Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    9
    Auto
    Fiat brava 1.9 JTD 2001r.

    Wymiana chłodnicy wody i klimatyzacji

    Witam kolegów w piątek zamierzam się zabrać z wymianę wyżej wymienionych elementów i mam parę pytań czy obejdzie się bez zdejmowania zderzaka i jak mocowana jest chłodnica oprócz górnych zaczepów czy na dole jest spust do płynu i czy są tam jeszcze jakieś śrubki, które trzeba odkręcić z góry dzięki. Brava 1.9 Jtd 105 km.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,231
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Nie wymieniałem chłodnicy w Bravie ale z tego co widziałem to wymienisz ją bez ruszania zderzaka. Niestety spustu płynu nie ma, trzeba zdjąć dolną rurę z chłodnicy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    9
    Auto
    Fiat brava 1.9 JTD 2001r.
    ja mam dwie u góry.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,649
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie w 1.8 spokojnie chłodnice można wyciągnąć - nie sądzę aby trzeba było zwalać zderzak bo tak czy inaczej będzie pas przedni itp który by przeszkadzał..
    Ściągasz tą rurkę która jest najniżej i w ten sposób spuszczasz płyn.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    716
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Do wymiany chłodnicy musisz odkręcić korek zbiorniczka dopiąć dolną rurę i spuścić płyn na pasie są 2 śrubyodkęcasz je i wyciągasz do góry jeśli będzie ciasno wyłazić to wygodniej jest zdjąć pas na dole są amortyzatorki gumowe na wciska do dolnego pasa

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Tak sorki są dwie u góry na dole patrząc z kanału masz taki motylek to jest spust a u góry są 2 do odpowietrzenia wygodniej będziesz miał gdy zdejmiesz pas górny z okularem bo układ trzeba odpowietezyć

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    716
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Obie chłodnice są skręcone ze sobą na 6 śrub

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    9
    Auto
    Fiat brava 1.9 JTD 2001r.
    Koledzy wymiana udała się, wszystko wymienione , troszkę ciasno wychodziła ale wyszła, dzięki za pomoc.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,727
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    takie pytanie... czy podczas spuszczania płynu z chłodnicy pokrętło od ogrzewania powinno być odkręcone na max? spuszczałem dzisiaj płyn z chłodnicy na zakręconym pokrętle i wydaje mi się, że go trochę mało zleciało (niecałe 5L). podręcznik z serii "Sam naprawiam" wspomina o pojemności układu chłodzenia 6,7L (wersja z klimatyzacją). biorąc pod uwagę węże do reduktora i sam reduktor powinno być tej cieczy trochę więcej.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    716
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    ponieważ w nagrzewnicy nie ma zaworu regulacji przepływu cieczy to nie musowo otwierać ją na maxa , u mnie w maryśce 1,9jtd było ze 3,5 l i też byłem zdziwiony

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,727
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z tym zaworem to jest zagadka, bo jedni mówią że jest, inni znów, że nie ma. zwariować można. serwisówka w tym temacie nic nie mówi. mnie się wydaje, że zaworu nie ma, a za regulację ciepło/zimno odpowiadają klapki nawiewu.
    tak jak wspomniałem wcześniej, zlałem dziś płyn z chłodnicy po wcześniejszej płukance Liqui Moly. to co zleciało było koloru brunatnego. daję sobie głowę uciąć, że jak wlewałem płyn 2 lata temu, to był niebieski ech ci poprzedni właściciele...

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,231
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zaworu nie ma na 100%- Ci co mowia ze jest albo gadaja glupoty albo myla z innym autem. W bravo/brava service workshop na końcu 2 tomu jest opisane dzialanie calej wentylacji,sa rysunki klap itp:-) Co do spuszczania plynu-niestety sporo zostaje w kadlubie silnika i nagrzewnicy:/
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,649
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak przedmówca - zaworu nie ma na 100wkę.. Wymieniałeś chyba nagrzewnicę to powinieneś wiedzieć że idą do niej rurki bezpośrednio z komory silnika Niestety z płynem to tak samo jak z olejem - nie da się spuścić całego.. Nagrzewnica np zalana zostanie i tak bo jest podpięta do termostatu a jest jednak niżej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,727
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    pamiętam byrrt, jak się w moim temacie zarzekałeś, że zawór jest

    Jebańczyk czyli Fiat Bravo 1.6 16V + gazownia

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,649
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kiedyś dawno temu gdzieś to wyczytałem i tak myślałem ale był to mój błąd.. No cóż
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,727
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jakbyś wyczytał, że do układu wchodzi 7L, a później spuszczając płyn z układu zobaczył niecałe 5, to też byś się zaczął zastanawiać


 

Podobne tematy

  1. [1.2] wymiana chłodnicy wody
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 03-08-2014, 14:33
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-06-2013, 10:38
  3. Odklejone lamele na chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez vitos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 31-07-2012, 09:23
  4. Wycieki z chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-05-2010, 19:19
  5. Chlodnica wody klimatyzacji
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-04-2010, 13:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana chlodnicy

wymiana chlodnicy wody w stilo

jak wymienic chlodnice fiat brava

jak wymienic chlodnice fiat bravo

Fiat Brava klimatyzacja do wymiany chlodnica

chlodnica fiata brawo

jak zdemontowac chlodnice w fiat stilo 1 2

chlodnica wody bravo 2007

bravo 1.9 jtd chlodnica klimatyzacji

spust wody jtd

Bravo jak wyjac chlodnice

fiat brawo wymiana chlodnicy

wymiana chlodnicy klimatyzacji bravo 2

fiat bravo 2 demontaz klimatyzacje

wyciaganie chlodnicy brava

wymiana chlodnicy klimatyzacji bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl