Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 46
  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    nie jest do końca jak piszesz kolego ... jeśli kontrolka migała to sonda traci swoje wartości a komputer i tak odczytuje z jej sygnałów dane ... Sonda która padnie totalnie nie daje żadnych wskazań wtedy silnik pracuje na wzbogaconej mieszance , łatwo zauważyć wtedy przy przegazowaniu ciepłego silnika jaki kolor mają spaliny /czarny dym/... moze być wtedy też czuć spalinami lub nie przepaloną mieszanką .. spalanie wzrastało w skrajnych przypadkach nawet o 5l .. jeśłi jednak nie ma takich objawów i czuć pb z prawej strony kabiny to obstawiam filtr węglowy / prawe nadkole tam gdzie cienkie wężyki idą od silnika/...pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Sonde, którą miałem w aucie sprawdzałem - dawała stałe napięcie 0,3V bez względu czy auto chodziło (bez względu na obroty) czy nie. Diagnostyka komputera również wykazała 0% sygnału i 0,3V. W Fordzie lambda w ogóle była odłączona/właściwie zwarta do masy czyli było 0V.. Ani jeden ani 2gi samochód nie palił więcej (przynajmniej znacząco - nie kłócę się - może spalał 0,5L więcej - ja tego nie odczułem przy intensywnym sprawdzaniu tegoż spalania). Zajrzyj do książki J.Zembowicza "Sam naprawiam". Nawet tam piszą, że komputer przy błędzie sondy lambda/innego czujnika olewa wskazania tego czujnika i podstawia swoje fabryczne dane. Piszą tam owszem o możliwym większym zużyciu paliwa i ja się nie kłucę - to jest logiczne. Mówię tylko jak to wyglądało u mnie w praktyce.
    Sondę łatwo sprawdzić i jeżeli jest niesprawna wymienić bo nieprzepalone paliwo może zniszczyć katalizator..

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    byrrt, testowaliście focusa na LPG a sonda nie ma nic wspólnego z gazem. więc mógł se samochód spalać gazu tyle samo. co do tego że spala ci teraz tak samo jak wcześniej to może po prostu mapa wtrysku ci się rozjechała przez zarżniętą sondę i nikt ci tego nie ustawił.
    a wracając do tematu:
    sprawdź sonde jak to już na forum było pisane i będziesz wiedział czy padła

  5. #34
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Sonda lamdba z tego co pamietam nie jest wykorzystywana w instalacji sekwencyjnej, natomisat w instalacji II generacji jak najbardziej i w przypadku gdy bedzie ona uszkodzona autko stanie sie mulowate na cieplym silniku - ja tak mialem, po przelaczeniu na PB chodzilo normalnie a spalania nie mierzylem bo jezdzilem tak moze z 3 dni ale widac bylo ze wskazowka na desce szybciej schodzila w dol. Mozna tez sprawdzic sonde lambde zwyklym miernikiem podpinajac sie pod wtyczke (pod przewody sygnalowe) i sprawdzic jej napiecie ktore powinno skakac z 0.1v do max. 0.9v moze do 1v.

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    seth67, uwierz kolego że sonda lambda ma znaczenia również przy LPG.. W instalacjach >III generacji lambda pracuje normalnie znaczy się tak samo jak na paliwie. Komputer gazu mierzy czasy wtrysków paliwa i zgodnie ze swoją mapą koryguje je i wystawia na zawory gazowe. Jeżeli ustalona jest dobra mieszanka komputer silnika nawet nie wie że pracuje na gazie! W instalacjach I i II generacji lambda była emulowana i generalnie olewało się jej wskazania.. Często właśnie przy tych instalacjach zapalała się lampka check engine właśnie z powodu błędów w odczycie sondy lambda. Mapa wtrysków o której piszesz przechowywana jest w ECU silnika do czasu ściągnięcia klem. To co jest na starcie to mapa domyślna która poprzez auto-kalibrację dostosowuje się do silnika i jego parametrów podczas pracy. Część instalacji LPG III generacji ma również możliwość autokalibracji mapy gazowej przez sygnał z lambdy. W takim wypadku lambda wpięta też jest w sterownik gazu i to on utrzymuje mapę wtrysków gazu na takim poziomie aby silnik właściwie nie musiał ingerować w swoją. Nie chce Tworzyć jakiejś niemiłej atmosfery ale kolega pisze o czymś o czym nie do końca ma pojęcie tymczasem opisuję podobną tezą mnie..

    Reasumując i ucinając wątek.. Zmierz sondę bo jest to roboty na 5 minut - będziesz wiedział.. Ew. podjedz na diagnozę i też Ci powiedzą.

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    byrrt, to czemu ja mam LPG II gen i gazownik olał lambde?? była walnięta a autko chodziło normalnie??
    ale akurat to nie temat do dyskusji o sondzie i LPG bo już przy sekwencjach sonda i jej wskazania sa pomijane. mało ważne zajmijmy się przypadkiem smrodu bo trochę odeszliśmy od tematu

  8. #37
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przepraszam już poprawiłem bo zasugerowałem się wypowiedzią wyżej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #38
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a widzisz teraz się zgodzę z toba ale niech jak mówimy. kolega sprawdzi sondę i będziemy wiedzieli co i jak

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2010
    Skąd
    Limanowa
    Postów
    25
    Auto
    brava 1.6 16v
    dopiero po jutrze moge podjechac na diagnostyczna zeby mi sprawdzili na komputerze wiec narazie autko stoi w garazu ale jak tylko cos bede wiedzial dam znac dzieki za pomoc

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2011
    Skąd
    Lewin Brzeski
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Brava
    ja myślę, że winowajcą może być sonda lambda, gdyż ona steruję składem mieszanki paliwa na podstawie składu spalin. jeśli jest trachnięta to może wytwarzać zbyt bogatą mieszankę, ztąd to spalanie. Podpięcie pod kompa napewno pokaże poprawność jej działania. Ja miałem podobne objawy i to akurat była sonda, ale poczekaj jeszcze na inne opinie.

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2010
    Skąd
    Limanowa
    Postów
    25
    Auto
    brava 1.6 16v
    no wiec tak komputer nie wykazal zadnych bledow ale powiedzieli mi ze ssanie sie nie wylacza za duzo paliwa podaje i nie spala go co jest wina komputera i trzeba poprawic utsawienia

  13. #42
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    isiek, to już wiesz co jest nie tak. myślę że już teraz powinno pójść z górki

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2010
    Skąd
    Limanowa
    Postów
    25
    Auto
    brava 1.6 16v
    no i po ciezkiej walce wyelminowalem usterke jak sie jednak okazalo to byla sona lambda po jej wypiecu auto calkiem inaczej chodzi a oi sprawdzeniu sonda wogole nie dziala dzisiaj wymiana i autko do odbioru dzieki wszystkim za pomoc xd

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    80
    Auto
    Fiat Marea 2.0+G 20V HLX
    podłącze się pod temat. W moim przypadku jest tak że wąż który dochodzi do listwy wtryskowej(doprowadzający paliwo) przecieka... i w żaden sposób nie mogę sobie z tym poradzić. i mocno zaciskam i lekko, zmieniałem opaski uciskowe i wraz cały czas po kropelce cieknie i oczywiście śmierdzi paliwem w kabinie a do tego co jakiś czas niszczy się przewód i muszę go skracać. Macie może jakiś patent ażeby to uszczelnić ??

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    A tego elementu, na którym zaciskasz wąż nie masz uszkodzonego? Może być tak, że wąż ma swoje lata, guma utraciła swe właściwości i nie zaciśniesz tego... Jeśli nie możesz/chcesz go wymienić - zastosuj Hylomar - taki niebieski a'la silikon. Czytałem też, że silikon wysokotemperaturowy (chyba do 300 st.C) też jest odporny na działanie benzyny, ale trzeba to sprawdzić na opakowaniu/stronie producenta...


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  2. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  3. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  4. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2008, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cieknie paliwo i nie odpala fiat brava

po odpaleniu smierdzi benzyna

seicento duzo pali co moze byc przyczyna benzyna pdf

bravo 1.6 bardzo duzo

auto duzo pali smierdzi benzyna

fiat brava 1.4 smierdzi paliwem czy to od baku

smierdzi benzyna fiar brava

duzo pali paliwa i zalewa gdy jest zimny scenic 1.6

fiat brava duzo pali

auto duzo pali i spaliny smierdza

fiat brava duzo pali i smierdzi

punto 1 z wydechu smierdzi benzyna

smierdzi po przegazowaniu

smierdzi strasznie spalinami pali sie check przyczyna

fiat 1.2 16v nie odpala smierdzi benzyna

http://www.iparts.pl