Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Postów
    25
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Rocznik
    2000

    Uszkodzony korektor siły hamowania ?

    Witam. Dzisiaj byłem na przeglądzie moim Bravolotem i podczas sprawdzania układu hamulcowego okazało się, że tylne hamulce nie hamują. Bardzo słabo biorą. Przód brzytwa ale ten tył prawie wcale. Diagnosta stwierdził uszkodzenie korektora siły hamowania. Trochę o tym korektorze poczytałem i on ma za zadanie zwiększania siły hamowania wraz z obciążeniem. I tutaj mam pytanie. Skoro na ścieżce samochód nie jest obciążony to może tak powinno być, że tył nie bierze. Dopiero jak pełen pokład ludzi to wtedy biorą na maksa. Od razu mówię, że cały układ hamulcowy jest nowy. Wymienione szczęki, sprężynki itp. Samochód nie ma ABS. Czy jeżeli uszkodzony jest ten korektor to można go bez problemu usunąć ? Czy jak go wywalę to będzie to bardzo niebezpieczne podczas hamowania ? Ma ktoś z tym doświadczenie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Polecam ten artykuł :Bezpieczne hamowanie

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    BBMy po FL nie miały korektora, zastępowała go pompa ABS, ale skoro nie masz ABSu to chyba jednak jest. Korektory maja to do siebie, że z wiekiem przestają działać. Ale nie powinno być tak, że bez obciążenia tylnej osi hamulce nie będą działać prawie wcale - diagnosta ma prawdopodobnie rację. Co do jego wyrzucenia kiedyś zastosowałem taki trik w UNO i nic złego się nie działo, jednak tam tylne hamulce i tak nie działały rewelacyjnie więc może dlatego było ok. Generalnie, przy sprawnych hamulcach wyrzucenie korektora może spowodować, że przy mocniejszym hamowaniu zablokuje Ci tylne koła i może zarzucić autem, a wtedy może zrobić się niebezpiecznie...

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pierwsze co to bym ściągnął bębny i spojrzał co tam jest.. A jeśli będzie wszystko ok to dopiero zabrałbym się za WYMIANĘ (żadne tam wywalanie) korektora.. Tak jak markshall napisał - wywaleniem tego prosisz się o kłopoty.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Postów
    25
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Pierwsze co to bym ściągnął bębny i spojrzał co tam jest.. A jeśli będzie wszystko ok to dopiero zabrałbym się za WYMIANĘ (żadne tam wywalanie) korektora.. Tak jak markshall napisał - wywaleniem tego prosisz się o kłopoty.
    Ale w bębnach nic nie ma, po prostu szczęki, cylinderek, bęben. Korektor znajduje się na tylnej belce.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Problem w tym, że nigdzie nie mogę dostać takiego korektora. Ona jest jakby pasywny czyli tylko reguluje ciśnienie tłoczenia płynu hamulcowego. Taka metalowa beczka w której są 4 przewody hamulcowe i to wszystko. Gdyby z tyłu były tarcze bałbym się to wyrzucać ale są bębny, które zdecydowanie gorzej hamują niż tarcze i dlatego jak nigdzie tego ustrojstwa nie znajdę to będę musiał z konieczności to wywalić.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sylwekzal Zobacz post
    Ale w bębnach nic nie ma, po prostu szczęki, cylinderek, bęben. Korektor znajduje się na tylnej belce.
    Chodzi o to abyś sprawdził stan tych szczęk, cylinderków itp.. Bo może szukasz nie tam gdzie trzeba. 10 minut pracy a będziesz przynajmniej wiedział..
    Cytat Napisał sylwekzal Zobacz post
    Problem w tym, że nigdzie nie mogę dostać takiego korektora. Ona jest jakby pasywny czyli tylko reguluje ciśnienie tłoczenia płynu hamulcowego.
    Kolektory są normalnie do dostania w sklepach. Nowe jak i regenerowane. Ba są nawet zestawy regeneracyjne ale samemu tego raczej nie zrobisz tym bardziej że może już nawet nie być z czego..

    Cytat Napisał sylwekzal Zobacz post
    Gdyby z tyłu były tarcze bałbym się to wyrzucać ale są bębny, które zdecydowanie gorzej hamują niż tarcze i dlatego jak nigdzie tego ustrojstwa nie znajdę to będę musiał z konieczności to wywalić.
    To w takim razie krzyż Tobie na drodze, obyś nie zabił tylko innych.. Myślisz że fiat dawałby korektor gdyby on nie był do niczego potrzebny? Trochę logiki.. Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem pasywny ale korektor reguluje ciśnienie w tylnych cylinderkach na podstawie ugięcia się tylnego zawieszenia - po to on tam jest. W tańszym rozwiązaniu, które jak bardzo się upierasz można by wziąć po uwagę montuje się takie korektory na pompie i są one zwyczajnymi dławicami zmniejszającymi ciśnienie na tylnych hamulcach bez względu na załadunek.. Tak np. było w punto i wielu wielu innych autach. Wywalenie korektora całkowicie to głupota. Znam takiego co docinał klocki od innego modelu w thalii bo były tańsze - 2 razy miał wypadek tym autem, raz z dzieckiem (!!!) Na szczęście kretynowi, córce i nikomu innemu się nic nie stało ale 2gi wypadek po tygodniu od zrobienia auta oznaczał jego kasację..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Postów
    25
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Chodzi o to abyś sprawdził stan tych szczęk, cylinderków itp.. Bo może szukasz nie tam gdzie trzeba. 10 minut pracy a będziesz przynajmniej wiedział..

    Kolektory są normalnie do dostania w sklepach. Nowe jak i regenerowane. Ba są nawet zestawy regeneracyjne ale samemu tego raczej nie zrobisz tym bardziej że może już nawet nie być z czego..


    To w takim razie krzyż Tobie na drodze, obyś nie zabił tylko innych.. Myślisz że fiat dawałby korektor gdyby on nie był do niczego potrzebny? Trochę logiki.. Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem pasywny ale korektor reguluje ciśnienie w tylnych cylinderkach na podstawie ugięcia się tylnego zawieszenia - po to on tam jest. W tańszym rozwiązaniu, które jak bardzo się upierasz można by wziąć po uwagę montuje się takie korektory na pompie i są one zwyczajnymi dławicami zmniejszającymi ciśnienie na tylnych hamulcach bez względu na załadunek.. Tak np. było w punto i wielu wielu innych autach. Wywalenie korektora całkowicie to głupota. Znam takiego co docinał klocki od innego modelu w thalii bo były tańsze - 2 razy miał wypadek tym autem, raz z dzieckiem (!!!) Na szczęście kretynowi, córce i nikomu innemu się nic nie stało ale 2gi wypadek po tygodniu od zrobienia auta oznaczał jego kasację..
    Dzięki za odpowiedź ale Pisałem, że cały układ hamulcowy jest nowy. Z tyłu wszystko nowe więc jestem pewny, że tak nic się nie dzieje. Po drugie. Właśnie ten korektor który jest u mnie nie działa na ugięcie zawieszenia, jest to typowy dławik jak to ująłeś. Dlatego nazwałem go pasywny. i tu jest pies pogrzebany bo takich korektorów nie można znaleźć. Znalazłem jeden na necie i to używany. Chyba, że założę jakieś "dławiki" z innego auta. Wierz mi, że nie jestem druciarzem, ale co zrobić jak tego badziewia nie można kupić.

    Tekst typu "To w takim razie krzyż Tobie na drodze, obyś nie zabił tylko innych" jest trochę nie na miejscu. Po to to pytam aby podjąć najlepszą decyzję a nie po to aby ktoś mnie obrażał. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez sylwekzal ; 02-10-2014 o 10:09

  9. #8
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał sylwekzal Zobacz post
    Pisałem, że cały układ hamulcowy jest nowy. Z tyłu wszystko nowe więc jestem pewny, że tak nic się nie dzieje.
    A na długo przed przeglądem robiłeś te hamulce? Może po prostu jest za duży luz między szczęką a bębnem? Jak ściągałeś bęben to zchodził bez oporu? Samoregulator rozkręcony?

    Korektora nie wyrzucaj, bo będzie to skutkowało blokowaniem tylnych kół.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Postów
    25
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    A na długo przed przeglądem robiłeś te hamulce? Może po prostu jest za duży luz między szczęką a bębnem? Jak ściągałeś bęben to zchodził bez oporu? Samoregulator rozkręcony?

    Korektora nie wyrzucaj, bo będzie to skutkowało blokowaniem tylnych kół.
    Hamulce robiłem jakieś 2-3 miesiące temu. W bębnach nie ma takiego samoregulatorach którego się rozkręca lub skręca. Tam jest taki samoregulator "automatyczny" , zakładasz szczęki, bęben i naciskasz hamulec wtedy szczęki się rozchodzą i zostają w optymalnej pozycji. Nie ma ręcznej regulacji. Gdybym miał ABS nie było by problemu a tak mam niezłą zagwozdkę co zrobić. W ogóle dziwnie jakiś Włoch skonfigurował sobie ten samochód. Mam praktycznie pełen wypas: Poduchy, klima, podgrzewanie lusterek itp., a ABS-u brak.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tego co wiem w BBMach były tylko i wyłącznie korektory wychyłowe czy jak to tam zwał lub w nowszych wersjach po FL lub w Mareach nawet przed - EDB czyli elektroniczny korektor realizowany poprzez pompę ABS. Nie montowano w tych autach dławików (albo ja o tym nie wiem).. Jeżeli takowe występowały w innych autach to montowano je pod maską..


    Cytat Napisał sylwekzal Zobacz post
    Tekst typu "To w takim razie krzyż Tobie na drodze, obyś nie zabił tylko innych" jest trochę nie na miejscu. Po to to pytam aby podjąć najlepszą decyzję a nie po to aby ktoś mnie obrażał.
    Nie chcę obrażać i tego nie robię. 2ga osoba piszę Ci żebyś nie wywalał tego kolektora a Ty nadal piszesz "wywalę go bo nie mogę go dostać". Skoro już zdecydowałeś to nie dziw się że drażni pytanie na które nie chcesz usłyszeć odpowiedzi. Wejdź w ePer, wpisz swój VIN i zobacz jaki nr ma oryginalny korektor i po tym numerze go sobie znajdź w sklepie. Na moje masz coś już przez kogoś kombinowane i stąd słabe hamulce.. I jeszcze jedno - to że robiłeś (Ty bądź mechanik na Twoje zlecenie) hamulce z tyłu, z przodu - nie ważne... Nie oznacza że na 100% one działają! Są różne części i różne umiejętności mechaników - niestety..

    Cytat Napisał sylwekzal Zobacz post
    W bębnach nie ma takiego samoregulatorach którego się rozkręca lub skręca.
    Otóż rozkręca się go tak aby w trakcie zakładania bębnów bęben wchodził na wcisk.. Teoretycznie zawsze robi się to samo, praktycznie czasem to albo bardzo długo trwa albo w ogóle jest z tym problem więc zasada jest taka jak kolega napisał wyżej - wkłada się bębny na wcisk.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2014
    Skąd
    Lubelskie
    Postów
    25
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Z tego co wiem w BBMach były tylko i wyłącznie korektory wychyłowe czy jak to tam zwał lub w nowszych wersjach po FL lub w Mareach nawet przed - EDB czyli elektroniczny korektor realizowany poprzez pompę ABS. Nie montowano w tych autach dławików (albo ja o tym nie wiem).. Jeżeli takowe występowały w innych autach to montowano je pod maską..



    Nie chcę obrażać i tego nie robię. 2ga osoba piszę Ci żebyś nie wywalał tego kolektora a Ty nadal piszesz "wywalę go bo nie mogę go dostać". Skoro już zdecydowałeś to nie dziw się że drażni pytanie na które nie chcesz usłyszeć odpowiedzi. Wejdź w ePer, wpisz swój VIN i zobacz jaki nr ma oryginalny korektor i po tym numerze go sobie znajdź w sklepie. Na moje masz coś już przez kogoś kombinowane i stąd słabe hamulce.. I jeszcze jedno - to że robiłeś (Ty bądź mechanik na Twoje zlecenie) hamulce z tyłu, z przodu - nie ważne... Nie oznacza że na 100% one działają! Są różne części i różne umiejętności mechaników - niestety..


    Otóż rozkręca się go tak aby w trakcie zakładania bębnów bęben wchodził na wcisk.. Teoretycznie zawsze robi się to samo, praktycznie czasem to albo bardzo długo trwa albo w ogóle jest z tym problem więc zasada jest taka jak kolega napisał wyżej - wkłada się bębny na wcisk.
    Byrrt nie chcę tego korektora wywalać na siłę, wierz mi. Chodzi o to, co z tym zrobić jak nie mogę tego dostać. Nigdzie nie pisałem, że go wywalę . Pytałem tylko co sę stanie jak go usunę a to jest różnica. Dostałem odpowiedź i gitara. Tylko fajnie powiedzieć wymień na nowy. Siedzę już drugi dzień w necie i nigdzie tego ustrojstwa nie mogę znaleźć. Na pewno mam fabryczny korektor, nie jest tam nic modzone, wszystko jest fabryczne. A jeśli chodzi o hamulce, to sam to robiłem i wiem, że jest ok. A jeśli chodzi o bębny, jak mam napisać, że nie ma rozkręcanego regulatora szczęk. Zakładasz szczęki, odchylasz je i regulator automatyczny je ustawia. Wkładasz bęben, jak rozszerzysz mocno szczęki to bęben będzie wchodził na wcisk. Po założeniu bębna depczesz heble i jeszcze trochę się te szczęki rozszerzą i tyle. Nie ma żadnej ręcznej regulacji.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    4615398614.jpg

    Mam coś takiego.


 

Podobne tematy

  1. korektor siły hamowania-naprawa
    Napisany przez gozdzik77 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-09-2014, 16:43
  2. Korektor siły hamowania
    Napisany przez qwerty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 25-11-2013, 13:29
  3. Korektor siły hamowania Odratowanie
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-03-2011, 20:01
  4. [ukł. hamulcowy] korektor siły hamowania
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-09-2009, 17:48
  5. [ukł. hamulcowy] Korektor siły hamowania
    Napisany przez tom444 na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-09-2009, 07:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438uszkodzony-korektor-sily-hamowania-25836

korektor sily hamowania do fiat marea

objawy uszkodzonego korektora hamowania

korektor sily hamowania bravo

zepsuty korektor sily hamowania seicentoobiawy uszkodzonego korektora sily hamowania cz musi byc korektor sily hamowaniakotektor sily hamowabia awariareduktor sily hamowania fiatkorektor hamowania fiat bravakorektor hamowania czy mozna jechac z uszkodzonymjak sprawdzic korektor sily hamowaniaobjaw uszkodzonego regulatora hamulcowego Mareakorektor sily hamowania wypadekkorektor sily hamowania usterkiobjawy niesprawnego korektora hamowania seicentoawariakorektorasilyhamowaniaobjawyuszkodzonego korektora hamulca objawynaprawa korektora sily hamowaniaobjawy awarii korektora hamowaniaKIEDY NIE DZIALA KOREKTOR SILY HAMOWANIAzasada dzialania korektora sily hamowania peugeotzepsuty regulator hamowaniakorektor sily bamowania objawy uszkodzeniawyrzucenie korektora sily hamowania

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl