Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX

    Wymiana pompy paliwa

    Witam
    Tak jak w temacie, muszę wymienić pompe paliwa w mojej Bravie, czy da się to zrobić bez wyciągania baku (przez bagażnik)? I czy można to w miarę możliwości zrobić samemu.
    Nie ukrywam, że nie uśmiecha mi się płacić za teoretycznie prostą czynność komuś.
    Ps. Kupie pompe paliwa do Brava 1.2 2000.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Oczywiście, że baku nie musisz ruszać. Ściągasz wykładzinę w bagażniku i masz dojście do pompy. Okręcasz węże, kilka śrubek, odłączasz kostkę elektryczną i pompa wychodzi. Możesz jej poszukać na alledrogo, jest trochę ogłoszeń.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    25
    Postów
    17
    Auto
    Brava 1,6 16v
    Rocznik
    1997
    1. Otwieramy tylną klapę bagażnika
    2. Ściągamy matę która wykłada nam wnętrze bagażnika
    3. Po prawej widzimy taką plastikową pokrywkę na chyba 3 wkręty. To tzw klapa serwisowa (bez
    sensu się nazywa ) Odkręcamy te wkręty żeby zdjąć tą plastikową pokrywkę.
    4. Po zdjęciu pokrywki mamy dziurę przez która widać górę zespołu pompy. Wypinamy z niej
    wszystkie kable (zapamiętaj jak były wczepione - najlepiej sobie zapisac, narysować). Z jednego
    odczepianego przewodu poleci trochę paliwa, bo to przewód paliwowy - nie należy się tym
    przejmować, to normalne.
    5.Jak już odczepiliśmy kable odkręcamy tą widoczną białą dużą nakrętkę z której wyczepialiśmy
    kable. Odkręcamy tak jak wieczko słoika - przeciwnie do ruchów wskazówek zegara czyli w lewo.
    Tutaj się trochę pomęczysz - strasznie mocno jest to zakręcone. Ja sobie pomogłem śrubokrętem i
    młotkiem - tylko ostrożnie - żeby nie połamać pokrywki. Sam wyczujesz...
    6. Po odkręceniu pokrywki spróbuj wszystko wyjąć do góry - nie jest to takie łatwe ponieważ otwór
    w nadwoziu nie pasuje do otworu w baku - jest trochę przesunięty - nie wiem co za baran to
    projektował... Jak byś nie dał rady wyciągnąć od góry (ja nie dałem), to trzeba od dołu, czyli patrz
    pkt 7.
    7. Otwieramy wlew paliwa, odkręcamy korek i wyjmujemy tą czarną uszczelkę, osłonkę z
    zaczepów - tak żeby o nic nie haczyła.
    8. Schodzimy do kanału i widzimy takie dwa długie jakby pręty podtrzymujące bak, żeby nie spadł
    na jezdnię. Pręty lub płaskowniki jak kto woli są przykręcone na 3 śruby. Jedna osoba podtrzymuje
    bak a druga odkręca śruby i zdejmuje te pręty, po czym opuszczamy lekko w dół bak. Najlepiej jest
    mieć mniej niż pół baku benzyny żeby nie był za ciężki.
    9. Teraz jedna osoba trzyma bak, a druga już swobodnie wyjmuje od góry (przez bagażnik)
    wcześniej odkręcony zespół pompy paliwa.
    Jak już go wyjmiesz będziesz wiedział o co chodzi - konstrukcja tego zespołu jest prosta jak
    konstrukcja cepa. Obrócisz sobie właściwie pływak i już. Pamiętaj żeby cały zespół pompy paliwa
    położyć na bardzo czystej szmacie lub ceracie. Każde zabrudzenie to syf dla Twojej benzyny i
    wtrysków. Nie dopuść do tego żeby wpadły Ci do baku jakieś paprochy!
    10. Aha możemy teraz pomóc temu kolesiowi co trzyma bak i przykręcić sobie go na chwilę - nie
    mocno, tylko tak żeby sobie wisiał.
    11. Dalej wkładasz wszystko w odwrotnej kolejności do rozbierania
    Najlepiej wydrukuj sobie to i rób z kartką w ręku jeżeli robisz to 1 raz.
    Nie obawiaj się - nic nie popsujesz bo się nie da - to prosta ale syfiasta robota...
    Jak wyjmiesz cały zespół zerknij w jakim stanie są takie czarne wężyki wychodzące z pompki
    paliwa. Jak są dziurawe to proponuje je wymienić. Pamiętaj tylko że muszą to być węże paliwowe
    zbrojone - nie żadne gumowe, czy gumopodobne. Taki zbrojony wąż kosztuje 15zł - 30cm.

    1.Wymiana pompy paliwa BRAVO BRAVA.pdf - Fiat BRAVA_BRAVO - Samochody - siedem - Chomikuj.pl

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Wymieniałem pompę paliwa dwa dni temu w mojej Marejce . Klucz do odkręcenia nakrętki zrobiłem z płaskownika o grubości 4mm . Wygiąłem go w kształcie C , rozstaw 130 mm , w środek włożyłem kawałek styla i nakrętka popuściła.
    Reszta tak jak kolega bartas1071 opisał .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    No nic Panowie dzięki.
    Pozostaje namierzyć pompę i prać się do roboty.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    napiszcie jakie macie objawy związane z pompą, że musicie/musieliście ją wymieniać.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    U mnie poprzedni właściciel złamał króciec i przykleił go na kropelke. Przy wymianie tulei w wahaczu go naruszyłem a nie chce go na kropelke kleić.
    Więc chcąc nie chcąc muszę wymienić pompe.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    napiszcie jakie macie objawy związane z pompą, że musicie/musieliście ją wymieniać.
    W moim przypadku pompa umarła śmiercią natychmiastową. Nie było wcześniej żadnych objawów, na szczęście stało się to przed garażem. Zgasiłem auto po powrocie z trasy i już go nie odpaliłem.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    napiszcie jakie macie objawy związane z pompą, że musicie/musieliście ją wymieniać.
    u mnie był nieszczelny pływak. Po zgaszeniu silnika kosz z paliwem sie opróżniał i musiałem kręcić po 3 razy żeby na nowo go napełnić. Bywało że przy poniżej 10 l w baku już nie dało rady odpalić. Czasami wystarczyło tylko zalać 5 l do baku i było po temacie. Jedak problem zaczął sie nasilać i wolałem wydać 50 zł żeby mieć to już z głowy.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2013
    Skąd
    opolskie
    Postów
    35
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    co moze byc popsute jezeli odpalam auto na gazie i jezdze na gazie a po przelaczeniu na benzyne gasnie???

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał okodenim Zobacz post
    co moze byc popsute jezeli odpalam auto na gazie i jezdze na gazie a po przelaczeniu na benzyne gasnie??
    Pompa paliwa mogła paść, bo nie była używana, mogą być zaklejone wtryski (przy starszych generacjach instalacji LPG). Zasada jest taka, że odpalasz na PB i dopiero jak silnik osiągnie właściwą temperaturę, przełączasz na gaz, względnie sam się przełączy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Polska
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    Brava SX 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Witam.
    Odkopuję temat, ponieważ i ja się zabrałem za wymianę pompy paliwa w mojej bravie.
    Wieczko odkręciłem ręką, ale za żadne skarby nie chce mi się wkręcić z powrotem. Albo krzywo się wkręca albo nie dokręca się do końca, a wiem że wieczko musi się poprzeć o pompe. Co mogę zrobić...
    Pozdrawiam

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    23
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    A samą pompe na pewno wsadziłeś do końca? bo to nie lada wyzwanie jest...
    Ja żeby ją wsadzić musiałem skorzystać z pomocy kolegi, zestawu kinetycznego albo jak kto woli po normalnemu młotka i wazeliny na uszczelkę.
    Dodatkowo musisz uważać czy uszczelka się nie wykręca w którymś momencie i nie blokuje wejścia, jak chcesz walić młotkiem po pompie to przyłóż jakiś tępy śrubokręt na rogi pompy, wal po tym śrubokręcie a i nie wal po środku obudowy bo wywalisz dziure...
    Ja potrzebowałem pomocy, żeby ktoś mi ją przytrzymywał bo za nic nie chciała wejść, najpierw ją wciskałem na tyle ile ręce pozwalały, potem ktoś mi ją trzymał a ja dobijałem młotkiem.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Polska
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    Brava SX 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    sama pompa ciężko też mi wchodzila ale jakoś się z tym uporałem. Weszła napewno do końca. Tylko jak by w gwint tym wieczkiem trafic nie mogę. Jutro sprobuje posmarować czymś po gwincie może się uda

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    45
    Postów
    4
    Auto
    Marea 1.8
    Rocznik
    2000
    Odświeżę temat. Mam Fiat Mara 1.8 16V i też padła wczoraj pompa. Objaw. Zaczął dziwnie silnik bulgotać po wyłączeniu silnika na chwil odpalało bulgocząc dziwnie pod maska aż przestało reagować. Po włączeniu zapłonu jak zdjąłem przewód doprowadzający paliwo do silnika powinno lecieć ale nie leciało i teraz wiem, ze czeka mnie wymiana, szkoda, że daleko od garażu. I teraz moje pytanie czy w Marea w sedanie też zbiornik znajduje się pod bagażnikiem??
    Pozdrawiam.
    Darek


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Po zmianie pompy - duża ilośc paliwa.
    Napisany przez Service90 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-02-2012, 10:14
  2. Odcięcie pompy paliwa
    Napisany przez boch na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-02-2012, 15:10
  3. Brak zasilania pompy paliwa.
    Napisany przez Kutzu na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-05-2011, 11:01
  4. odziecie zaplonu czy pompy paliwa
    Napisany przez cpunek7 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-10-2010, 23:23
  5. Kosz do pompy paliwa punto II
    Napisany przez Artur-M5 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-03-2010, 08:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana pompy paliwa fiat marea

fiat bravo wymiana pompy paliwa

wymiana pompy paliwa bravo

pompa paliwa fiat bravo

pompa paliwa fiat brava

pompa paliwa fiat marea weekend gdzie jest

fiat brava 1.6 pompa paliwa gdzie

brawo pompa paliwowa

wymiana pompy paliwa w fiacie siena

koszt wymiany pompy paliwa w fiacie siena

pompa paliwa fiat marea weekend 1.6 16v

pompa paliwa fiat brava 1.4 12v gdzie jest

wymiana pompy paliwa fiat brawa

klucz do odkrecania pompy paliwa

pompa paliwa marea weekend

pompa paliwa fiat marea

gdzie jest pompa paliwa fiat brava

fiat marea wymiana pompy paliwa

jak sciagnac czarny wezyk pompa paliwa fiat punto II 1.2 16v

pompa paliwowa fiat brawa

fiat brava gdzie jest pompa paliwa

siena jak wyciagnac pompke paliwowa

Pompa paliwa fiat brava 1.6 16v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl