Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    9
    Auto
    Fiat brava 1.9 JTD 2001r.

    Wymiana chłodnicy wody i klimatyzacji

    Witam kolegów w piątek zamierzam się zabrać z wymianę wyżej wymienionych elementów i mam parę pytań czy obejdzie się bez zdejmowania zderzaka i jak mocowana jest chłodnica oprócz górnych zaczepów czy na dole jest spust do płynu i czy są tam jeszcze jakieś śrubki, które trzeba odkręcić z góry dzięki. Brava 1.9 Jtd 105 km.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Nie wymieniałem chłodnicy w Bravie ale z tego co widziałem to wymienisz ją bez ruszania zderzaka. Niestety spustu płynu nie ma, trzeba zdjąć dolną rurę z chłodnicy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    9
    Auto
    Fiat brava 1.9 JTD 2001r.
    ja mam dwie u góry.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie w 1.8 spokojnie chłodnice można wyciągnąć - nie sądzę aby trzeba było zwalać zderzak bo tak czy inaczej będzie pas przedni itp który by przeszkadzał..
    Ściągasz tą rurkę która jest najniżej i w ten sposób spuszczasz płyn.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Do wymiany chłodnicy musisz odkręcić korek zbiorniczka dopiąć dolną rurę i spuścić płyn na pasie są 2 śrubyodkęcasz je i wyciągasz do góry jeśli będzie ciasno wyłazić to wygodniej jest zdjąć pas na dole są amortyzatorki gumowe na wciska do dolnego pasa

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Tak sorki są dwie u góry na dole patrząc z kanału masz taki motylek to jest spust a u góry są 2 do odpowietrzenia wygodniej będziesz miał gdy zdejmiesz pas górny z okularem bo układ trzeba odpowietezyć

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Obie chłodnice są skręcone ze sobą na 6 śrub

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    9
    Auto
    Fiat brava 1.9 JTD 2001r.
    Koledzy wymiana udała się, wszystko wymienione , troszkę ciasno wychodziła ale wyszła, dzięki za pomoc.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    takie pytanie... czy podczas spuszczania płynu z chłodnicy pokrętło od ogrzewania powinno być odkręcone na max? spuszczałem dzisiaj płyn z chłodnicy na zakręconym pokrętle i wydaje mi się, że go trochę mało zleciało (niecałe 5L). podręcznik z serii "Sam naprawiam" wspomina o pojemności układu chłodzenia 6,7L (wersja z klimatyzacją). biorąc pod uwagę węże do reduktora i sam reduktor powinno być tej cieczy trochę więcej.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    ponieważ w nagrzewnicy nie ma zaworu regulacji przepływu cieczy to nie musowo otwierać ją na maxa , u mnie w maryśce 1,9jtd było ze 3,5 l i też byłem zdziwiony

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z tym zaworem to jest zagadka, bo jedni mówią że jest, inni znów, że nie ma. zwariować można. serwisówka w tym temacie nic nie mówi. mnie się wydaje, że zaworu nie ma, a za regulację ciepło/zimno odpowiadają klapki nawiewu.
    tak jak wspomniałem wcześniej, zlałem dziś płyn z chłodnicy po wcześniejszej płukance Liqui Moly. to co zleciało było koloru brunatnego. daję sobie głowę uciąć, że jak wlewałem płyn 2 lata temu, to był niebieski ech ci poprzedni właściciele...

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zaworu nie ma na 100%- Ci co mowia ze jest albo gadaja glupoty albo myla z innym autem. W bravo/brava service workshop na końcu 2 tomu jest opisane dzialanie calej wentylacji,sa rysunki klap itp:-) Co do spuszczania plynu-niestety sporo zostaje w kadlubie silnika i nagrzewnicy:/
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak przedmówca - zaworu nie ma na 100wkę.. Wymieniałeś chyba nagrzewnicę to powinieneś wiedzieć że idą do niej rurki bezpośrednio z komory silnika Niestety z płynem to tak samo jak z olejem - nie da się spuścić całego.. Nagrzewnica np zalana zostanie i tak bo jest podpięta do termostatu a jest jednak niżej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    pamiętam byrrt, jak się w moim temacie zarzekałeś, że zawór jest

    Jebańczyk czyli Fiat Bravo 1.6 16V + gazownia

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kiedyś dawno temu gdzieś to wyczytałem i tak myślałem ale był to mój błąd.. No cóż
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jakbyś wyczytał, że do układu wchodzi 7L, a później spuszczając płyn z układu zobaczył niecałe 5, to też byś się zaczął zastanawiać


 

Podobne tematy

  1. [1.2] wymiana chłodnicy wody
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 03-08-2014, 15:33
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-06-2013, 11:38
  3. Odklejone lamele na chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez vitos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 31-07-2012, 10:23
  4. Wycieki z chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-05-2010, 20:19
  5. Chlodnica wody klimatyzacji
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-04-2010, 14:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana chlodnicy

wymiana chlodnicy wody w stilo

jak wymienic chlodnice fiat brava

wymiana chlodnicy klimatyzacji bravo 2

jak zdemontowac chlodnice w fiat stilo 1 2

chlodnica wody bravo 2007

bravo 1.9 jtd chlodnica klimatyzacji

spust wody jtd

Fiat Brava klimatyzacja do wymiany chlodnica

Bravo jak wyjac chlodnice

fiat brawo wymiana chlodnicy

wymiana chlodnicy klimatyzacji bravo

fiat bravo 2 demontaz klimatyzacje

wyciaganie chlodnicy brava

chlodnica fiata brawo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl