Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5

Temat: wymiana półosi  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Żary/Zielona Góra
    Postów
    33
    Auto
    MULTIPLA 1.9 105 99r
    Rocznik
    1999

    wymiana półosi

    Panowie proszę o pomoc
    muszę wyjąć alternator
    mam go odkręconego . odkręcony napinacz ,ściągnięta półośka to do łączenia na imbuski
    alternatora dalej nie mogę wyjąć
    wyczytałem że trzeba wyjąć całą półoś
    odkręciłem trzymanie półosi na misce olejowej i nad nią na silniku ale nie mogę odchylić półosi od tego uchwytu z łożyskiem na misce żeby wybić półoś
    jak to zrobić aby było ok i już się z tym nie męczyć
    bardzo proszę o pomoc
    robiłem już takie rzeczy w skodzie punciaku i nigdy nie było takich szopek
    po prostu ręce opadają



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2008
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    151
    Auto
    fiat BRAVA 1,4 12v + LPG
    no to półoś czy alternator? bo tak piszesz ze nie wiadomo; do wyjęcia alternatora obejdzie sie bez demontażu osi; sciaagasz plastiki z nadkola i powinien wyjść przy kole; jest meczarnia ale myśle ze dasz rade;
    [FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Żary/Zielona Góra
    Postów
    33
    Auto
    MULTIPLA 1.9 105 99r
    Rocznik
    1999
    wiesz próbowałem juz tak kilka razy
    ale nie udaje się
    to jest alternator 100 nie 75 czy 85 nie wiem może tamte nie są takie duże

    mam tylko problem z odgięciem półosi od miski olejowej od tego uchwytu żeby wyjąć półoś
    masz no to jakiś patent

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2008
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    151
    Auto
    fiat BRAVA 1,4 12v + LPG
    no a rozpięcie na piascie i wyciagnięcie nie skutkuje? tej polosi całej nigdy nie wyciągałem, lekko zwaliłem z wachacza i delikatnie przesuwalem; zobacz na eper schemat, bo nie chcę cię w błąd wprowadzic; chyba to bedzie to
    http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...OD=0&DRW_NUM=2
    pamietaj ze eper chodzi pod IE,
    [FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Żary/Zielona Góra
    Postów
    33
    Auto
    MULTIPLA 1.9 105 99r
    Rocznik
    1999
    Półoś przykręcona jest uchwytem z łożyskiem do miski olejowej
    na misce są takie dwa uszka a miedzy nimi uchwyt z łożyskiem
    i nie da rady przesunąć półosi czy to w prawo czy w lewo
    odgięcie powoduje blokowanie i brak możliwości przesunięcia

    dałem pas poskładałem wszystko z powrotem dwa popołudnia to za dużo na takie zabawy
    dałbym radę zrobić generalkę w maluchu
    a tu co za rozwiązania
    w skodzie favorit jak masz wszystko jesteś w stanie półoś wymienić w 30 min
    z całymi przegubami
    odkręcasz koło- śrubę-sworzeń wahacza- od koła wychodzi po delikatnym stuku od skrzyni to samo , jak masz przygotowany drugi zestaw wkładasz i po robocie

    autko zaprowadzę do mechanika

    a ten schemacik wygląda tak samo jak u mnie tylko nie ma tej obejmy na długiej półosi


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak wymontowac polos w fiacie

jak wymienic polos w fiacie

fiat bravo wymiana polosi

jak wymontowac polos prawa ze skrzyni w bravo 1.8

wyciaganie polosi bravaschemat poloski fiat brawofiat brava demontaz polosiwymiana polosi fiat bravapolos napedowa do fiata brava 1.8fiat brava wymiana alternatora schemat
http://www.iparts.pl