczas jazdy przy zmianie biegów też momentalnie rosną w górę po rozgrzaniu ok ładnie opadają do 1500 przy zmianie biegu. Czujników nie sprawdzałem bo nie wiem jak i nie mam do tego przyrządów. Może koś już rozwiązał ten problem?

    Pozdrawiam,
    Piotr.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Właśnie to sprawdzenie jest czujnik temp silnika. Szukaj go koło termostatu, wkręconego w blok silnika. Możesz podjechać do elektryka żeby sprawdził Ci go czy jest dobry.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    No wiem widziałem na 3 piny chyba on jest ale jakby był uszkodzony to by nie oszukiwał w FES w jakiś sposób?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Chodzi o to, że może podawać błędną temp. zewnętrzną przez co ecu dawkuje inaczej paliwo na starcie czego efektem są za wysokie bądź za niskie obroty. Włącza takie jakby ssanie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Czym to się sprawdza i czym? Może znajomy jakiś będzie miał takie urządzenie i m i sprawdzi.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Omomierzem, miernikiem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    I jakie parametry ma mieć ten czujnik?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Nie wiem czy rozwiązałem czy to przez to , że teraz jest ciepło .
    Po nocy (temperatura około zera ) na zimnym 1500 i od razu spadek do 1200 po chwili 800 .

    Przy wyrzuceniu na luz.
    obroty.jpg

    W zimie stał w ogrzewanym garażu i obroty szły do 3 tys. na zimnym i 2-2,5 tys. na ciepłym.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    asarx no to teraz to i mój ma 1500 i spada po chwili w te ciepłe dni się jakby naprawił. Ale cholera wie czemu w naprawdę zimne dni się tak walą te obroty. Czyżby znów można by było powiedzieć "ten typ tak ma" ?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Pisałem , że w zimie stał w ogrzewanym garażu (temp. 15 stopni ) i był problem z obrotami 3 tys. po odpaleniu i trzymał aż złapał temperaturę .
    Czy ten typ tak ma ?
    Niech się wypowie właściciel Fiata Bravo 1.2 16v na Bosch M1.5.5 który nie ma problemów z obrotami .

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Bardzo udana jednostka tylko te obroty...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    47
    Auto
    Brava 1242 benzyna LPG
    W 1.2 16v obroty to bolączka. Pół auta cza wymienić
    Do zobaczenia na drodze !!

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL

    Red face

    Witam.A u mnie z kolei w moim aucie- Marea weekend 1.6 2000r- obroty po odpaleniu skaczą do ok.2-2,5 tyś, nawet jak jest rozgrzany to na światłach w mieście potrafi skoczyć do 3 tyś. czy u Was też ciężko odpala jak jest ciepły? Bo u mnie to topornie odpala jak jest zagrzany! Dodam,że jestem posiadaczem tego fiata od niedawna i z troski o niego-hehehe- podjechałem na diagnostykę i skasowałem kilka błędów pokazujących się na komputerze do którego go podpiłem. I co??? Pomogło!!! Tak, ale tylko na parę godzin,bo jak wyszedłem z pracy to znowu przy odpalaniu i w drodze do domu było wkurzające 2,5-3 tyś. Jeden z moich ziomków stwierdził,że może to być(ale nie musi) wina dziurawego tłumika którego jestem dumnym posiadaczem ,bo jeżeli dziurka jest przed katem to może wariować sonda lamda z powodu nie wystarczającego ciśnienia w instalacji.

    Co Wy na to? jakie mogą być tego przyczyny? no i dlaczego po skasowaniu błędów i kilku godzinnej dobrej jeździe usterka powróciła? Czy ktoś z was zastanawiał się nad silniczkiem krokowym? Może to ON jest winny?

    I jeszcze jedno, jakie powinny być obroty na biegu jałowym? wiadomo,że nie na ssaniu.
    Ostatnio edytowane przez TakiTam ; 09-05-2012 o 01:02


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-07-2011, 13:24
  2. [silnik] Nowy silniczek krokowy - wysokie obroty
    Napisany przez McSeba na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-02-2011, 21:12
  3. [silnik] Nierówne falujące obroty i wysokie spalanie
    Napisany przez mariuszsciubak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-01-2011, 21:34
  4. [silnik] wysokie obroty pytanie
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-06-2010, 19:33
  5. [silnik] Wysokie obroty silnika w Palio 1,4
    Napisany przez Artur Waszak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-04-2010, 18:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zimny silnik

jakie obroty na zimnym silniku

wysokie obroty zimny silnikwysokie obroty po odpaleniu bravawysokie obroty na zimnym silnikuczujnik temperatury silnika a obroty zimnego silnikazimny silnik jakie obrotyfiat marea za wysokie obrotyfiat bravo 1.4 na zimnym silniku wysokie obrotyjazda na wysokich obrotach na zimnym silnikuzimny silnik obrotywysokie obroty zimnego silnikazimny silnik wysokie obrotywysokie obroty silnikazimny silnik wysokie obroty cieplydlaczego zimny silnik ma wysokie obrotypodwyzszone obroty silnikabardzo wysokie obroty zimnego silnikaobroty zimnego silnikajakie obroty zimny silnik

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl