Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997

    Wymiana przednich wahaczy.

    Z racji tego, że w październiku autko ma przegląd, wybrałam się na stację diagnostyczną, żeby zobaczyć co go boli w zawieszeniu. Do wymiany są: tuleje przedniego wahacza L+P, łączniki stabilizatorów L+P i w tylnym zawieszeniu w lewym wahaczu wybita tuleja. Siedzę parę dni w internecie i pogłupiałam. Po pierwsze chciałabym się dowiedzieć, czy można jakoś sprawdzić stan sworznia wahacza, bo może nie jest w najgorszym stanie i zaoszczędzę wymieniając tylko tuleje. Wiem, że najlepiej by było wymienić cały wahacz, bo jak teraz wymienię tylko tuleje to za jakiś czas może mi pójść sworzeń i tak czy siak, będę musiała wymienić całość, ale taniochy nie mam zamiaru kupować, a dobrej firmy wahacz trochę kosztuje, ale jak będzie trzeba to się kupi. Co do firmy to jest to kolejny temat, czytałam o Delphi, TRW, Moog, Febi i opinie są różne. Znalazłam na allegro cały zestaw przedniego zawieszenia firmy Delphi, ale jak dla mnie jest podejrzanie tani WAHACZ WAHACZE BRAVO BRAVA TIPO TEMPRA DELPHI! (4463768101) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje., co o tym sądzicie? Jaką wy moglibyście polecić firmę, jeśli chodzi o kompletny wahacz i indywidualnie tuleje oraz łączniki. Co do tylnego wahacza, to raczej pójdę w zestaw naprawczy. Liczę tradycyjnie na waszą pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Miałem wahacze delphi poleciały po chyba 12tyś, wymieniłem na tak polecane Moog i tuleje nie wytrzymały nawet 10tyś.. Kupiłem tuleje TRW i wymieniłem i jakoś się kulam ale mimo że na SKP niczego nie widzą ja coś czuje że stuka czasem.. Zawiecha w tych fiatach to jakaś kpina Dodam, że ja po trasie głównie śmigam.. Sworzeń najlepiej uwolnić ze zwrotnicy i wtedy ręką wyczujesz czy jest sztywny ale nie przytarty itp.. Łączniki kup TRW - z resztą całe zwieszenie oryg. jest TRW.. Jak będziesz robił tył to już cały bo szkoda powtarzać robotę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2014
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    37
    Postów
    70
    Auto
    Brava 1,6 16v,
    Rocznik
    1997
    Oj byrrt...taki spostrzegawczy....nie wyczuł płci piekniejszej
    Jeśli chodzi o meritum sprawy-ja osobiscie polecam tuleje poliuretanowe,koszt dzisiaj zbliżony do częsci dobrych marek,a (przynajmniej u mnie) wytrzymują dłużej niż gumowe....jeszcze nie wymieniałem tego w Bravce,ale zerknąłem na aledrogo i zestawik na przód mozna znaleźć już od 180-200zł....co do wymiany całych wahaczy....hmmm...jeśli ja bym to robił to po zdjęciu i ocenie stanu wymieniłbym tylko tuleje.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Tuleje można sobie wymieniać w wahaczu, który ma wymienny sworzeń. U nas w momencie padnięcia tulei wkładanie drogich poliuretatnów nie ma sensu zupełnie, bo jak padnie sworzeń to i tak cały wahacz trzeba dać nowy.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał EXTRIM Zobacz post
    Oj byrrt...taki spostrzegawczy....nie wyczuł płci piekniejszej
    Oj moja wina - faktycznie Ale nie zmienia to faktu że trzeba się mocno zastanowić czy wymiana samych tulei jest opłacalna.. Na poliuretanowe na pewno nie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2014
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    37
    Postów
    70
    Auto
    Brava 1,6 16v,
    Rocznik
    1997
    Przymierzam się powoli do założenia tematu w dziale "Moje auto"....jak na razie "zreanimowałem" swoja Bravkę do stanu,by w miarę normalnie jeździła,ale już powoli czas na poważniejsze zajęcie sie tematem,więc zrobi sie pewnie sporo materiału....niestety (choć dla mnie jak najbardziej "stety" ) zawieszenie jest w stanie bdb....jak tylko zastuka to zrobię eksperyment ze średniej jakości wahaczem i poliuretanem.Moim zdaniem wytrzyma większy przebieg niż to Delphi

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i udzielone rady. W przyszłym tygodniu może uda się znaleźć trochę czasu i zobaczyć jak wyglądają te sworznie. Wiem jedno, choćby nie wiadomo jak dobry zamiennik kupić, nigdy nie wytrzyma tyle co oryginał z fabryki. A może macie jakieś informacje, lub podzielicie się własnym doświadczeniem ile taki sworzeń fabryczny wytrzymuje przebiegu, oczywiście wszystko też zależy od warunków w jakich pracuje ale może są jakieś przybliżone wartości? Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś porady i sugestie apropo firm, chętnie poczytam, bo dalej nie jestem zdecydowana co zrobić

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2012
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    27
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    ja kupiłem fast oryginal za 252 złocisze. Łączniki tej firmy wytrzymały 12 tyś. Wymienione na TRW. Wahacze jako tako się trzymają sworzeń nie ma luzów bo sprawdzałem jak wymieniałem łączniki. Ogólnie mam już najechane na tych wahaczach: około 18 -20 tyś. km

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No ja delphi wymieniałem po chyba 12tyś i już miały wybite sworznie (tuleje też). Po niecałych 10tyś Moog fakt tuleje (ale tylko przednie) padły ale sworznie całe. Niedawno wymieniałem (pewnie ok 12-15tyś od wymiany na Moog musiałbym sprawdzić) łożysko z przodu i mechanik nic nie mówił o padniętym sworzniu więc nadal daje radę.. Myślę że wszystko kwestia tego gdzie i jak jeździsz no i jeszcze jaki silnik itp. Marea / Bravo HGT ma inny rozstaw, disel jest cięży też ma gorzej zawiecha itp.. Realnie obstawiałbym ok 20tyś może 30 różnie to bywa..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    A czy jest możliwe, żeby auto z 97r miało jeszcze wahacze i resztę zawieszenia z którymi wyjechało z fabryki? Pytam tak z czystej ciekawości

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2012
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    27
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    jedynie co może być nie ruszane to tylnie wahacze, a głównie łożyska bo ciężko jest to zregenerować.. ja robiłem sam i ciężko to zrobić... urywają się śruby od stabilizatora. A jak były nie ruszane wahacze to od strony koła jest nakrętka a od strony baku jest śruba u mnie przynajmniej tak było. trzeba ściągać bak albo flexą ciąć śrube. ja wybrałem to 2 bo miałem pełny bak.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Nie było jeszcze czasu, żeby zajrzeć pod auto, ale cały czas szukam po forach co jest polecane. W związku z tym natknęłam się na jednym z forów, z dość dobrą opinią o wahaczach firmy Birth. Ma ktoś może takowe założone u siebie, lub miał z nimi jakieś doświadczenie? Cenowo wychodzą taniej niż Delphi, a wychodzi na to, że mają o wiele dłuższą żywotność.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2013
    Skąd
    Radzionków
    Postów
    89
    Auto
    Bravo 1.4 12V + LPG
    Rocznik
    1997
    Przednie wahacze zostały już kupione i są w trakcie wymieniania. Zamówiłam z firmy Birth jednak z przyczyn ode mnie nie zależnych lewy jest Birth, a prawy MaxGear. Jak się również okazało wahacze, które były założone to też Birth jednak nie wiem jaki mają przebieg.
    Została jeszcze do wymiany tuleja tylnego lewego wahacza. I w tej sytuacji prosiłabym osoby, które wymieniały ją u siebie o jakieś porady które się przydadzą przy wymianie, najlepiej od samego początku co poodkręcać, żeby było najłatwiejsze dojście. Szukałam jakiś manuali w internecie i znalazłam tylko z punto. Będę wdzięczna za każdą pomoc

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2012
    Skąd
    polska
    Wiek
    27
    Postów
    7
    Auto
    bravo 1.6
    Witam. Wahacze Delphi z tej aukcji są drogie a nie tanie w tej cenie kupowałem LEMFOERDERA (nie ma lepszych) taniej (162 zł/szt.). Widać różnicę w malowaniu, odlewie a w Delphi guma przypomina plastik. Wymiana tulei jest bardzo męcząca. i nieopłacalna tuleje to 1/3 ceny wahacza a sworzeń nadal stary i wybity niebezpieczny (może wypaść).

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.9 jtd SUITE
    Rocznik
    2000
    wymieniałem wahacze przednie na LEMFORDERA. 10 tys przejechane i nic się z nimi nie dzieje. Wymieniałem sam. Spędziłem przy tym jakieś 4h. Robiłem to pierwszy raz. oczywiście zbieżność ustawiona po wymianie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stuki po wymianie wahaczy.
    Napisany przez tomx123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 20-05-2014, 13:47
  2. wymiana przednich amortyzatorow
    Napisany przez marcin_1711 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-04-2014, 15:24
  3. wymiana głosników w przednich drzwiach..
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-01-2013, 22:18
  4. Wymiana przednich amortyzatorów
    Napisany przez Bart_ na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-05-2012, 08:36
  5. Wymiana poduszki na przednich amortyzatorach
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-10-2011, 22:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana wahacza fiat bravo

fiat bravo 2 wymiana sworzni wahaczy

wymiana wahacza fiat brava

jak wymienic simerblocki fiat bravi

wymiana wachacza brava

fiat marea wymiana tulei wahacza

Jak sprawdzuc wahacz Fiat Bravo

wymiana wahacza brava

wahacz fiat bravo i opinie

wahacze kager fiat bravo opinie

Marea manual wymiany tulei wahacza

jak zalozyc wachacz fiat marea

wachacz fiat brava 1.4 12v

fiat marea wymiana wahacza

wahacz fiat marea weekend

wymiana tulei fiat marea 1.6

wymiana gum wahacza przod fiat brava

budowa wahacza Fiat Brava 1.2 16V

wahacze przednie wymiana fiat brava 1.9 jtd

ile kosztuje wymiana wahacza siena

wymiana wahacza przedniego fiat brava

fiat marea 1.9jtd wymiana wahacza przod

jest roznica w wahaczch fiat brava 1.4 12 v

wymiana wahacza fiat brava 1.4

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl