Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD

    V-power, Verwa, ultimate do diesla - czy warto?

    Powiedzcie mi czy lejecie do swoich dieselków któreś z tych szlachetnych paliwek?
    Ja zalałem ostatnio V-power i nie odczułem, żadnej różnicy, może nieco lepiej autko odpala ( a mam padnięta jedną świecę żarową)
    Marea 1.9 TD



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2009
    Skąd
    Sędziszów Młp
    Postów
    26
    Auto
    Marea 1.8
    Jeżeli masz padniętą świecę, to szkoda auta zalewać lepszym paliwem IMO. Te "uszlachetnione" paliwa dają najlepsze osiągi gdy każdy element silnika jest sprawny. Sam nalewam (ale nie do diesla) Verve 98 lub Supreme 98. I jest subtelna różnica. Bardzo niewielka. Natomiast silnik na pewno będzie się cieszył z lepszego paliwa - gdyż jest ono np. bezsiarkowe (Suprema). W przypadku benzyny więcej oktanów oznacza mniejsza skłonność do wybuchów - co za tym idzie można je bardziej sprężyć i wywołać wybuch bliżej GMP (Górny martwy punkt tłoka w cylindrze) niż ma to miejsce przy gorszym paliwie. W dieslach pewnie chodzi o mniejszą ilość zanieczyszczeń. Chodzi głównie o to, żeby nie zatykały się wtryski w np. common railach, ale pompowtryski też sie pewnie ucieszą jak dostaną coś lepszego.

    Ogółem - na lepszych paliwach nie podniesiesz w cudowny sposób mocy. Ale zadbasz o lepszą sprawność silnika, lepsze spalanie mieszanki itd...

    BTW - nie jestem mechanikiem ani chemikiem, jak ktoś wie coś więcej albo coć napisałem źle to niech mnie poprawi

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Pracowałem na stacji benzynowej, chłopaki, którzy wozili nam paliwko mówili jak było kiedyś na Orlenach czy tym podobnych stacjach. Te super paliwa były ciągnięte z tych samych zbiorników co zwykły napęd. Tylko klientom się wydawało, że leją coś lepszego do baku. Ja nie leję nic lepszego - nie stać mnie i nie wierzę w te bajki.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Cytat Napisał karwoj25
    Pracowałem na stacji benzynowej, chłopaki, którzy wozili nam paliwko mówili jak było kiedyś na Orlenach czy tym podobnych stacjach. Te super paliwa były ciągnięte z tych samych zbiorników co zwykły napęd. Tylko klientom się wydawało, że leją coś lepszego do baku. Ja nie leję nic lepszego - nie stać mnie i nie wierzę w te bajki.
    popieram przedmówce ja równiez lej zwykła benzyne i olewam temat droższych "imprez" no chyba ze to nie ja płace za paliwo

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Cytat Napisał zkar
    Jeżeli masz padniętą świecę, to szkoda auta zalewać lepszym paliwem IMO
    w przypadku diesla siece wspomagają tylko odpalanie, więc nie powinno to mieć wpływu.

    specjalnie zaznaczyłem w temacie że chodzi o dieselki, bo benzyniakami jeżdżę od 8 lat i o liczbach oktanowych itd, sam mógłbym esej napisać, natomiast to mój pierwszy diesel więc wolę się dokształcić

    w benzyniaku, czuć różnice przy stosowaniu lepszych paliw, a tu wydałem 4,15/l, a zalałem 20 litrów, czyli przepłaciłem ok 8zł w stosunku do zwykłej ropy, a efektów żadnych nie ma
    Marea 1.9 TD

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    610
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4TD HLX
    Ja też parę razy zalałem tę "lepszą" ropę i żadnej różnicy nie odczułem. Ani w odpalaniu, ani w mocy i spalaniu więc "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać."
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD 125KM
    [color=red]Piszę poprawnie po polsku[/color].

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Je leję Vervę, niewiele droższa od zwykłego ON (ok. 7-8 gr.) nie chodzi mi tu o osiągi ale o dobrą jakość paliwa do CR, poza tym samochód mniej kopci na "lepszym" paliwie.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Zgadzam się z kolegą Madow, mój JTD mniej kopci na lepszym paliwie i odrobinę mniej go spala.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    No właśnie czekam jeszcze ile mi spali, bo jednak 3,80, a 4,15 to jest różnica. Specjalnie zalałem Vpower, bo shell najdłużej oferuje te "lepsze" paliwka więc myślałem, że na ich paliwie powinien coś odczuć.

    Zapytam jeszcze o dodatki do paliw, stosujecie jakieś?
    Ja zastanawiam się, nad jakimś środkiem do czyszczenia wtrysków (np. stp) mam wrażenie, że poprzedni właściciel trochę zamulił to auto.
    Chciałbym maksymalnie zadbać o kondycję silnika, bo to auto na mnie zarabia. Jeżdżę dużo po mieście (50-150km dziennie), ciągle go gaszę i zapalam, jeżdżę trochę po emerycku żeby spalić jak najmniej i dopiero jak jadę do domu to trochę docisnę przez jakieś 10 km.
    Marea 1.9 TD

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Ja leję profilaktycznie co ok. 5.000 km, aby utrzymać wtryski i układ paliwowy w czystości.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Te "lepsze" mają zazwyczaj wyższą liczbe cetanową - czyli przeciwieństwo oktanowe - co znaczy są podatniejsze na szybszą detonację. Plusy - łatwiejsze odpalanie. Minusy - wyższa teperatura jako reultat. Bardziej negatywnie wpływa to na samochody z DPF - dużo o tym na forach specjalistycznych.
    Posiadają dodatki czyszczące - jeśli masz uszczelki w dobrym stanie i niezbyt stare a środki nie są zbyt agresywne - to super, będzie czyściej. Jeśli nic z w/w - może być różnie.
    Dodatki do ON - tylko te rozsądne, czyli w zimie depreator, raz na kilka tysięcy coś mocniejszego - ale jak coś się dzieje a nie jak nic - po co poprawiać jak nie ma czego?
    Chcesz rady popartej doświadczeniem, opiniami fachowców a nie speców od marketingu?
    Lej ON na sieciówkach, nie ajenckich, nie masz CR więc mixol w ilości 150-200 ml na bak, jesień/zima depresator jak Castrol TDA lub Skydd w ilości 1mL na 1L paliwa, zmieniaj filtr paliwa przed zimą i na wiosnę. Wierz w doświadczenie innych a nie reklamę. I tak wszyscy ciągną z Orlenu albo Lotosu. Szczyt szczęścia to stacja w miarę nowa z czystymi zbiornikami. Jedyne 'zagraniczne' paliwo to v-power racing, ale to Ci na nic, chyba że masz kosiarkę.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    To jak kolega jest tak obeznany, to doradzi mi jak mam jtd 110KM z CR3 konserwowac?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    joshua79, No nie do końca bo dodatki - m.in. detergenty zmniejszają napięcie powierzchniowe cieczy, przez co są"mniejsze kropelki" paliwa i silnik jest"myty" ale też jest lepsza i bardziej jednorodna mieszanka paliwo/powietrze, a to jest duży plus lepszych paliw.
    Też polecam tankowanie na sprawdzonych stacjach, najlepiej jak najnowszych z nowymi zbiornikami, najlepiej nie tuż po dostawie i nie jak mają końcówkę, no ale tego bez znajomego pracownika się nie dowiesz.
    A filtra paliwa 2 razy w ciągu roku nie ma potrzeby zmieniać. Ja zmieniam co roku na zimę i nie narzekam.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    szela, nie widzę związku między małymi kroplami i myciem silnika, ale wszystko reszta się zgadza

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Tak samo jak myjesz garnki - to nie płyn je myje tylko woda o znacznie obniżonym napięciu powierzchniowym (przez płyn do mycia naczyń) jest w stanie "wejść" pod bród i oderwać go od np talerza. Tak samo w silniku mniejsza kropla łatwiej oderwie syf w silniku.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Paliwa wysokooktanowe (V-power Racing itp.) w Punto
    Napisany przez ggta na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-02-2011, 01:52
  2. Uno 1,1 LPG - Czy warto?
    Napisany przez Apo25 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-09-2009, 16:32
  3. Fiat Bravo 2007-2008 silnik diesla - opinie
    Napisany przez szogu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2009, 16:38
  4. Zapach diesla wewnątrz auta, Bravo 1.9 MTJ
    Napisany przez Patrycja na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-10-2008, 19:43
  5. [silnik] STP do wtryskiwaczy Diesla (JTD)
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-08-2008, 16:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Verwa

diesel ultimate opinie

diesel a diesel ultimateverva czy wartov power diesel opinieDiesel ultimate czy wartopaliwo ultimate opiniecastrol tda opiniepaliwa ultimate opiniediesel ultimate wartoultimate diesel wartodiesel ultimateverva czy v-power dieselpaliwo do diesla ultimetev-power czy wartov-power diesel opiniepaliwa ultimate czy wartodiesel czy diesel ultimatediesel verva czy wartocastrol tda diesel 19 jtddiesel verva wartoON BPultimeid opiniev powerverva diesel czy v-power dieseldodatki do diesla czy warto
http://www.iparts.pl