Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75

    Wysokie obroty i cykający zawór pochłaniacza par paliwa.

    A więc tak auto to Fiat Bravo 1,8 16V + instalacja LPG II gen. na mieszalniku.
    Od jakiegoś czasu auto samoczynnie wchodziło na wysokie obroty (około 1500-2500 obrotów)
    Działo się to sporadycznie i nieraz wystarczyło zgasić auto by problem zniknął na jeden dwa dni.
    Dzisiaj jednak stało się inaczej auto czy ciepłe czy zimnie cały czas utrzymuje wysokie obroty, po wypięciu krokowca obroty spadają do prawidłowej wartości, jednak na desce zapala się marchewka. Podwyższone obroty utrzymują się i na LPG i na benzynie.
    Jeżeli wypnę wtyczkę od krokowca zaczyna pstrykać zawór pochłaniacza par paliwa. Jeżeli wypnę wtyczkę od korokowca na wyłączonym zapłonie to po odpaleniu auta marchewa się świeci, silnik odpala normalnie, pracuje równiutko, obroty są na poziome +/- 850, tak samo na LPG. Zawór pochłaniacza ciągle jednak pstryka.

    Co to może być? nie znam dokładnie tego silnika i nie bardzo czego szukać.
    Na razie brak możliwości podłączenia się pod kompa, kabla nie mamy, a ci fachmani w okolicy nie potrafią się poprawnie połączyć z tym motorem.
    Krokowiec i przepustnica wypucowane na błysk.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie też kiedyś robiłem taki test że odłączałem siłownik biegu jałowego (krokowiec) na włączonym silniku ale nie pamiętam aby zawór pochłaniacza par paliwa coś tykał.. Prawdę mówiąc to tylko teoretycznie wiem gdzie on się znajduje U mnie np. falują lekko obroty czasem i na jałowym czasami trzyma jakby za niskie obroty. Potencjometr przepustnicy działa prawidłowo, nieszczelności nie mam więc tak naprawdę obstawiam siłownik biegu jałowego który mam zamiar wymienić. Skłania mi też do tego buczenie z dolotu które ustępuje po odłączeniu siłownika. W Twoim wypadku też dobrze chyba by było podstawić ten krokowiec.. Masz możliwość podłączenia się do kompa? (FES obsługuje nasz silnik)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    W Twoim wypadku też dobrze chyba by było podstawić ten krokowiec.. Masz możliwość podłączenia się do kompa? (FES obsługuje nasz silnik)
    Krokowiec był założony nowy ale było to samo, więc założyliśmy z powrotem stary. Mam mądrą książkę Zembrowicza i wyczytałem tam że "W przypadku uszkodzenia elektrozaworu lub obwodu zasilania centralka blokuje funkcje samoadaptacji składu mieszanki oraz układu zapobiegającego ulatnianiu się par paliwa" Więc wygląda na to że coś nie tak jest z tym zaworkiem i centralka przestaje sterować składem mieszanki, stąd chyba te wysokie obroty. Tylko zastanawia mnie jedno czemu po wypięciu krokowca obroty wracają do normy. Zawór ten jest na jednym przekaźniku z pompą paliwa. Co do kompa to auto nie jest moje a koleżka nie ma kabla, był co prawda u dwóch magików ale jeden nie stwierdził żadnych błędów, drugi błędów wyłapał kilka ale szybko je skasował i nie chciał dać mu wydruku, i po wielkiej awanturze i nie zapłaceniu za usługę odjechał z niczym. Po nowym roku będę z tym walczył dalej.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    mój elektrozawór tyrkoli/pstryka przy temperaturze poniżej 5 stopni. im temperatura niższa, tym tyrkolenie głośniejsze. tyrkoli tylko podczas przyśpieszania. na biegu jałowym nie wystepuje. pytałem o to kilku mechaników, ale wszyscy twierdzą, że to normalne. to samo piszą na forach. sam już nie wiem. dla mnie jeśli coś wydaje dziwne dzwięki, to nie jest to normalne... ciekawe czy uszkodzony elektrozawór wywala błąd na diagnostyce?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jeżeli chodzi o elektrozwór par paliwa,to będzie się on załączać właśnie przy wyższych obrotach.Przy biegu jałowym otwaricie tego elektrozaworu miało by kiepski wpływ na utrzymanie wolnych obratów w zadanym przedziale.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    mój elektrozawór tyrkoli/pstryka przy temperaturze poniżej 5 stopni. im temperatura niższa, tym tyrkolenie głośniejsze. tyrkoli tylko podczas przyśpieszania. na biegu jałowym nie wystepuje.
    Tutaj tego do tej pory nie było a obecnie występuje tylko po wypięciu wtyki na krokowcu.
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    pytałem o to kilku mechaników, ale wszyscy twierdzą, że to normalne. to samo piszą na forach. sam już nie wiem. dla mnie jeśli coś wydaje dziwne dzwięki, to nie jest to normalne...
    to chyba typowa wymówka mechaników, nie wiedzą jak naprawić to wciskają że to normalne. Do tej pory nie było słychać żadnego elektrozaworu.
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Przy biegu jałowym otwaricie tego elektrozaworu miało by kiepski wpływ na utrzymanie wolnych obratów w zadanym przedziale.
    Jestem tego samego zdania. Zastanawia mnie jednak fakt, czemu po wypięciu wtyki od krokowca elektrozawór się odzywa a obroty ustawiają się na właściwym poziomie.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dobrze ja kojarze, że zawór ten znajduje się koło wlewu paliwa? U siebie nigdy go nie słyszałem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Dobrze ja kojarze, że zawór ten znajduje się koło wlewu paliwa?
    Nie on jest z przodu, z lewej strony za nadkolem.Nowy-2.jpg

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Jeżeli chodzi o elektrozwór par paliwa,to będzie się on załączać właśnie przy wyższych obrotach.Przy biegu jałowym otwaricie tego elektrozaworu miało by kiepski wpływ na utrzymanie wolnych obratów w zadanym przedziale.
    czyli uszkodzenie elektrozaworu może być przyczyną spadku obrotów poniżej ustalonych wartości po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    zyli uszkodzenie elektrozaworu może być przyczyną spadku obrotów poniżej ustalonych wartości po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy?
    Teoretycznie tak, bo jeżeli "tyrkoli/pstryka" to może w tym momencie dostawać dodatkowe paliwo albo zaciąga tym wężykiem powietrze, i już masz kłopoty z obrotami.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    tak jak napisałem, u mnie tyrkoli tylko podczas dodawania gazu. jak zdejmę nogę z gazu cisza. to samo ma mój kumpel we Fiacie Coupe 1.8 i co ciekawe on też ma problemy z obrotami po wciśnięciu sprzęgła. pisałem zresztą o tym już gdzieś na forum

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Jednego jestem pewny, ten zawór nie powinien tak się zachowywać.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Dzisiaj po kilku godzinnej walce z tymi obrotami poddałem się ale tylko do soboty. Jeszcze raz wyjęta i wypucowana przepustnica, oba silniczki krokowe również wymyte. Przejrzane wszystkie możliwe wtyki, a po złożeniu wszystkiego do kupy ta menda dalej kręci się na 2500.
    Żeby silnik nie wył zrobiłem mały myk który obniża mu obroty do właściwych, a mianowicie jeden krokowiec przykręcony do przepustnicy ale nie podpięty a drugi wpięty w układ przymocowany do tego pierwszego.
    Nic nie faluje, obroty Ok, ten elektrozawór par paliwa się nie odzywa. I na razie auto tak jeździ.

    Jak to jest z tą przepustnicą, ona powinna być całkiem zamknięta ? czy mała szczelina powinna być ? Pytam dlatego że ta śruba regulacyjna jest lekko zbita i przepustnica jest tak szczelna że podczas mycia nalałem do niej benzyny to nic nie wyciekło.

    Sprawa druga, jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy?

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    kolega byrrt powinien pomóc. jakiś czas tem sprawdzał u siebie.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najlepiej to na kompie jeżeli masz możliwość, jeżeli nie to to jest zwykły potencjometr więc omomierz w rękę podpiąć się i bardzo bardzo powolutku przesuwasz przepustnice.. Nie może być żadnych nagłych skoków, niepokojących wartości - muszą się powolutku płynnie zmieniać.. Co do domknięcia przepustnicy - ona chyba musi być prawie zamknięta - po to jest silniczek krokowy żeby w razie co regulował bieg jałowy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wysokie obroty po odpaleniu
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 24-10-2017, 14:08
  2. Wysokie Obroty po odpaleniu
    Napisany przez JackDaniels na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-11-2011, 20:13
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-07-2011, 13:24
  4. wysokie obroty
    Napisany przez Tomasuzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-04-2010, 20:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

poczlaniacz oparow paliwa scenic

pochlaniacz oparow paliwa scenic

pochlaniacz oparow paliwa

zawor par paliwabravo 1.9 jtd- tykajace zaworyodlaczony pochlaniacz par paliwadiagnostyka elektrozaworu pochlaniacza par paliwazawor elektromagnetyczny pochlaniacza par paliwa matiz cenazawory a wysokie obrotyelektrozawor oparow paliwa dziala w druga strone

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl