Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    2
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997

    Witam serdecznie wszystkich i od razu pytanko dot. wałka rozrządu

    Witam wszystkich serdecznie.Na wstępie szybko o sobie. Radek z Wrocka, 25 lat od wczoraj szczęśliwy posiadacz Brava 1.4 12v.
    No i właśnie zaczęło się od facebooka, gdzie wszyscy mi mówili że to kiepski silnik i życzą powodzenia i mają nadzieję że będzie dobrze.
    Nie wiedziałem czemu zbytnio, myślę sobie pewnie uprzedzeni do fiata czy coś (choć miałem styczność z 4 fiatami i było super, dla tego też już poznałem tą markę troszkę). Lecz dzisiaj czytając dokładnie opinie o tym silniku niestety zmartwiłem się tym nieszczęsnym ukł. smarowania wałka rozrządu. Szukałem wszędzie i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na pyt. Jakie są objawy zatartego wałka rozrządu? po czym to poznać?. Dodam że silnik pracuje równo i nie tyrkocze jak diesel (gdzieś znalazłem że między innymi to są objawy zatartego wałka). A jak jest faktycznie? jakieś porady aby nie dopuścić do tej sytuacji? czyt. również że ktoś próbował rozwierać otwory w magistralki lecz wtedy ciśnienie jest nie takie jakie powinno być...ehhh już sam się chyba motam, pomoże ktoś? dodam że jeśli chodzi o mechanikę pojazdową to jest tak że jak coś się nie zepsuje to nie wiem gdzie to jest i jak to naprawić, a gdy się zepsuje to próbuję sam (choć w 85% oddaję na serwis).Więc z tym u mnie za wesoło nie jest a więc jak, pomożecie dobrymi radami?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wytarte krzywki na wałku rozrządu skutkować będą postępującym brakiem mocy, małą chęcią wchodzenia na obroty, pracą jak "traktor". Ogólnie problemami związanymi z poprawną pracą silnika. Co do porad, to poszukaj tutaj na forum. Ogólnie to najważniejsze, abyś dbał o dobry stan oleju i nie używał kiepskiego oleju.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Witam wszystkich Lubuszan
    Napisany przez grabarz na forum Lubuskie
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 11-12-2017, 16:32
  2. Witam Wszystkich-i zwracam się z zapytaniem
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 17-11-2010, 08:56
  3. Witam wszystkich. Może ktoś tutaj mi pomoże. Posiadam
    Napisany przez sliski79 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-09-2009, 20:26
  4. Witam serdecznie
    Napisany przez sztywnygosc na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-11-2008, 14:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl