Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji

    Wydmuchana uszczelka pod głowicą Fiat Brava 1.6

    Załączę niebawem filmik.
    Póki co opisze, auto odpala na benzynie od razu na zimnym silniku, nie ma problemu.
    Podczas pracy silnika słychać, zanik pracy na sekundę, przez co auto "pufa" pracuje trochę jak boxer. Świece nowe +przewody również cewka ma 40k+ przebiegu Valeo
    (Cewka na niskich obrotach nie daje iskry?)
    Gdy dodam gazu auto śmiga bez problemu. Lekko poszarpuje na biegu 1 oraz 2 (gdy puszczam gaz)
    Płynu nie ubywa.
    Kompresje niby ma, jednak ciężko zmierzyć przy uszkodzonej uszczelce.
    Moje podejrzenia to "wydmuchana uszczelka (mostek między trzecim a drugim cylinderm)
    czy ktoś z was słyszał o takiej możliwości w fiacie?
    W miarce oleju powietrze się nie wydobywa.
    Komputer nie pokazuje błędu elektroniki.
    Na niskich obrotach ma 550-600 obrotów i "pufa"
    Oleju nie ubywa, auto się nie grzeje.

    Dodam,że mam wrażenie jakby czasem jeden gar nie pracował.
    Dlaczego tak mówię, podczas jazdy obrotomierz trzymając 3000 obr. zaczyna spadać nagle bez większego powodu po czym wraca do swojej pozycji czyli do 3000 obr.
    Możliwością jest,że jeden z cylindrów wypada z cyklu pracy przez co to zaburzenie?
    Myślałem,że masa jest "skorodowania" sprawdziłem, nie nie jest.
    F/I/A/T



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    (Cewka na niskich obrotach nie daje iskry?)
    Gdyby tak było, to silnik zgaśnie.
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Kompresje niby ma, jednak ciężko zmierzyć przy uszkodzonej uszczelce.
    To jak ma kompresję, skoro trudno zmierzyć? Sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach, wtedy będziesz wiedział, czy ma, czy też nie. Będziesz także wiedział, który cylinder nie trzyma kompresji.
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Płynu nie ubywa.
    To skąd wiesz, że to uszczelka i to pomiędzy 2, a 3 cylindrem?
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    W miarce oleju powietrze się nie wydobywa.
    Od tego jest odma. Uszkodzenie uszczelki objawia się masłem pod korkiem wlewy oleju, albo obecnością płynu chłodzącego w oleju. Obecność spalin w silniku (po odkręceniu korka wlewu oleju), to objaw słabej kompresji (zużycia pierścieni tłokowych). Twoje auto utrzymuje za niskie obroty (nie napisałeś, czy na benzynie, gazie, czy jednym i drugim). Spadki mocy, obrotów i nierówna praca silnika, zwykle świadczą o wypadaniu zapłonu (świece, cewki, kable), ale może to być także skutkiem słabej kompresji, lub przytkanego wtrysku.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Moje podejrzenia to "wydmuchana uszczelka (mostek między trzecim a drugim cylinderm)
    czy ktoś z was słyszał o takiej możliwości w fiacie?
    Tak zdarza się miałem dwa takie przypadki w Bravie i Multipli oba właśnie z silnikami 1,6 16V

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Płynu chłodzącego nie bierze. - Waliłby ostro na rozgrzanym.
    Poza tym płynu nie ubywa.
    Uszkodzenie uszczelki objawia się masłem, ale to już przy dużym z użyciu. Kupiłem go jak miał 200k, dziś mam 245k , i od początku tak pracował.
    Wymieniłem cewkę , kable i świece, czujnik wału, wałka (faz rozrządu) krokowiec, dolot uszczelniony potencjometr przepustnicy,czujniki tempreatury.

    Dlaczego 2 i 3? Zbiera się nie wypalony osad, na rancie świecy, no chyba, że cewka nie domaga i daje przerwę na niskich.
    Gdyby pierscienie były zjechane, auto nie miałoby mocy, a spokojnie smoli kapcia.
    Dzieje się tak na gazie i benie, wtryski działają, wtryski też robiłem,
    Komputerek milczy.

    Dodam,żę auto czasem jak się "nagrzeje to pracuje przez chwile normalnie"
    Czy czujnik temperatury może powodować spradek obrotów ?Raczej nie, bo to regulują inne czujniki mam racje ?
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 19-06-2014 o 02:33
    F/I/A/T

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    [SIZE=4]PRACA SILNIKA NA BENZYNIE
    [/SIZE]


    [SIZE=4]PRACA SILNIKA NA LPG *początek filmu to gaszenie auta na benzynie*[/SIZE]

    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 19-06-2014 o 16:45
    F/I/A/T

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    A w jakim stanie są wałki rozrządu, robiłeś pomiary krzywek.
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał panterka Zobacz post
    A w jakim stanie są wałki rozrządu, robiłeś pomiary krzywek.
    Nie ma opcji. Gdyby krzywki były uszkodzone, było by słychać pukanie, stuk. Nie byłoby otwarcia - fiat grzechotnik.

    Wałki w tym silniku są nie do zajechania. Widziałem fiaty 1.6 po 400k i na wałkach były drobne ślady wyeksploatowania.
    Inna opcja?
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 20-06-2014 o 08:31
    F/I/A/T

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Wałki w tym silniku są nie do zajechania.
    Każdy wałek można zajechać jak się nie dba o olej. Widziałem wałki od 1.6 z przebiegiem ~200k km gdzie kilku krzywek nie było już w ogóle...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Każdy wałek można zajechać jak się nie dba o olej. Widziałem wałki od 1.6 z przebiegiem ~200k km gdzie kilku krzywek nie było już w ogóle...
    Nie, oczywiście olej to podstawa.
    Oczywiście że nowy silnik bez oleju zajedziesz w parę godzin. Chodziło mi o to ,ze przy tym przebiegu to nie możliwe.
    1.2 to tak, słabe są to jednostki.
    Dlatego pomysły mi się kończa, zwalę głowicę i okaże się ,ze nie to.
    Pracy przy tym trochę jest...
    F/I/A/T

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    jak by była przepalona uszczelka między cylindrami to by była mała kompresja...

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    jak by była przepalona uszczelka między cylindrami to by była mała kompresja...
    Na ciepłym ma mniejszą kompresje o 0,5 bara na drugim /albo trzecim cylindrze.
    F/I/A/T

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    mi tu słychac problemy z zapłonem
    albo wtrysk benzynowy niedomaga
    Ostatnio edytowane przez robert199 ; 21-06-2014 o 00:39

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    mi tu słychac problemy z zapłonem
    albo wtrysk benzynowy niedomaga
    Zgadzam się! Mnie również wydaje się, że problem się tyczy ustawienia zapłonu. Zapłon jest nie w czasie ustalony, z tego co piszą w "Sam naprawiam BBM" to te silniki nie mają ustawienia zapłonu, steruje tym elektronika, która wydaje sie być sprawa.
    Możliwe,że na niskich obrotach cewka nie daje zasilania?
    F/I/A/T

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Gdy gaszę auto, po przekręceniu stacyjki silnik "próbuje zapalić" - jak to rozumiem? Po zgaszeniu silnika nie kończy pracy, coś tam go jeszcze szarpnie. Nie,nie mam biegu. Wszystko "na luzie" \:
    F/I/A/T

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Mam dwa pytania, jako że problem auta kulającego pozostał

    1) możliwe jest aby czujnik wału był "sprawny' podając nieprawidłowe wartości , które mają wpływ na cas rzucenia iskry ?
    2) czujnik z silnika 90 km ,jest taki sam w silniku 103km ?
    Podobno zakres oporności silników z plastikowym kolektorem czujka wału jest inny, zastanawiam się czy to prawda.
    F/I/A/T


 

Podobne tematy

  1. Uszczelka pod głowicą? POMOCY!
    Napisany przez Lycha001 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-01-2014, 15:33
  2. Uszczelka pod głowicą?
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-12-2013, 17:04
  3. Uszczelka pod głowicą (?)
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-04-2013, 15:43
  4. Uszczelka pod głowicą
    Napisany przez dawid28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-02-2013, 21:03
  5. uszczelka pod głowicą
    Napisany przez mech na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-10-2010, 21:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wydmuchana uszczelka slabsze auto

auto z wydmuchana uszczelka

silnik fiat 1.6 103 km uszkodzona uszczelka glowicy

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438wydmuchana-uszczelka-pod-glowica-fiat-brava-1-6-a-24580

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl