Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    ona chyba musi być prawie zamknięta
    No właśnie, chodzi o to czy powinna być zamknięta prawie czy całkowicie. Tak sobie myślę że gdyby musiała być całkiem zamknięta nie była by potrzebna ta śruba oporowa, chyba że ona jest po to by zlikwidować opór sprężyny i żeby przepustnica nie blokowała się. Czy przypadkiem nie jest tak że przepustnica powinna być lekko niedomknięta, wtedy istnienie tej śruby oporowej miało by sens. Silnik na wolnych obrotach też potrzebuje trochę powietrza a przez krokowiec przepływa go niewiele, i może być tak że podciśnienie w tych kanalikach krokowca jest tak duże że siłowniczek krokowca nie daje rady pokonać tych oporów.
    To takie moje przemyślenia, niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.
    Ostatnio edytowane przez qolejowy ; 06-01-2012 o 19:39



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie wiem czy to co napiszę w czymś Ci pomoże, ale jak się podłączysz pod kompa, to będziesz mieć taki parametr jak "kąt wychylenia przepustnicy". u mnie było tak, że jak pojechałem do gazownika na diagnostykę, to u niego wyszło, że na biegu jałowym kąt wychylenia przepustnicy wynosi 7 stopni. stwierdził, że to błąd i tak skorygował jego ustawienie, aby na biegu jałowym uzyskać 0 stopni. auto odzyskało wigor. lekkie depnięcie w pedał gazu powodowało odczuwalne przyśpieszenie. przy okazji późniejszej awarii wtrysków podjechałem do speca od FIAT'ów i ten po podłączeniu pod diagnostykę stwierdził, że mam źle ustawiony TPS!!! (???). pogrzebał i auto wróciło do stanu poprzedniego... jadę za tydzień do nowego, polecanego magika. może wyjaśni zarówno kwestię TPS'a jak i gaśnięcia/przygasania po wciśnięciu sprzęgła. być może to właśnie TPS jest przyczyną moich problemów.

    i jeszcze znalezione w sieci (dotyczy VW z silnikiem 1.8):

    przy zamkniętej przepustnicy napięcie powinno byc w zakresie 0,4-0,6 V
    może to ustawienie uniwersalne dla wszystkich benzyn
    Ostatnio edytowane przez boch ; 07-01-2012 o 19:18

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie na kompie parametr "kąt ustawienia przepustnicy" w chwili gdy auto chodzi na biegu jałowym jest równe 0! Miałem nawet wartość ujemną ale wtedy aut kangurzyło itp.. Podregulowałem śrubką na przepustnicy, zrobiłem reset kompa - jest 0 i chodzi ładnie.. Z tego co wiem tak być powinno..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no widzisz, dlatego wciąż mam wątpliwości. w książce serwisowej bardzo dużo miejsca poświecono ustawianiu TPS'a przy okazji silnika 1.4. tam wspomniano, że przy całkowicie zamkniętej przepustnicy napięcie powinno wynosić około 0. w rozdziale poświeconym silnikowi 1.6 jest wykres z którego wynika, że przy całkowicie zamkniętej przepustnicy napięcie powinno wynosić ok. 0,15V co odpowiada kątowi 2,7°... ja miałem na początku 7° i auto miało problem na światłach z Matizami. po tym jak mi kumpel gazownik ustalił położenie czujnika tak, żeby diagnostyka pokazywała okolice 0° silnik przypomniał sobie że ma 1.6 i 90KM... jak było poźniej, napisałem w poprzednich postach.

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wiesz jak ma się kąt który widzę na komputerze do napięcia podawanego przez czujnik - nie wiem. Chyba nie jest to takie proste bo tam się to kalibruje tak jak każdy czujnik.. Wiem, że na kompie mam 0 na biegu jałowym..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Wiem, że na kompie mam 0 na biegu jałowym..
    No właśnie, możliwe jest więc że jeżeli u niego ta śruba oporowa jest na końcu zbita, to komp widzi kąt otwarcia przepustnicy na minusie, i steruje tak krokowcem żeby podnieść te obroty. Tyle że ta usterka wystąpiła raczej nagle, przedtem co jakiś tam czas tak się zdarzało i jeżeli przytkałem dolot wszystko wracało do normy. Teraz już nic nie daje, można przydusić silnik prawie do zgaśnięcia a po chwili znowu wchodzi na te 2000 tyś. a na gazie jeszcze wyżej kręci. Nic tylko czekać aż kabelek do kopa przyjdzie.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. wysokie obroty po odpaleniu
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 24-10-2017, 14:08
  2. Wysokie Obroty po odpaleniu
    Napisany przez JackDaniels na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-11-2011, 20:13
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-07-2011, 13:24
  4. wysokie obroty
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-04-2010, 20:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

poczlaniacz oparow paliwa scenic

pochlaniacz oparow paliwa scenic

pochlaniacz oparow paliwa

zawor par paliwabravo 1.9 jtd- tykajace zaworyodlaczony pochlaniacz par paliwadiagnostyka elektrozaworu pochlaniacza par paliwazawor elektromagnetyczny pochlaniacza par paliwa matiz cenazawory a wysokie obrotyelektrozawor oparow paliwa dziala w druga strone

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl