Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2010
    Skąd
    krotoszyn
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.2 16V + LPG Stag4

    Wysokie obroty na ssaniu(2000-3000)po odpaleniu 1.2 16V

    Panowie, rano po odpaleniu Bravo 1.2 16V 2000r łapie bardzo wysokie obroty ( 2000-3000 ) jak chwile popracuje to wraca do "normalnego ssania" ale jak jest -10 i więcej mrozu to zanim obroty spadną chwile musi popracować i zapewne pali jak smok, na ciepłym silniku jest dobrze. Obstawiam czujnik temperatury silnika ale może się mylę - proszę o pomoc i sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    ja zacząłbym od wyczyszczenia silniczka krokowego łącznie z gniazdem. Jak to nie pomoże to wymieniłbym czujnik temperatury a jak i to by nie pomogło to pojechałbym na burzę mózgu w celu sprawdzenia czy nie ma jakiegoś błedu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2009
    Skąd
    Tychy
    Postów
    24
    Auto
    fiat brava 1,2 16V
    tak jak kolega powyżej napisał, zacznij od przeczyszczenie przepustnicy (w przypadku silnika 1,2 16V w tzw. "silniczku krokowym" za bardzo nie ma czego czyścić). w razie gdybyś nie wiedział jak to zrobić służę pomocą.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2010
    Skąd
    krotoszyn
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.2 16V + LPG Stag4
    Cytat Napisał damian
    tak jak kolega powyżej napisał, zacznij od przeczyszczenie przepustnicy (w przypadku silnika 1,2 16V w tzw. "silniczku krokowym" za bardzo nie ma czego czyścić). w razie gdybyś nie wiedział jak to zrobić służę pomocą.
    Dzięki za podpowiedzi Kolego podpowiedz mi co i jak mam zrobić bo zabieram się pierwszy raz za to - pozdrawiam

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2010
    Skąd
    Strzegom
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Marea 1.8 16V 99r.
    podepnę się pod temacik...
    w czasie jazdy (czy to na zimnym czy na rozgrzanym silniku) jak wrzucę na luz obroty trzymają się na 1500-1600 a w miarę jak już zmniejsza się prędkość do tych 10-20km/h obroty schodzą do 1000.
    Czy nie powinno być tak, że przy prędkości np 100 km/h i wrzuceniu na luz obroty od razu powinny wpaść na 1000 ?
    Silnik krokowy mam nówkę, przepustnica i przepływomierz wyczyściłem...
    http://www.naskrooty.pl/

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2010
    Skąd
    krotoszyn
    Postów
    18
    Auto
    bravo 1.2 16V + LPG Stag4
    witam - a więc problem został rozwiązany - załatwiłem na podmiankę przepustnice z krokowcem - po podmiance jest już tydzień i rano po odpaleniu na zimnym silniku obroty są w normie (1500 i zaraz spadają) pozdrawiam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    podepnę się pod pytanie habaz ja mam tak ze jak wrzucę na luz też obojętnie czy jadę 100 czy 20 to obroty trzymają się na 1000 do 1100 obr/min. oczywiście sprawdzałem świece akumulator czyszczenie korkowca przepustnicy , adaptacja (choć co w moim 1.2 nic nie daje ), podpinane pod kompa zero błędów . ale gdy już stanę np pod światłami obroty grzecznie spadają do 800 ? czy ktoś wie co jest grane ?. mam też tak ze jak odpalę to obroty rosną do 2000-3000 tys i spadają przy rozgrzanym rosną tak do 2000. czy to może być wina czujnika temperatury? ostatnio sprawdzałem wskazania(omomierzem) i były odchylone od normy .
    Ostatnio edytowane przez szymon845 ; 14-12-2011 o 18:49

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    sprawdzałeś wg. parametrów jakie powinien mieć, które dostępne są w Czujnik temperatrury, WTS05/09, dane techniczne - Downloads - Fiat Klub Polska

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    ja mam takie wskazania
    20 stopni-2 k Ohm
    11stopni-3,12 k Ohm
    5stopni-4,10 k Ohm
    4stopnie-4,24 k Ohm

    według Zembrowicza powinny być takie :
    b.png
    to nie jest na pewno czujnik typu: WTS 05 bo on jest 2 pinowy a ja posiadam 3 pinowy taki jak na zdjęciu
    1918319731.jpg

    tylko czy to jest przyczyną tych obrotów ? czy taka różnica nie jest opatrzona jakimś błędem czy coś w tym stylu ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2011
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    właśnie wymieniłem czujnik temperatury wody taki jak w poście poprzednim , efekt jest natychmiast zauważalny auto po odpaleniu nie wchodzi na wysokie obroty tylko do 1500 i spada do 800 . sprawdzałem również na zimnym silniku również nie wchodzi na wysokie obroty . co do obrotów podczas jazdy to efekt widać ale nie do końca obroty oscylują miedzy 800 a 1100 obr nie jest to żadne gwałtowne spadki ani wzrosty ale możliwe ze jest to spowodowane że auto nie zaadaptowało się jeszcze do nowych wskazań . mam nadzieje że komuś to pomogło

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sorki, że nie odpisałem na wcześniejszego posta. Mało czasu ostatnio.
    Cieszę się, że w jakimś stopniu mogłem pomóc. Pozdrawiam i temat niech jest dla potomnych.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Płock
    Wiek
    24
    Postów
    48
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Witam, dzisiaj miałem podobny problem jak w temacie.
    Od razu zmierzyłem rezystancję i przy temperaturze 0 stopni, wykazało mi 4,65 ohmów. Tak powinno być?

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Dwa posty wyżej masz tabele i wszystko napisane.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Płock
    Wiek
    24
    Postów
    48
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Tak, lecz kolega szymon miał podobne wartości i teoria z tabelki nie pomogła. Chyba najlepiej będzie gdy podmienie razem z krokowcem.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    4,6 ohma czy kilo ohma? Bo jeżeli to są pojedyncze omy to masz tam zwarcie - albo na czujniku albo gdzieś na kablu - na bank..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 10:59
  3. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  4. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  5. MAREA 1,6 16v..Różnice z lat 09.96-09.2000 i od 09.2000-2002
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-09-2008, 15:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wysokie obroty na ssaniu

silnik krokowy fiat brava 1.2 16v

fiat brava wysokie obroty po odpaleniu

silniczek krokowy fiat brava 1.2 16v

za wysokie obroty na ssaniu

wysokie obroty po odpaleniu fiat brava

silnik krokowy fiat bravo 1.2 16v

fiat brava 1.2 wchodzi na obrotybrava 1.2 ssaniefiat brava ssaniewysokie obroty brawa 1.2 16vzbyt wysokie obroty na ssaniubrava 2000 3000 obrotowco powoduje samoczynne ssanie fiatbrava 1.2 wysokie obroty na zimnymprzy odpaleniu wchodzi na 2000bardzo wysokie obroty po odpaleniuwysokie obroty po odpaleniuwysokie obroty po odpaleniu bravawysokie obroty na zimnym silniku fiat seicentowysokie obroty na zimnym silniku fiat seicentowysokie obroty na zimnym silniku fiat seicento fiat wysokie obroty na zimnym silnikuczujnik automatycznego ssania fiat 1.2
http://www.iparts.pl