Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    Wymiana termostatu "po taniości"

    Witam wszystkich,

    od razu zaznaczam, że rozwiązanie z podanego poniżej linka jest tylko próbą zebrania opinii i nie ponoszę odpowiedzialności za jego ew. skutki!

    Z racji, że termostat do naszych JTD nie należy do najtańszych (w przypadku mojego bravo oryginał kosztuje ponad 350 zł), jakiś czas temu wypróbowałem przypadkowo znalezione w Sieci rozwiązanie.
    Ogólnie chodzi o to, żeby "za" istniejącym termostatem, w stronę chłodnicy wcisnąć w gumowy wąż inny termostat, np. taki który pasuje do renault 19, ponieważ ma on w tym celu idealny kształt.
    Patent działa tylko, jeżeli obecnie (nie)działający termostat jest zacięty w pozycji otwartej przez cały czas, co z kolei objawia się wiecznie niedogrzanym silnikiem. Koszt takiego termostatu to ok. 20 zł

    Rozwiązanie opisane pod adresem: Lancia Klub Polska • Zobacz temat - Lybra 1.9 JTD - wymiana termostatu tanio i szybko
    Na razie jeżdżę na tym "patencie" 5 tys. kilometrów i temperatura silnika równo w połowie skali, w każdych warunkach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Było, nawet egon montował to w swojej lybrze.. Jednak jak pamiętam dość szybko padło i chyba zmieniał na cały termostat
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    ten patent stosowałem dawno w jakims chryslerze, tam termostat to ponad 500pln i długi czas oczekiwania, klient zaakceptował takie rozwiązanie i jest zadowolony

  5. #4
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Pruszków/Komorów
    Wiek
    28
    Postów
    678
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Termostat wymieniłem raz jak auto skończyło 10 lat, nie nagrzewało mi się tej zimy w ogóle.
    Za nowy z wymianą płynu i wszystkich opasek dałem 440 zł i mam spokojną głowę.
    Według mnie nie powinno się oszczędzać za rzeczach, które wymienia się raz na długie lata.
    Stilo W P R


 

Podobne tematy

  1. [manual] Wymiana silniczków wycieraczek i "pająka"
    Napisany przez jerry na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-02-2017, 17:20
  2. Potrzebny niedrogi Blacharz/Lakiernik do mojej "Strzaly" Palio
    Napisany przez L_ukasz87 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-02-2014, 03:58
  3. Dziwny dźwięk " chrobotanie " na półsprzęgne Fiat G punto 1.3 90hp
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-06-2012, 19:32
  4. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
  5. [ukł. zapłonowy] Wymiana "zwojnicy" w stacyjce
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-04-2009, 15:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl