Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    115
    Auto
    Brava 1.6 KAT

    Uszczelka pod głowicą?

    Witajcie.

    Mam pewne obawy co do mojego Fiata.
    Uszczelka pod głowicą była wymieniana 3 lata temu, przez ten czas zrobiłam jakieś 45tyś km.
    Ostatnio zaczął mi znikać płyn w zbiorniku wyrównawczym ( płyn chłodniczy ). - nie są to jakieś duże ilości.

    Dodatkowo pod korkiem wlewu oleju zauważyłam -







    Powiedzcie mi, czy to znowu uszczelka pod głowicą?

    Dodam że raz w miesiącu robię trasy - Kraków - Rzeszów, a nie wiem czy w takim stanie samochodu mogę tak jeździć.

    Czy uszczelka przez te 3 lata od wymiany znowu mogła 'paść'?

    Dodam że silnik trzyma dobrą temperaturę.

    Proszę o opinie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie chcę Cię smucić ale na 90% uszczelka. dalsza jazda może zakończyć się remontem silnika. czy ostanim razem była planowana głowica? nie chce mi się wierzyć, żeby po tak krótkim czasie uszczelka puściła po raz kolejny tak sama z siebie. termostat i pompę wody masz sprawne?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 14-12-2013 o 19:28

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    115
    Auto
    Brava 1.6 KAT
    Tak, byla planowana. A cos innego moze powodowac takie objawy? A czy pompa wody sprawna i termostat to nie wiem, nie mialam problemow z temperatura silnika wiec nie sprawdzalam tych czesci. Sprawdzic je? Jezeli sprawdzic to jak moge tego dokonac?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    To wina uszczelki , zapewne mechanik założył jakąś taniznę albo uszkodzoną bo fakt aż trudno uwierzyć że przejechała 45kkm . Kiedyś do tipo kupiłem uszczelkę kolektora jakąś podróbę za 38 zł po 12kkm zaczęła puszczać płyn do wydechu i musiałem kupić w ASO za 67 tak więc kup oryginał co do termostatu to po przejechaniu jakieś 30 km temperatura powinna być 90 stopni (wskazówka w połowie ) i ma być w tym położeniu non stop , gdyby pompa była słaba to temperatura szła by wyżej 90 stopni co do jazdy na takiej uszczelce to trochę strach trzeba patrzeć na deskę co się dzieje z temperaturą bo można zatrzeć silnik . znam przypadek jazdy na takiej uszczelce , mój sąsiad już 4 lata tak jeździ oplem przepłukał cały układ chłodzenia

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Silniki 1.6 z lejkiem wlewu oleju wysuniętym poza cały silnik (nie wlewa się od góry na zawory, a jest lejek idący wprost do bloku silnika) mają tendencję do powstawania masła pod korkiem. Niestety Włosi chyba nie przewidzieli tego.

    Są 4 najczęstsze powody, czasami sumują się.

    1) Zapchana odma. Ta gumowa rura co zaraz pod korkiem oleju odchodzi w prawo i idzie do dolotu. W króćcu który wystaje jest metalowa zwijka, która ma powodować, żeby nie przedostawał się brud. Ta zwijka (przypomina końcówkę przyrządu do czyszczenia butelek) potrafi się na amen zapchać i gazy nie uciekają do dolotu, a zostają. I tak np. woda która się wydziela osadza się i skrapla w efekcie dając efekt masełka pod korkiem.

    2) Zimno i krótkie trasy. Odpalamy motor, jedziemy 5km i gasimy. Motor nie ma czasu na dobre rozgrzanie się.

    3) To co wspomniałem wyżej. Wysunięty lejek do wlewu oleju, poza silnikiem. On szybko się wychładza, woda się tam skrapla plus zapchana odma i innym słowy - Ten Typ Tak Ma (TTTM). Te efekt pojawiają się gdy przychodzi zima, w lato się to nie dzieje, ale gdy już jest zimniej to tak. Na wiosnę gdy przyjdzie >10C będzie znowu ok. Dodam, że instalacja LPG wzmaga ten efekt.

    4) Uszczelka pod głowicą. Sprawdź dobrze czy nie masz wycieków. Ile Ci ubywa tego płynu? Jak często dolewasz i ile? Poza tymi powyżej trzema powodami, ten może być najbardziej realny, bo ubywa Ci płynu (sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie chłodzenia).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    115
    Auto
    Brava 1.6 KAT
    Dziękuje za odpowiedzi.

    @Miszko - bardzo fajnie napisana odpowiedź, dziękuję

    Odnośnie tego ile płynu ubywa sprawdzę dokładnie, jest jakiś sposób żeby zaznaczyć sobie stan na zbiorniczku lub coś żeby dokładnie wiedzieć ile ubyło?

    Słyszałam o tym że takie masło robi się również jak samochód małe trasy robi bo się nie nagrzeje silnik. Dodam że jak odpalam samochód jak postoi kilka godzin to zawsze czekam te 2 minutki żeby się trochę zagrzał, odnośnie tych tras... do pracy mam 5km w jedną stronę, to chyba nie zdąży się tak nagrzać i to może być powód? Dodam że jeżdzę na LPG.

    Odnośnie tej uszczelki pod głowicą, jak mogę sprawdzić czy to ona?

    Będę wdzięczna za wszystkie odpowiedzi.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Na zbiorniczku masz MIN/MAX. Wlej do MAX i pojeździj. Zobacz ile np. po tygodniu ubędzie. Sprawdź koniecznie czy nie masz wycieków! Ja swojego czasu myślałem, że mam to samo, ale się okazało, że reduktor LPG w zimie miał tendencję do przepuszczania. Dokręciłem i było ok. A tez już myślałem, że uszczelkę mam do wymiany.

    Niestety te silniki z natury są zdatne do produkcji takiego masełka, pomimo, że uszczelka jest ok. To jak wspomniałem spowodowane jest przez ten lejek oleju, który nieszczęśliwie jest na zewnątrz. Gdyby wlew był wprost do silnika tutaj do komory wałków rozrządu (jak to się zazwyczaj robi) to nie było by tendencji do powstawania tego efektu.

    Co można zrobić. Sprawdź czy odma jest szczelna, jednak w zimę i z LPG drożna odma może nie pomóc w 100%. Można zrobić małą modyfikację. Trzeba kupić nowy cały korek (jakiś zamiennik można dostać za parę złotych) i zrobić w nim dziurki np. przewiercić kilka dziurek na wylot. Efekt będzie taki, że wszystkie gazy pójdą w eter i skończy się masełko pod korkiem. Na wiosnę założyć oryginalny korek. To jet sprawdzone

    Oczywiście, gdy powodem nie jest uszczelka pod głowicą.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    objawy uszkodzonej uszczelki:

    • Zwiększony poziom oleju na bagnecie
    • Trudności w uruchomieniu silnika
    • Brak kompresji (przedmuchy)
    • Wysoka temperatura silnika
    • Zapach spalin wewnątrz auta
    • Spuchnięte węże układu chłodzenia
    • Ubytek płynu chłodzącego
    • Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym
    • Biała chmura dymu podczas przyspieszania lub dodawania gazu
    • Nierówna praca na biegu jałowym
    • Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka
    • Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka


    mam identyczny silnik i użytkuję auto od 3 lat na bardzo krótkich odcinkach. nie mam żadnego masła ani na bagnecie ani na korku. jeśli zdjęcie nr 1 przedstawia bagnet wyjęty z silnika to ja bym jak najprędzej udał się do mechanika. porządnego mechanika.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2011
    Skąd
    Krakow
    Postów
    115
    Auto
    Brava 1.6 KAT
    Zdjęcie nr 1 pokazuje bagnet, ale ten bagnet wzięłam i pokręciłam nim trochę w tym otworze co się wlewa olej żeby pokazać jakie jest masło.

    A dodam również że ostatnio mam problemy z rozruchem silnika, jeżeli samochód postoi całą noc, wsiadam rano kręcę i odpali na pół sekundy i gaśnie, pomaga jak lekko przycisnę pedał gazu i tak odpalę i będę jeszcze trzymać z 10 sekund ( jak puszczę to zgaśnie ), po 10 sekundach już mogę puścić ten pedał i chodzi normalnie. ( Dodam że filtr oleju/powietrza też nie wymieniony i świecie ). Czy ten objaw może coś łączyć z tym masłem ? ( czy to są objawy tej uszczelki ?? ).


    AAa dodam że jak samochód już jest ciepły, pochodzi chwilę, to wtedy normalnie odpala, taka sytuacja jest tylko jak samochód postoi całą noc.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    znajomy odbiera dziś auto od mechanika. pacjent to Skoda Fabia. wymieniana była uszczelka pod głowicą. objawy identyczne jak temacie - masełko pod korkiem i znikający płyn.

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    objawy identyczne jak temacie - masełko pod korkiem i znikający płyn.
    Objawy typowe, gorzej może być z naprawą.
    UPG już raz wymieniana, ciekawe jak wygląda teraz i co z wymiarami. Wytrzymała długo jak na "tanią podróbkę" (jeśli zamontowano zamiennik, w co wątpię), co oznacza że należy się zastanowić nad przyczyną uszkodzenia. Być może po demontażu coś się wyjaśni.

    Skoda Fabia ... tja ... mam nadzieję że Twój znajomy nie trafił na taki "autoryzowany serwis" jaki widziałem u nas w akcji. To że dociągali głowicę jak leci (bez zachowania kolejności) było tylko drobnym problemikiem, ale jak zobaczyłem ustawianie rozrządu wyszedłem z siebie i z tego "serwisu". Samochód nie mój ani nikogo znajomego, ale szczerze współczuję właścicielowi.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Niestety te silniki z natury są zdatne do produkcji takiego masełka, pomimo, że uszczelka jest ok. To jak wspomniałem spowodowane jest przez ten lejek oleju, który nieszczęśliwie jest na zewnątrz.
    pierwsze słyszę, od 3 lat w swoim nie miałem masła na korku, w silnikach w których wymieniałem olej też masła nie było, ba nawet korek nie był zbytnio zaoliwiony. gdyby to była częsta przypadłość to po wpisaniu w wyszukiwarkę internetową "fiat 1.6 masło" wywaliło by same poprawne wyniki, odwrotnie jest z silnikiem 1.2 gdzie tam nawet w zimę przy trasie potrawi masło zostać na zakrętce, po wpisaniu "fiat 1.2 masło" masz pełno tematów na forach o tym problemie. ;]


 

Podobne tematy

  1. Uszczelka pod głowicą (?)
    Napisany przez Armoth na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-04-2013, 15:43
  2. Uszczelka pod głowicą
    Napisany przez dawid28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-02-2013, 21:03
  3. Wilgotna uszczelka pod głowicą.
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-02-2012, 11:18
  4. uszczelka pod głowicą
    Napisany przez mech na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-10-2010, 21:14
  5. Czy To znowu Uszczelka Pod Głowicą???
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-08-2010, 17:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

co zrobic zeby nie bylo odmy fiat brava

zapach spalin z korka wlewu oleju

objawy uszkodzonej uszczelki pod glowica

yhs-ddc_bd

fiat 1.6 16v woda przy wlewie oleju

Uszczelka korkowa bravo

pojawiaja sie bombelki powietrza w zbiorniczku wyruwnawczym fiat brava

croma zatkana odma

maslo na bagnecie odma wysuniety

zapchana odma a 6 forum

plyn chlodniczy pochodzi pod korek fiat punto

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl