Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Wymiana siłownika biegu jałowego (krokowca) Bravo 1.8GT - oryginał/zamiennik?

    Witam!

    Czy ktoś przerabiał może wymianę silnika krokowego w tym motorze? Wiem, że np. do 1.6 nie warto kupować zamienników, jak sprawa wygląda w 1.8? Budową się różnią znacznie.. Zamienniki chodzą na allegro za ok 150zł z przesyłką, w ASO już nie pamiętam, ale kiedyś sprawdzałem (teraz coś nie widzę tego elementu) to zbiło mnie z nóg..
    Może ktoś z Was już wymieniał i ma jakiś doświadczenie w tej materii..

    Pozdrawiam
    Piotr
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    No ja wymieniałem u tego mojego kumpla w jego aucie. Nowy zamiennik z allegro, po wymianie i adaptacji, było lepiej niż na starym, ale i po jakimś czasie stary też działał prawidłowo, więc już zgłupieliśmy ale być może wtedy te nierówne obroty były spowodowane tym przestawieniem zapłonu. Jak będziesz coś grzebał przy krokowcu, zobacz jak u Ciebie zachowuje się auto po wypięciu wtyczki krokowca.

    Jeszcze jedno, taki kabelek będzie pasował do tego silnika.Interfejs Fiat ALFA LANCIA +VAG + ADAPTER 3pin PL (2029213338) - Aukcje internetowe Allegro
    Ostatnio edytowane przez qolejowy ; 03-01-2012 o 23:41

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tzn. u mnie to jest tak, że czasem się przydławi przy wysprzęglaniu, czasem ma zbyt niskie obroty na jałowym (ok. 800) i przez to jest słaby taki.. No i cały czas buczy głośno z dolotu.. Po wypięciu krokowca buczenie jak ręką odjął, auto chodzi równo i trzyma 850 obr, z tym że przy nagłym puszczeniu gaśnie (ale to raczej norma). Teraz czasem też bardzo delikatnie i przez chwilę falują.. Dolot szczelny, reszta wydaje się sprawna..

    A do Ciebie pytanie - czym wykonywałeś adaptację? Mam FES'a i kabel KKL, ale tam zdaje się takiej opcji nie ma?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    A do Ciebie pytanie - czym wykonywałeś adaptację?
    gdzieś wyczytałem i jemu też jakiś mechanik powiedział żeby odłączyć aku, zewrzeć klemy na kilka sekund, założyć z powrotem klemy odpalić auto i poczekać aż się wentylator chłodnicy załączy, ponoć wtedy komp robi autoadaptację, czy to prawda nie wiem.

    W czwartek będę walczył z tymi obrotami u niego, bo cały czas czy na benzynie czy na gazie obroty trzymają się powyżej 1300 i delikatnie falują w górę a po wypięci krokowca silnik pracuje równiutko bez zająknięcia, obroty trzyma prawidłowe. Od kilku dni przeglądam fora i jak do tej pory nic ciekawego się nie dowiedziałem. Jedynie w głowie jeszcze większy mętlik.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Mam FES'a i kabel KKL, ale tam zdaje się takiej opcji nie ma?
    O kabel pytałem dlatego że chcę zakupić dla siebie, a wiem że Ty łączysz się ze swoim bez problemu, więc pytam czy taki mi podejdzie.
    Piszą że obsługuje ten silnik 1,8 i przy okazji może uda mi się wykasować ten błąd poduchy u siebie, niby też obsługuje ten motor.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    gdzieś wyczytałem i jemu też jakiś mechanik powiedział żeby odłączyć aku
    Z braku opcji w FES też to tak wywnioskowałem, ale nie ma też opcji adaptacji sondy lambda a taką opcję widziałem jak podłączałem się pod kompa BOSCH'a. Jednak wydaje mi się również że to wystarczy, dlatego spytałem..


    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Jeszcze jedno, taki kabelek będzie pasował do tego silnika.
    Nie dałeś znaku zapytania stąd myślałem, że to stwierdzenie. Ale tak - ten kabelek spokojnie "pyknie" w tym aucie silnik, ABS i poduchy..
    FES ostatnio się nawet przewinął na forum w wersji 3.3 "sport"
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    FES ostatnio się nawet przewinął na forum w wersji 3.3 "sport"
    Wiem, sam wrzucałem link do tej "usportowionej" wersji.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No dobra, ktoś jeszcze wymieniał może ten siłowniczek? Bo puki co wiem niewiele
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Temat umarł a ja ciąglę z tym silniczkiem wiesze - jak tam qolejowy - wiesz coś więcej odnośnie tego siłownika? Bo mam zagłostkę - raz że nie wiem czy to na 100% on a dwa że kurdę boję się trochę kupować zamiennik.. Z sondą lambda się tak naciąłem - wymieniałem rok temu i własciwie już zgłasza błędy tak więc do wymiany.. Jakiś getz.. A oryginał 350zeta Siłownik ok 500 ;]
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Siłownik ok 500 ;]
    O k..wa, popieprzyło ich z tymi oryginalnymi częściami.
    Na razie nic nie robiłem. Siłownik mamy nowy z allego, po założeniu go jesienią niby było lepiej. Po jakimś czasie problem falowania powrócił. A teraz to wogóle jest odpięty.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To było 500 albo nawet 600 już nawet nie pamiętam.. I to nie był siłownik z ASO tylko normalnie ze sklepu tylko kolega powiedział mi że to firma pierwsza liga - PIERBURG - radził zobaczyć bo w ASO może być taniej. Na szybko poszukałem to w intercars ten siłownik kosztuje 984zł! :/

    Wczoraj byłem u gościa który ma marysie 1.8.. Podmieniałem krokowca. Jego auto na moim się dusiło, falowały obroty, a mój na jego chodził praktycznie ok tylko trochę wysoko trzymał obroty.. Ale to może kwestia adaptacji. Wychodzi na to że chyba faktycznie mam ten siłownik do wymiany
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    230
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    byrrt operujesz takimi cenami że zastanowił bym sie nad kupnem tańszego (o wiele tańszego) zamiennika i najwyżej pogodził sie z faktem że bede go wymieniał jak olej co 10 tys km bo chińska tandeta.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No więc jeżeli dałby mi ktoś gwarancję że po wymianie na taki za 150zł będzie działać dobrze nawet przez powiedzmy 10tyś to ok, problem w tym, że nie wiem czy one są do bani od razu ;]
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    230
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    po lekturze wczesniejszych postów widziałem że juz sie nacięłeś kupując sondę więc po części rozumiem Twoja awersję do chińszczyzny. Na necia krążą zamienniki po 30 zł (niecałe) co daje chyba jakieś.... 17 krokowców (zamist jednego za 500 zł) Niby firma daje pisemna gwarancję. Niby :]

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ka_czor Zobacz post
    Na necia krążą zamienniki po 30 zł
    Nie do 1.8
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    jeżeli dałby mi ktoś gwarancję że po wymianie na taki za 150zł będzie działać dobrze nawet przez powiedzmy 10tyś to ok, problem w tym, że nie wiem czy one są do bani od razu ;]
    Takiej gwarancji to i chyba ten Pierburg Ci nie da. Nie wiem ile kosztował kolegę ten zamiennik ale chyba coś około 100 zł. Czy auto chodziło lepiej na nowym krokowcu, nie wiem.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wymiana siłownika z manualnego na elektryczny
    Napisany przez murcin na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-10-2011, 11:48
  2. Wymiana filtra paliwa 1.8GT
    Napisany przez piter64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2011, 22:43
  3. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 03:25
  4. [osprzęt silnika] silniczek krokowy(sterownik biegu jałowego
    Napisany przez yves na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-04-2010, 21:15
  5. Wycieraczka tylnej szyby Bravo - zamiennik
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2009, 08:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silniczek krokowy fiat ravo 1.8 gt uszczelka

silnik krokowy fiat marea 1.8

brava 1.8 adaptacja krokowego

adaptacja silniczka krokowego fiata marea 1.6

schemat silniczka krokowego fiat brava 1 2

fiat 1.8 krokowy

wymiana silnika krokowego fiat brava

jak zaadoptowac silnik krokoey w fiacie marea 1.6

fiat brava adaptacja krokowca

silnik krokowy brava 1 8

silniczek krokowy marea 1.8

bbm 1.8 adaptacja

gdzie znajduje sie silniczek krokowy w brawa 1.8

adaptacja po wymianie krokowca fiat bravo

1.8 gt adaptacja

adaptacja krokowego fiat 1.8

montaz silnika fiat bravo 1.9td schemat

schemat silniczka krokowego fiat bravo 1.6

silnik krokowy zamiennik

wymiania krokowca bravo 1.6

marea 1.8 jalowe

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl