Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19

Temat: Wymiana rozrządu  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V

    Wymiana rozrządu

    Hejka

    Poczytałem troszke na forum odnosnie wymiany paska rozrządu dowiedziałem sie paru konkretych rzeczy jesli chodzi o firmy dostarczajace paski i rolki
    "Hipo : Pasek Gatesa + rolki SKF i napewno nie będzie to gorszy zestaw niż oryginał."
    Rada napewno sie przyda

    Mam jeszcze pare pytan cieżka sprawa z dostepem ? Jakie specjalne klucze sa potrzebne ? przeczytałem posta o silniku JTD http://fiatforum.com.pl/topics6/ospr...ana+rozrz%B1du ale nie wiem czy w silniku 1.6 tzeba odkrecac koło :>?? chyba niee ma ktos jakies cenne porady ?

    Gdzie znajde odpowietrzenie do baku ? gdy tankuje bryczke do pełna pistolet od dystrybutora co chwile mi wybija podejrzewam ze odpowietrzenie jest zatkane ...


    Nie wiem czy ktos kiedys spotkał sie z takim dźwiękiem dochodzacym z pod maski podczas pracy silnika a mianowice po dodani gazu zaczyna cos tyrkotac równomiernie tak jakby hmmm to czego by to porównać, tak jakby ktos wsadził drut w szprychy od koła rowerowego i równomiernie obracał spotkał sie ktos z czyms takim ? podejrzewam rolke z rozrządu ewentualnie alternator jakies łożysko ? gdy bede rozbierał rozrzad zapale samochód z zrzuconym paskiem klinowym moze wtedy cos zawezi krąg poszukiwania pozdrawiam i sorki za tak lajickie przedstawienie sytuacji



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał dziwnyjaworzno
    czy w silniku 1.6 tzeba odkrecac koło
    z tego co pamiętam z czasów szkolnych to nie było potrzeby, dostęp z góry w zupełności wystarczał.
    Cytat Napisał dziwnyjaworzno
    Gdzie znajde odpowietrzenie do baku ?
    Równoległa rurka idąca z wlewem.
    Cytat Napisał dziwnyjaworzno
    zaczyna cos tyrkotac równomiernie
    Tyrkanie zmienia częstotliwość w zależności od obrotów?
    Jeśli tak to mogą to być wtryski, jeśli nie to pochłaniacz par paliwa zwłaszcza jeśli ten odgłos wydobywa się z okolic prawego koła.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    własnie tyrkanie sie nie nasila nie zwieksza tak jakkby swoich obrotów równomiernie przy kazdych obrotach tak sobie tyrka i własnie z okolic przedniego prawego koła podpowiesz gdzie ten parownik ? aaaa i czy przy wymianie rozrzadu wymieniac pompe ? jesli nie bedzie z niej ciekło jakie wasze rady ?? wskazówki ??

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Żeby dostać się do pochłaniacza musisz ściągnąć prawe koło i odkręcić tylną część nadkola tam jest elektrozawór, puszka z węglem aktywnym i kilka szybkozłączek.
    Cytat Napisał dziwnyjaworzno
    czy przy wymianie rozrzadu wymieniac pompe ?
    Masz napęd z paska wieloklinowego więc nie ma potrzeby, ale dobrze jest ją wymieniać razem z całym płynem co drugi rozrząd.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    no ale tam nie ma zadnych wirujacych czy obracajacych rzeczy to jak to tak moze tyrkac prosze wytłumacz mi

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    No nie ma, ale elektrozawór jest i to on tyrka
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    czyli byłby do wymiany tak czy po wymianie filtra by ustało :>

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Tego nie wiem, ale jak tyrka to dobrze przynajmniej wiadomo że działa , a poza tym mnie też tyrka, ale nie zwracam na to uwagi.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    hehe ok dzieki za podpowiedzi pozdrawiam serdecznie

    od dzisiaj zabieram sie za wymiane rozrzadu wraz z kablami i swiecami bo jak sciagłem kable to sie cos z nich wysypało no ale nic nie wolno sie zrażać

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pamiętaj żeby przed wykręceniem świec przedmuchać powietrzem gniazda co byś paprochów do silnika nie nasypał.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Blokady do rozrządu masz ?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Cytat Napisał waho.
    Pamiętaj żeby przed wykręceniem świec przedmuchać powietrzem gniazda co byś paprochów do silnika nie nasypał.
    tak to wiem bo tam same liscie dzieki za podpowiedz

    Cytat Napisał Q..
    Blokady do rozrządu masz ?
    nie nie mam

    jednak musiałem odkrecic koło oraz jedna czesc nadkola potem zrzuciłem paski klinowe, sciagłem jedno mocowanie napinacza dalej odkreciłem obudowe rozrzadu odpiołem chłodzenie alternatora i tyle chyba i rozrzad prezentuje sie nie najgorzejj teraz bedzie najgorsze odkrecic głowna szajbe oraz ustawic rozrzad to co tyrkota to na jednym pasu od samego przodu jest klima tak ?? i tam wydaje mi sie ze bedzie łożysko ustrzelone ale dlaczemu terkot nie wzrasta wraz z obrotami ?? nie wiem bede zakładał pojedynczo paski i szukał... narazie tyle udało mi sie podziałac dnia dzisiejszego tzn jakies 4 godzinki bo wczesniej układałem chodnik do zmroku ;d jutro moze juz założe rozrzad i bedziemy myslec dalej nie wiem dlaczego mam peknieta obudowe cewki zapłonowej ktos chyba wczesniej za mocno ja dokrecił na jednej srodkowej srubie no i pompa wody sucha bo nigdzie nie widac wycieków ;d




    dawno dawno temu jak miałem tico to tez sam wymieniałem rozrzad tylko ze tam były znaki na kole pasowym rozrzadu i tyle sprawdzało sie GMP tłoka czy sie znaczki pokrywały i skrecało sie a tutak czytam w ksiazce o jakis płytakach z tarcza ;/ i inne pasci nie da sie jakims domowym sposobem tego ustawic np tak jak w tico na znaki i GMP ?? ewentualnie wiem ze mozna załozyc pasek na takie samo ustawienie kół pasowych tylko warunek jest taki ze zadne koło nie moze sie obrucic wzgledem drugiego poratujcie chłooooooooooopakiiiiii

  14. #13
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Zdjąłeś już pas rozrządu bez blokad?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    niee pasek został jutro za to bede sie zabierał

  16. #15
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    na kołach nie ma znaków i jeden z wałków przy wymianie paska nie jest w "martwym" punkcie , spore ryzyko bez blokad


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] pasek rozrządu
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-09-2012, 16:12
  2. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 19:18
  3. zestaw rozrządu
    Napisany przez bartoszek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2008, 19:33
  4. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 23:05
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

schemat rozrzadu fiat barchetta

ustawienie rozrzadu 1.8 fiat brava schemat znaki zdjecia

brava 1.6 schemat rozrzaduwymiana rozrzadu fiata bravawymiana paska rozrzadu fiat barchettaschemat rozrzadu fiat bravoustawianie rozrzadu fiat brava 1.6 16vschemat rozrzadu fiat 1.8wymiana rozrzadu bravo 1.6znaki rozrzadu do fiata barvo 14 16v 2009r
http://www.iparts.pl