Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT

    Wymiana oleju i wszystkich filtrów

    Witam, mam zamiar zabrać się za wymianę oleju w swoim samochodzie plus wszystkie filtry. Jednak, ze wczesniej nie miałem okazji z tym robić(zawsze był to mechanik) teraz chciałbym troszke pieniedzy zaoszczedzić.
    Jezeli szanowni koledzy mogliby mi pomóc "pisemnie" w tej wymianie, otóz moze to dla kogos proste ale dla mnie niestety nie
    Chodzi mi o to, gdzie co rozkrecic itd, jak spuszczac olej, ile wlac nowego, gdzie sa filtry, jak je najlepiej wyciagac, fajnie jakby tez rysuneczki jakies byly
    Podsumuwując chodzi mi o konkretne wskazówki, tak abym poszedl do samochodu i to sam wymienił
    Na koniec propozycje jakie filtry i oleje polecacie do wymiany. Czy jest duza roznica pomiedzy filtrami roznych producentów itd itd
    Z góry wieeelkie dzieki!

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    hmmm mysle ze na poczatek trosze trzeba poszukać na forum jest taka opcja SZUKAJ http://fiatforum.com.pl/topics6/wymi...iana+filtr%F3w tutaj masz stronke gdzie mozesz sie zapoznac z opiniami o filtrach olejach i poradach jak wymienic filtr oleju czy tez paliwa http://fiatforum.com.pl/topics6/wymi...iana+filtr%F3w tutaj podobna stronka wiem ze teraz warto oszczędzać ale przy dobrym mechaniku koszt wymiany oleju wzrasta o kwote ok 10-30 zł gdy kupujesz u niego oleje i filtry a ceny sa porównywalne z tymi sklepowymi wiec czy warto sie babradz samemu gdy sie nie ma o tym zielonego pojęcia Ja zmieniam sam bo wiem co i jak i gdzie mozesz tez sciagnac ksiazke do swojego modelu i poszukac w ksiazce co gdzie masz

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wpierw zawsze spuszczasz olej z silnika. Następnie odkręcasz filtr oleju.

    Do odkręcenia tegoż filtra będziesz potrzebował takiego specjalnego klucza łańcuchowego (coś jak to - pierwsza aukcja z brzegu http://allegro.pl/item737590038_kluc...y_lancuch.html ). Chyba, że masz mocną rekę i dobrze złapiesz filtr to może uda Ci się go wykręcić. Filtr ma normalny gwint.

    Czekasz aż olej zleci. Dla pewności sprawdź czy uszczelka z starego filtra nie została przy bloku silnika, bo już widzałem takie cuda, że potrafiła zostać.

    Zakładasz nowy filtr. Zakręcasz kurek od miski i wlewasz olej.

    Nie wiem ile do Twojego silnika wchodzi (sprawdz w jakiejś książce), ale nalej ciut mniej ile jest podane.
    Odczekaj chwilę i sprawdź na bagnecie ile brakuje i dolewaj powoli tak, aby mieć uzyskać optymalny poziom.
    Zawsze lepiej dolać niż upuszczać.

    Odpal silnik (nie gazuj). Kontrolka od oleju może się palić chwilkę dłużej.
    Po krótkiej pracy zgaś silnik i sprawdź poziom oleju. Jako, że do filtra też trochę weszło oleju to uzupełnij poziom.

    Co do filtrów. W Uno i Temprze używam filtronów od dawna i nie miałem z nimi problemów.

    No i ostatni problem, co zrobić ze starym olejem... W zakładzie to wleją go do ogólnej beczki i pewnie oddają firmie skupującej, a samemu trzeba się męczyć. Bynajmniej nie wylewaj tego nigdzie do wody/gleby.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał miszko
    Do odkręcenia tegoż filtra będziesz potrzebował takiego specjalnego klucza łańcuchowego (coś jak to - pierwsza aukcja z brzegu http://allegro.pl/item737...wy_lancuch.html ). Chyba, że masz mocną rekę i dobrze złapiesz filtr to może uda Ci się go wykręcić. Filtr ma normalny gwint.
    Z całym szacunkiem prezes ale nie trzeba mieć tak wymyślnych narzędzi Jak się nie chce odkręcić to śrubokrętem przebijasz i wykręcasz ja tak robię jak wymieniam u siebie, a raczej robiłem bo teraz jeżdżę na wymiany do zakładu - grosze kosztuje i nie muszę się martwić o stary olej.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał ubek
    Jak się nie chce odkręcić to śrubokrętem przebijasz i wykręcasz

    Ostatnio miałem do czynienia z takim przypadkiem że jakbyś wbił śrubokręt to byś nic nie zrobił .... bo tak ktoś filtr zakręcił że pod łańcuchem normalnie blache cieło .... Jednak ja bym polecał klucz ale zamiast łańcuszka taki z taśmy.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Uno
    Wymiana oleju i filtrów to rzeczywiście bagatela i nie potrzeba mieć specjalnych zdolności ale problemem nie lada jest zużyty olej. Radzę się dobrze zastanowić.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ja także polecam i stosuje klucz taśmowy do filtrów.
    Do tego zazwyczaj smaruje uszczelkę filtra olejem.


 

Podobne tematy

  1. Witam wszystkich Lubuszan
    Napisany przez grabarz na forum Lubuskie
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 11-12-2017, 16:32
  2. Ile oleju może spalać silnik?
    Napisany przez PiterKr na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-06-2009, 00:06
  3. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  4. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 16:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana oleju fiat bravo 2007

fiat brava wymiana oleju

wymiana oleju fiat bravo ii

klucz do filtra oleju bravo

gdzie jest filtr oleju w fiacie bravo

fiat bravo 2 wymiana oleju

fiat linea ile oleju

wymiana oleju fiat bravo 2

fiat linea wymiana oleju

gdzie jest filtr fiat linea

gdzie znalezdz filtr oleju w 1.9 jtd

wymiana oleju w fiat brava

wymiana oleju fiat bravo

wymiana oleju w fiacie bravo

gdzie jest filtr oleju fiat brava

wymiana oleju -jaki klucz do fiata

co ile wymiana oleju fiat bravo 2

jak wymienic olej w fiacie brava

gdzie jest filtr oleju fiat bravo ii

filtr oleju bravo 2007

jak spuscic olej fiat brava

montaz filtru oleju fiat linea

wymiana filtra oleju fiat bravo ii

filtr oleju fiat uno

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl