Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23

Temat: uklad chlodzenia  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.2 16v80

    uklad chlodzenia

    Witam jestem nowym uzytkownikiem i z gory przepraszam za nadanie nowego tematu ktory pewnie juz zajal swoje miejsce na forum...

    jestem posiadaczem Fiat Brava 1.2 16v 80km 1999r i niestety mam pewien problem.. Forumowicze prosze o pomoc... moj uklad chlodzenia caly czas jest zapowietrzony tak mi sie wydaje.. ale ogrzewanie super chwila moment i w srodku cieplo...jedyne co mnie wkurza to to ze jest duze cisnienie w zbiorniczku plynu chlodniczego i po powrocie do domu np wstawiam autko do garazu ii cisnienie chce mi wyrzucic plyn ze wspomnianego zborniczka..;( jzu kilka razy odpowietrzalem ale no na nic. Fiat gdy jest rozgrzany plyn jest nawet na poziomie ale podczas rozgrzewania silnika na zimnym plyn chce wyplynac..po odkreceniu tego "motylka" przy chlodnicy wylatuje duza ilosc powietrza pozniej plyn...dodam ze podczas odpalania slychac taka wode jakby po lewej str kokpitu jest to troche wkurzajace i zastaawiam sie czy to UPG do wymiany ok 400-600 zl czy termostat ok 100..? czy po prostu mega zapowietrzony uklad chlodzenia jak go dobrze odpowietrzyc i na cieplym czy zimnym silniku i pustym zbiorniczku plynu czy min-max..? prosze o pomoc Fiata mam od 2 tyg i narazie jestem zielony co do silnika pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Sprostuj jedno, wywali ci płyn przez zbiorniczek, czy tylko słychać jak powietrze pod ciśnieniem wyrzuca
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.2 16v80
    Jest tak: wywala plyn na zimnym jak delikatnie odkrecam korek bulgocze i bulgocze aa gdy jest cieply po zgaszeniu silnika slychac cisnienie spod korka tak jakby mialo wywalic zaraz...w czasie jazdy ok na rozgrzanym temp na srodeczku nic w gore ... dodam ze to benzynowiec nie LPG aa duzo sie jzu naczytalem ale wkurza mnie to ciagle zapowietrzanie
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 20:41 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:40 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]aaa i po odpowietrzeniu motylkim przy chlodnicy nawet przy cieplym silniku plyn normuje sie i moge spokojnie odkrecic korek bez wywalenia plynu

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    To, ze jest cisnienie to norma we Fiatach, ona tak juz mają ale płynu wywalac nie powinno
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.2 16v80
    powiem tak jest moc w tym malym silniczku kable nowe wymienilem firmy "MM" ta wloska;p bo myslaem ze cos pomoze ale no niestety..po kazdej przejazdzce to samo zapowietrzony i tak mysle ktoredy bylem u mechanika w czwartek bo przez telefon mowil ze uszczelka ale no po ogledzinach pow ze to nie mozliwe ze plyn by wywalilo a tu ogrezwa super wentylator dziala jak sie nalezy po rozgrzaniu tylko to cisnienie po wylaczeniu silnika...

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cris10 napiszę jeszcze raz, cisnienie w układzie chłodniczym, to norma we Fiatach, one tak mają juz i tyle, tak jest fabrycznie więc jesli nie wywala płynu to jest ok i przyczyny szukac gdzies indziej
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.2 16v80
    mhmm...czyli sie nie martwic za bardzo..? a jak od czasu do czasu wyleci tak jak mowie przy zimnym potem po rozgrzaniu sie normuje to norma ..? musz epoznac ten silnik (przesiadlem sie z Corsy B na to cacko i ogolnie in plus )

    I soreczka za takie zawracanie glowy

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    38
    Postów
    279
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    Ja bym się martwił... teściu ma 1.2 16V i takie objawy nie występują, miałem to samo w Omedze i do dnia dzisiejszego nie wiem co jest przyczyną, myślałem nad UPG ale odpadła przy testach, wymieniłem wszystko rozrząd z pompą, płyn chłodnica wyczyszczona i dalej to samo, płynu zawsze była aż nad to i zawsze przeciekał przez korek, który również był wymieniony, zmostkowałem wentylator na pierwszym biegu że po włączeniu zapłonu zaczynał się kręcić i to w miarę pomogło, tyle że Fiat ma tylko 1 bieg na wentylatorze i to odpada...

    Odkręć korek, odpal silnik i sprawdź czy zbiorniczka nie śmierdzi spalinami oraz czy nie bulgocze

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.2 16v80
    na zimnym silniku jest tak ze zanim sie nagrzeje to plynu jest prawie pod sam korek wiec tak wole uzyc "motylka" przy chlodnicy plyn schodzi do normy ii co dalej... autko sie rozgrzewa wiec i plyn ustepuje i jest luzik.. dodam ze auto od 2 tyg jest u mnie ii przed kupnem byla wymieniona chlodnica na nowa ok 3 msc przed... ze zbiorniczka hm czuc jakby plyn taki ale hmm przepalony..? ja tez myslalem nad UPG ale ale bylem u mechanika nawet jzu z kasa i mysla ze 2 3 dni bd stal ale on byl w szoku ze no objawy sa takie jakie sa z tym ze wszystko ok jest tylko to cisnienie po wylaczeniu silnika np po zrobieniu ja wiem kilkunastu kilkudziesieci km... myslmy o kilku prosciej bedzie... odpowietrzany byl ciagle przy chlodnicy ale wime ze tez trzeba pna przewodach tych gumowych tam sa 2 odpowietrzniki dzis uzylem tgo wyzej ii normlanie polecialo troche powietrza ale za nim odrazu plyn...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Na 100% UPG do wymiany.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.2 16v80
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Na 100% UPG do wymiany.
    czyli jednak..? dzis rano zlookalem plyn i okazalo sie ze jest no na min nie dolewalem nic bo na wlaczonym silniku sie podnosil delikatnie, dodam ze odpowietrzylem go tymi odpowietrznikami na wezach.. mysle ze pomoze...

    tak mysle o tej UPG ale to chyba by wywalilo caly plyn i za kazdym razem czy rozgrzany czy nie... a tu na rozgrzanym nic a nic... temperatura wporzadeczku na srodku jest tak jak juz pisalem i wentylator sie wlacza kiedy musi noo.. wiec nie wime jak to mozna rozpracowac.. a drodzy koledzy termostat..? jak on dziala podpowiedzcie mi... otwiera sie i zamyka przy temp..? moze tu jest jakis problem..?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Termostat to zawór który otwiera się w temperaturze ok 90'C. Otwiera on duży obieg czyli dopływ ciepłego płynu chłodniczego do chłodnicy.. Nie dymi Ci auto na biało? Nie masz "majonezu" pod korkiem oleju?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Brava 1.2 16v80
    majonezu nie normlany kolor oleju nic bialego nalotu nic...jak zimnny to kopci na bialo przy dodawaniu gazu tak do 3tys ale na wolnych obrotach jzu mniej... moge sie spodziewac ze to UPG jednak..? i jak dlugo mozna z tym jezdzic..? bo wsumie co wsiadam gdzies jade to kontrola temperatury czy na srodku...

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2012
    Skąd
    Kórnik
    Postów
    2
    Auto
    fiat Brava 1,2 16V

    zapowietrzony układ chlodzenia

    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Na 100% UPG do wymiany.
    witam
    Tydzień temu wymieniłem w serwisie UPG, a układ chłodzenia w dalszym ciągu się zapowietrza. Pomimo wielokrotnych prób odpowietrzania nie mam poprawy.
    Jakieś pomysły ?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2012
    Skąd
    jelenia góra
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Bravo
    spróbuj wymienic sam korek od zbiorniczka wyrównawczego


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Mokry dywanik - nieszczelnosc ukladu chlodzenia?
    Napisany przez postal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post: 25-10-2015, 11:48
  2. Uklad paliwowy fiat ducato 2.5 d
    Napisany przez doka na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-02-2012, 10:51
  3. ukl. chlodzenia silnika
    Napisany przez lukaszfun3 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-11-2009, 15:25
  4. uklad chlodzenia czy to normalne?
    Napisany przez memoviper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-04-2009, 11:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bulgotanie przy odpalaniu fiat bravo

wymiana ukladu chlodniczego fiat marea

fiat brava 1.2 ile plyn chlodniczego

nagrzewnicy do fiata brava 1.2 1999

fiat bravo 1 2 bulgotanie

ile sie miesci plynu w chlodnicy fiat brava 1.2

bulgotanie przy odpalaniu samochodu lpg

bulgotanie w chlodnicy fiat brava1.2

fiat brawo wyrzuca plyn chlodzacy

fiat punto 1.2 rok 1999 odpowietrznik chlodnicy

ile plynu do chlodnicy fiat brava 1.2

cisnienie korka chlodnicy fiat bravoo

jak odpowietrzyc chlodnice fiat marea

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl