Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX

    [ukł. zapłonowy] Stacyjka MAREA 1,6 bez kluczyka nadal odpal

    Stacyjka MAREA 1,6 bez kluczyka odpalony silnik...
    Wcześniej ciężko przeskakiwała z 0 na 1 pozycje... Poprzedniemu właścicielowi pękł kluczyk - prawdopodobnie w stacyjce... Tego nie jestem pewien...
    Odpalam silnik... Kluczyk jest w pozycji 2 (czyli normalnej jak jest zapalony silnik)..
    Dla jasności:
    0 pozycja - wyłaczony
    1 pozycja - kontrolki
    2 pozycja - praca silnika
    3 pozycja - rozrusznik

    W tym momencie mogę (bez przekręcania w jakąkolwiek pozycję stacyjki) w pozycji 2 wyjąć poprostu kluczyk a auto dalej chodzi...

    Mam 2 koncepcje ale nowe częsci w obu przypadkach kosztowne a używek nie montyjęz zasady(chyba że blachy lub felgi , plastki itp. )...

    Jakie macie pomysły lub moze ktoś miał taki przypadek... Z góry dzięki za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    Ja mam to samo u siebie.

    Niebieski kluczyk mogę wyjmować i wkładać bez problemu kiedy silnik pracuje.
    włożyłem matkę (bordowy/czerwony) i ten problem znikł.
    wywnioskowałem ze u mnie jest wyrobiony kluczyk. na razie nic z tym nie robię z braku kasy, ale jest na mojej liście "rzeczy do zrobienia"
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał BadSpider
    0 pozycja - wyłaczony
    1 pozycja - kontrolki
    2 pozycja - praca silnika
    3 pozycja - rozrusznik
    Ale to pochrzaniłeś.

    PARK - > zablkowana kierownica, wyjmiesz kluczyk
    STOP-> wyłaczona stacyjka, bez blokady i nie wyjmiesz kluczyka
    MAR - > właczony zapłon, swieci deska, normalna pozycja przy pracy silnika
    AVV -> rozrusznik

    Poza tym jest jeszcze jedna pozycja niżej do której przekręca się kluczyk po naciśnieciu takiego czarnego przycisku na ramce stacyjki i wtedy właczają się światła pozycyjne a kluczyk można wyjąc.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ja też mogę wyjąć niebieski kluczyk na włączonym silniku i zgasić go np... śrubokrętem
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX
    Cytat Napisał Hipo

    Ale to pochrzaniłeś.

    PARK - > zablkowana kierownica, wyjmiesz kluczyk
    STOP-> wyłaczona stacyjka, bez blokady i nie wyjmiesz kluczyka
    MAR - > właczony zapłon, swieci deska, normalna pozycja przy pracy silnika
    AVV -> rozrusznik

    Poza tym jest jeszcze jedna pozycja niżej do której przekręca się kluczyk po naciśnieciu takiego czarnego przycisku na ramce stacyjki i wtedy właczają się światła pozycyjne a kluczyk można wyjąc.

    Przepraszam Hipo ale byłem po 52h bez snu i starałem się w miarę logicznie to opisać a nie pamiętałem jakie są symbole na stacyjce(te które wymieniłeś)... a i dzieki za sprostowanie...

    Czyli co proponujecie... Zostawić temat w spokoju czy wymiana wkładki?? Nie chciałbym rano pojść do samochodu i zamiast niego zobaczyć np. sam szkielet albo żeby sam się wybrał na przejazdzkę jak zostawię go na biegu...

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał BadSpider
    Przepraszam Hipo ale byłem po 52h bez snu i starałem się w miarę logicznie to opisać a nie pamiętałem jakie są symbole na stacyjce(te które wymieniłeś)... a i dzieki za sprostowanie...
    Nie przepraszaj, sprostowałem i tyle

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    łódź
    Postów
    5
    Auto
    Marea 1,9 TD
    prosta sprawa wynieńcie wkładki w stacyjkach i po problenie (miałem to samo i po ok 1h wszystko było ok i nowy komplet kluczyków, tylko ja nie mam imobilajzera)

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    jak nie masz immo to nie ma problemu.
    ale jak immo jest to sie zaczynają schody.

    wkładki sobie wymienisz sam a poźniej na lawete do elektryka żeby immo zaprogramować?
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    wkładki sobie wymienisz sam a poźniej na lawete do elektryka żeby immo zaprogramować?
    A co wkładka ma do immo? ze starych kluczyków do nowych przekładasz kostki i smigasz. Chyba że masz kluczyki z zalaną kostką to wtedy jest problem. Ale takowe były tylko w wozach z immo a bez centralnego z pilota.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    no fakt można wydłubać kapsułki i przełożyć do nowych kluczyków
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    łódź
    Postów
    5
    Auto
    Marea 1,9 TD
    Pojechałem do mechanika (taka dziura ale na wizytówce całe rodzeństwo Fiata, wokolicy mówią że się zna) i okazało sięże to zawór elektromagnetyczny przy pompie wtryskowej i że cała zabawa kosztować mnie będzie jakieś 120 PLN. Zdam relacje czy działa

    [size=2][ Dodano: 2009-03-04, 22:21 ][/size]
    sorki to nie to miejsce

    [size=2][ Dodano: 2009-03-04, 22:22 ][/size]
    ale jestem jeszcze zielony

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    32
    Auto
    Marea Weekend 1.6 SX
    U mnie okazało się że jest to zbyt wytarty/zużyty kluczyk... Po rekonstrukcji/dorobieniu "odnowionego" w zwykłym zakładzie dorabiającym kluczy problem minął i nawet stacyjka się przekręca jak nówka...
    A dorobienie imo przy zatopionym imo wraz z kluczykiem 110pln brutto

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    Fiat BRAVO1.6 16V 99r
    Witam. Ja w piątek u siebie zauważyłem to samo. Odpalam silnik i mogę wyjąć nornalnie kluczyk i silnik nadal chodzi. Śrubokrętem nie odpalę więc raczej na razie odpuściłem temat. Kluczyk mam nowy dorobiony z immo. Jak z kluczykiem serwisowym to nie wiem wolną chwilą sprawdzę. Pozdrawiam

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Głowno
    Postów
    111
    Auto
    Albea 1.4 Marea Weekend 1.6
    Ja mam też problem z kluczykiem, kluczyk matka ( czerwony/bordowy ? ) elegancko działa, tzn. mogę nim otworzyć maryśkę, mogę ją odpalić i normalnie wyłączyć. Problem mam z kluczykiem niebieskim-nie mogę jej otworzyć tym niebieskim a co dopiero odpalić (dodam, że kluczyk wchodzi lekko do zamka ale to wszystko). Dodam, że maryśka jest z 1999 roku a kluczyki wyglądają na "nierozkręcalne" szczególnie ten niebieski.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    A sprawdź tak na oko czy są takie same. Może masz kluczyk nie do pary.
    Działał wcześniej ten niebieski czy od zawsze masz taki problem?

    Za dużo nie używaj tego bordowego, bo później komp głupieje.
    U mnie kiedy nieświadomie (nie wiedziałem że bordowy to matka) używałem bordowego nie zawsze gasła kontrolka od immo (auto odpalało!) i ogólnie jakoś inaczej pracował.
    Elektryk oświecił mnie, że podobno w matce jest inna kapsułka od immo która podaje nieco inny impuls i komputer kiedy wykryje że jest to klucz matka przełącza się na tryb awaryjny. Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale kiedy zacząłem korzystać z niebieskiego, to kontrolka immo gaśnie za każdym razem.

    co do pierwotnego wątka tego tematu, to mi możliwość wyjęcia kluczyka podczas pracy silnika nie przeszkadzała a wręcz była trochę na rękę, bo zimą kiedy auto stało na firmowym parkingu mogłem sobie kilka minut wcześniej zejść, odpalić, zamknąć i wrócić po 5 minutach kiedy w aucie było już cieplej i co najważniejsze silnik zdążył się rozgrzać.
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  2. [ukł. zapłonowy] Porblem z rozruchem
    Napisany przez gademajster na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:37
  3. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  5. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2008, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stacyjka marea

pozycja kluczyka mar

mozliwosc wyjecia kluczyka ze stacyjki przy odpalonym silniku chrysler

fiat marea weekend stacyjka

fiat marea stacyjka

jak zreperowac stacyjke do chryslera kluczyk wyjmuje sie przy zapalonym silniku

pozycje kluczyka mar

zaplon dziala bez kluczyka fiat punto

stacyjka fiat marea wekend

stacyjka do fiat marea

wymiana stacyjki fiat punto bez kluczyka

jak sie odpala fiata seicento bez kluczykow

jak zmienic wklad stacyjki bez kluczyka

czy idzie wyciagnac klucz ze stacyjki jak auto chodzi

fiat marea kostka stacyjki immobilizer

kluczki 2 niebieskie nie dzialaja matka dziala marea

brava fiat odpalony silnik a kluczyk moge wyjac

http://www.iparts.pl