Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 32
  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    TO co zaznaczyłeś to jest kabel od czujnika temperatury który zamontowany jest z drugiej strony. On jeśli ma włączyć wentylator to go włącza. Sprawdź go za pomocą miernika.
    Jeśli chodzi o tą uszczelkę, to sprawdź czy nie miesza się olej z płynem chłodniczym. Czy występuje efekt "masła" pod korkiem wlewu oleju.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    45
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Musisz sprawdzić presostat, jak na moje oko to on jest winowajcą. Może jakiś przewód masz przerwany.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    TO co zaznaczyłeś to jest kabel od czujnika temperatury który zamontowany jest z drugiej strony
    Czujnik na zdjęciu jest po lewej stronie. To co zaznaczone to jest rezystor.

    Po włączeniu klimatyzacji wentylator powinien wskoczyć na I bieg pracy. Jeżeli tak nie robi, to sprawdź rezystor (to co zaznaczyłeś).
    Jeżeli silnik Ci się tak zagrzał i wentylator nie wystartował to stawiałbym na uszkodzony czujnik temperatury (po lewo na załączonym zdjęciu, taki z elementami niebieskiego). Wypnij z niego złączkę i zewrzyj styki w złączce. Zobacz czy wentylator wystartował. Jeżeli nie, to jest przerwa w obwodzie, jeżeli tak, to czujnik zapewne uszkodzony.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Czujnik na zdjęciu jest po lewej stronie. To co zaznaczone to jest rezystor.

    Po włączeniu klimatyzacji wentylator powinien wskoczyć na I bieg pracy. Jeżeli tak nie robi, to sprawdź rezystor (to co zaznaczyłeś).
    Jeżeli silnik Ci się tak zagrzał i wentylator nie wystartował to stawiałbym na uszkodzony czujnik temperatury (po lewo na załączonym zdjęciu, taki z elementami niebieskiego). Wypnij z niego złączkę i zewrzyj styki w złączce. Zobacz czy wentylator wystartował. Jeżeli nie, to jest przerwa w obwodzie, jeżeli tak, to czujnik zapewne uszkodzony.
    Winny był rezystor. Wymiana na nowy (wcale nie tani, nigdzie oprócz ASO Fiata nie mogłem znaleźć-170 zł) i problem zniknął.
    Dzięki Panowie za pomoc.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2011
    Skąd
    Grzegorzew
    Postów
    86
    Auto
    Fiat Uno 1.0 FIRE
    Rocznik
    2000
    Można przeszukiwać aukcje lub szroty, ale nie wiadomo, czy "nowy" będzie w lepszym stanie niż obecny. Nowy, to zawsze nowy.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2011
    Skąd
    Bialystok
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.6 16V + LPG
    chlopaki u mnie ten problem dalej nie rozwiazany. ost nie mialem czasu zajac sie samochodem. powiedzcie czy przyczyna moze byc pompa wody ze wentylator nie odpala ? dodam ze moim zdaniem dziala poprawnie pompa. widze jak plyn przechodzi przez zbiorniczke. Ale zauwazylem ze nawet jak silnik jest rozgrzany mocno to chlodnica jest ciagle zimna , tzn letnia , nasuwa sie mysl ze termostat nie puszcza, ale sek w tym ze wszystkie przewody od termostatu sa wrecz gorace. Jutro chce wszystko dokladniej sprawdzic. ale moze macie jakies sugestie na co zwrocic uwage .
    pozdrawiam


    Ps. mozecie powiedziec od czego sa czujniki na termostacie ? Bo mam dwa, jeden jest od temperatury a drugi ?
    Ostatnio edytowane przez bryndzik88 ; 19-11-2011 o 10:47

  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W aucie są dwa obiegi, duży (za termostatem) i mały (przed termostatem). W małym obiegu jest nagrzewnica (grzejąca środek kabiny) oraz to wszystko co jest w bloku silnika (plus jakieś elementy na zewnątrz). Zaś w duży obieg to ten idący do chłodnicy. Zatem jeżeli przewody od chłodnicy nie są gorące (a na wskaźniku temperatury już dawno 90C (lub więcej)) to na 99% jest to wina termostatu. On powinien od około 80 paru stopni C (84/86C) otworzyć się na tyle, żeby puścić ciepły płyn na chłodnicę.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2011
    Skąd
    Bialystok
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.6 16V + LPG
    dzis troche spedzilem czasu przy samochodzie i moge powiedziec co jest grane. termostat raczej jest ok. wszystkie przewody sa gorace, chlodnica tez jest goraca , plyn krazy wiec obieg jest. jesli wentylator podepne na krotko to dziala. wymienilem czujnik temp na chlodnicy. i dalej nie moge rozwiazac mojego problemu. w czym jeszcze szukac przyczyny ?

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2011
    Skąd
    Ruda
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Punto 1 1,2 8V MPI
    A jak podpinałeś na krótko ten wentylator. Wyjmij wtyczkę z tego czujnika temp. w chłodnicy i zmostkuj te piny w tej wtyczce. Jeżeli wentylator się nie włączy to sprawdź bezpieczniki. Ten od wentylatora z reguły znajduje się w komorze silnika.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2011
    Skąd
    Bialystok
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.6 16V + LPG
    juz to robilem, i wentylator sie wlaczal. czujnik wymienilem na nowy. i nic . a w ktorym miejscu szukac tego bezpiecznika ? a czy rezystor ktory jest na chlodnicy moze byc za to odpowiedzialny ?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    45
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    bryndzik88 Oczywiście że może to być jego wina.
    Przerabiałem to samo i skoro nie czujnik jest winowajcą, to raczej rezystor.
    Raczej, bo może też być niesprawny presostat klimatyzacji, ale pisałeś,że klima działa.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  13. #27
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jak sam stwierdziłeś i zauważyłeś jest jeszcze rezystor. Wymień go i sprawdź.
    Bezpiecznik masz przy ścianie grodziowej od strony kierowcy w puszcze czarnej z napisem FUSE>

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    265
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Witam podepnę się.

    Mam taki sam problem z wiatrakiem,nie włącza się (1.6 + klima) Mam kilka pytań, otóż:

    1.czy ten czujnik temperatury mogę mieć w innym miejscu? bo jakoś go nie zauważyłem u siebie,

    2.miałem walnienty rezystor i wyjąłem go,po czym mostkowałem wtyczkę tą zazn. na zielono. wentyl nie odpalał. Dlaczego?

    3.jak sprawdzić przekaźniki? mam je chyba kole akumulatora np: ten żółty,mylę się?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez TakiTam ; 21-05-2012 o 21:39

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2012
    Skąd
    zielona góra
    Wiek
    37
    Postów
    102
    Auto
    fiat bravo 1.2
    Rocznik
    2000
    Panowie mam problem wcięło mi 1 bieg wentylatora,wymieniłem opornice,przekaźnik,presostat(na wszelki wypadek) i dalej nic.podpiąłem samochód pod fes,błędu nie ma żadnego,nie mogę również wymusić startu pierwszego ani drugiego biegu (pokazuje się "nie można wykonać nieprawidłowe warunki do wykonania tego testu" ).
    Wentylator załącza się według fes przy 98 st,a przy klimie przy ponad 15 barach(według maszyny od klimy ) czyli tylko drugi bieg.byłem u różnych "mistrzów" od klimy i powiedzieli że to dużo za dużo,a wentylator powinien dużo wolniej chodzić i praktycznie cały czas.
    Ostatnio edytowane przez morski ; 22-05-2012 o 12:34

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Miernik w dłoń, schematy i patrz.. Sprawdź czy z ECU wychodzi napięcie sterujące przekaźnikiem (bo to zdaje się ECU steruje tymi wentylatorami)..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Odpala i gaśnie, odpala i ... nie trzyma obrotów
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 116
    Ostatni post: 09-09-2013, 14:51
  2. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 22:46
  3. Ciepło - Odpala, Zimno - Zalewa i nie odpala. Palio 1.2 8v
    Napisany przez daro3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-02-2010, 17:29
  4. nie działający wentylator na chłodnicy;/
    Napisany przez gramasla na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-11-2009, 18:31
  5. Nie gaśnie dioda od wtrysku i nie auto odpala
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-08-2008, 04:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava wentylator

fiat bravo wentylator

czujnik wentylatora fiat brava

wentylator fiat brava

wentylator brava

bravo 1.9td kabel do czujnika temp

fiat bravo 1 9 jtd nie pracuje wentylator klimatyzacji

wentylator fiat bravo

jak wymienic wlacznik nadmuchu w fiat marea

czujnik wentylatora fiat brava 1.9 TD

wentyletorek sterowania klimatyzacji fiat bravo

fiat bravo wentylator klimatyzacji

fiat palio rezystor opornik nawiewu gdzie jest

nie wlacza sie wentylator fiat palio 1.2

wlacznik wentylatora fiat brava 1.6

gdzie jest rezystor klimatyzacji brava 1 6

gdzie jest opornica nawiewu bravo 1.9 td

bezpiecznik sterowania wentylatorem fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl