Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Exclamation Weryfikacja problemu z chłodzeniem silnika - Brava 1.2 16V

    Witam,
    Mam problem z temperaturą silnika która dochodzi prawie do czerwonej kropki.

    Odpowietrzyłem układ chłodzenia na zimnym silniku.
    1) Odkręciłem wszystkie 3 zawory [w tym jeden na chłodnicy]
    2) Jak zaczęło się przelewać to zakręcałem
    3) Ostatni wystający w górę - nie przelewało się
    x.jpg
    4) Musiałem spuścić trochę płynu chłodniczego bo został prawie pod korek ;/

    No i wentylator chłodnicy nie uruchamia się!
    Wentylator sprawny i czujnik również - dlatego że ostatnio podniosła mi się temperatura i jak odkręciłem tylko odpowietrznik przy chłodnicy [dodałem trochę gazu i jak płyn zaczął ubywać to wentylator uruchomił się] to załączał się ale wracam do punktu wyjścia - generalnie nie chce się uruchomić..

    Myślę czy to może wina termostatu że nie chce otwierać i czy nie jest uszkodzony chociaż kupowałem go z 8 miesięcy temu..

    Dodatkowo jak pacnę w kokpit to wskazówka wraca na środek ...

    Sprawa też jest dziwna ponieważ na Fiat Ecu Scan pokazuje temperaturę ok np.

    Przed uderzeniem w kokpit
    2.jpg

    Po uderzeniu
    1.jpg

    No i generalnie jak Ecu wskazuje 97 stopni to wentylator i tak nie kręci..

    Proszę o wsparcie...

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Analizując instrukcję
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1fe1d34cc9fe1c71.html

    1) Odkręcam wszystkie zawory
    2) Wlewam płyn przez zbiornik i czekam aż zacznie wyciekać płyn z zaworu na chłodnicy [ wycieka mi najpierw na wężu przy silniku ;// ?? ]
    3) Mam lać mimo to?

    Pomocy...
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 05-07-2015 o 18:33



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Jeszcze raz odpowietrzyłem układ - wentylator załącza się..

    Pojeździłem trochę i.. po ok 2h znów to samo - temperatura podniosła się i wentylator przestał odpowiadać - gdzie powinienem szukać przyczyny?

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,712
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Sprawdź czy przypadkiem nie poszła ci uszczelka pod głowicą.Przez uszkodzoną uszczelkę może występować zapowietrzanie układu. Czy płyn jest czysty ,czy nie pojawiają się bąbelki powietrza w płynie. Czy chłodnica jest gorąca na całej powierzchni, czy przewody oba dochodzące do chłodnicy są gorące ,czy nie ubywa płynu
    np.wyciek z nagrzewnicy. Spróbuj na zimnym silniku i odkręconym korku dmuchnąć do odpowietrznika za silnikiem.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Skoro FES pokazuje dobrze, to uderzaj w kokpit Mozesz wyjąć wskaźniki poprawić luty i przez chwilę będzie trochę lepiej, potem problem znów powróci TTTM (Ten Typ Tak Ma)

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    - Płyn czysty
    - Brak bąbelków
    - Chłodnica gorąca na całej powierzchni
    - Płynu nie ubywa
    - Przewody gorące

    W który? Ten wystający? ;] A co to da?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,712
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    W który? Ten wystający? ;] A co to da?
    Jeżeli tamtędy płyn nie wycieka podczas odpowietrzania to może coś zatkane .

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Jeżeli leję płyn na zimnym to najpierw leje się z odpowietrznika idącego do nagrzewnicy, potem leje się z odpowietrznika na chłodnicy i tyle.
    Nie mam co więcej lać bo płyn w zbiorniku jest na full i muszę go spuszczać...

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Jeżeli leję płyn na zimnym to najpierw leje się z odpowietrznika idącego do nagrzewnicy, potem leje się z odpowietrznika na chłodnicy i tyle.
    Nie mam co więcej lać bo płyn w zbiorniku jest na full i muszę go spuszczać...

    Co zrobić żeby było inaczej czy tak ma być?
    Spróbuję trupa odpowietrzyć raz jeszcze to może dam radę przyjechać z Gliwic do Katowic...
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 04-11-2015 o 23:29


 

Podobne tematy

  1. Problemy z rozruchem po jeździe na LPG -rozwiązanie problemu
    Napisany przez waho. na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-02-2017, 20:53
  2. Rozwiązanie problemu z odpalaniem na letniej temperaturze :)
    Napisany przez szakal123nowak5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-02-2015, 22:07
  3. Nierówne obroty - rozwiązanie problemu
    Napisany przez sylwekzal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2014, 22:41
  4. Weryfikacja cromy po VIN
    Napisany przez komar65 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-07-2014, 11:17
  5. Marea problem z chłodzeniem silnika
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-08-2013, 15:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl