Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 46
  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    27
    Postów
    7,393
    Auto
    Nuova Bravo 1.9 M-J
    Cytat Napisał boch
    z tego co pamietam, pompa paliwa pracuje, nie pracuja jedynie wtryski - pod warunkiem, ze wszystko dziala jak nalezy
    dobrze pamiętasz. masz motor 1.6 więc co innego niż u mnie. miałem podobnie a padła membrana ciśnienia paliwa i podawało i gaz i Pb na lewo. więc zobacz pod machą czy nic nie cieknie a jak nie to zamontuj odcięcie pompy po przełączeniu na gaz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,105
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    memebrana w sensie mapsensor Ci padl? o tym odcieciu pompy paliwowej gdzies czytalem, ale pisali, ze pojawiaja sie wtedy okazjonalne problemy z gasnieciem silnika i ze niby szybciej zasyfiaja sie wtryski, chociaz nikt nie tlumaczy jak to sie dzieje

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    nowsze instalacje gazowe podają niewielkie ilości paliwa przy pracy na gazie
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    27
    Postów
    7,393
    Auto
    Nuova Bravo 1.9 M-J
    boch, ja mam monowtrysk więc to inna bajka niż u ciebie. a co do odcięcia pompy to tez o tym słyszałem ale to chyba jakaś dziwna fama jakim cudem wtrysk się zapcha jak i tak jest odcięty. więc wiesz myślę że nic się nie stanie jak zrobisz odcięcie pompy jak i tak wtrysk odcina

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,105
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dla przypomnienia, mam sekwencyjna instalacje ESGI IV generacji. jak tutaj rozwiazano kwestie odcinania wtryskow nie wiem. w ogole temat LPG to dla mnie troche zagadka. nie wiem np. jak podlaczona jest listwa wtryskowa LPG. wiem co jest przed (filtr fazy lotnej, reduktor). co jest za listwa, nie wiem a wiec jak i za pomoca czego odbywa sie wtrysk gazu do komory spalania silnika? jutro wpadne chyba do gaziarzy i zaproponuje to o czym piszesz seth67 przy okazji sprawdza mi ewentualne nieszczelnosci i wszystkie paremetry silnika podczas pracy na LPG, no i wymienia filtr fazy lotnej. zobaczymy. dzieki za pomoc.

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    Cytat Napisał seth67
    jakim cudem wtrysk się zapcha jak i tak jest odcięty
    podczas normalnej pracy iglica wtryskiwacza cały czas pracuje w momencie gdy wtryskiwacz nie dostaje sygnału iglica opada czyli zamyka wtryskiwacz podczas pracy na gazie iglica jest zamknięta i dochodzi do zapieczenia iglicy w skutek czego wtrysk jest "zawalony"
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  8. #37
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,105
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    postanowilem zglebic temat sekwencyjnych instalacji LPG i zajrzalem tutaj:

    http://www.okgaz.pl/technologia/3438...-dziaanie.html

    zainteresowal mnie jeden punkt dot. eksploatacji pojazdu zasilanego gazem:
    1.Podczas eksploatacji samochodu zasilanego gazem niezbędna jest benzyna w zbiorniku w ilości minimum 1/4 pojemności zbiornika dla zapewnienia prawidłowej pracy pompy paliwa samochodu.
    w przypadku bravolota bak ma pojemnosc 50L, a wiec w baku powinno znajdowac sie min. 12,5 litra benzyny. jak pewnie kazdy kto jezdzi na gazie, w baku mam gdzies ponizej 1/4, wlasciwie w okolicach 3 kreski. czy to moze miec negatywny wplyw na prace ukladu? o tym co pisal jaski82 nt. rownoczesnego wspomagania Pb w artykule nie wspomniano.

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    odcięcie zasilania na pompę paliwa nie jest standartową czynnością podczas montaży lpg z tego powodu zalecane jest paliwo w zbiorniku ponieważ pompa pracuje nawet na gazie a paliwo pełni funkcję smarującą i chłodzi pompę
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  10. #39
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,105
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    czyli moge zatrzec pompe... no dobra, dyskusje powinnismy chyba przeniesc do innego tematu, bo z cewka juz raczej wszystko ok. odezwe sie w temacie o LPG jak odwiedze gaziarzy. pozdrawiam!

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    59
    Auto
    Bravo 1.8 16v
    Co do benzyny w zbiorniku. Odpalasz auto na benzynie przy sekwencji nie da się tego obejść znaczy jest sposób ale nie polecany. Pompa musi działać poprawnie wtryski wtedy są przesmarowywane. Inna sytuacja jadąc chcesz wyprzedzić ciężarówkę a tu ups gazu brakło i jeśli masz zrobione odcięcie przekaźnikiem może być nie wesoło.
    Inna zaleta pracującej pompy na gazie to właśnie smarowanie wtryskiwaczy ale bardziej jest to zalecane przy instalacji mieszalnikowej.
    Co do samej ilości benzyny w zbiorniku to myślę że jest to uwarunkowane grubością portfela

    Pozdrawiam

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,105
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    gruboscia portfela tez gruby portfel to nowy turbo diesel z salonu. cienki, to ponad 10 letnia bryka z instalacja LPG
    chyba robi sie jakis zamet wokol dzialania wtryskow w czasie pracy na LPG. to w koncu sa one odcinane, czy nie? jaski82 napisal, ze w czasie pracy na LPG iglica opada i wtryski sa zawalone. Ty piszesz, ze w czasie pracy na LPG wtryski sa smarowne. widze tu mala rozbieznosc, albo czegos nie ogarniam dzwonilem dzis do gaziarzy. najblizszy wolny termin w przyszlym tygodniu

    wlasnie znalezione:
    Pompa paliwowa podczas jazdy na gazie cały czas pracuje a pompowana benzyna powraca do zbiornika ochładzając po drodze elementy układu benzynowego, odprowadzając ciepło z wtryskiwaczy benzyny.
    Zatem jazda na gazie bez odpowiedniej ilości benzyny w zbiorniku grozi zniszczeniem pompy benzynowej oraz przyspieszeniem zużycia pozostałych elementów układu paliwowego (wtryskiwaczy). W czasie jazdy na benzynie taki problem nie istnieje, ponieważ przy braku benzyny samochód po prostu zgaśnie i pompa nie będzie działać. Niektórzy przy montażu instalacji gazowych stosują odcinanie zasilania pompy benzyny, ale jest to raczej niewskazane ze względów technicznych
    http://www.autogaz.swidnica.pl/podstawowezasady.html

    oraz
    przepływające paliwo chłodzi wtryski i zapobiega korozji i chroni przed zanieczyszczeniem dysz pod wpływem wysokich temperatur.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    59
    Auto
    Bravo 1.8 16v
    Tak wtryskiwacze od gazu wpięte są w benzynowe i w momencie zadziałania instalacji wtryski benzynowe mają odcinane napięcie, ale benzyna cały czas w nich jest i cały czas przepływa przez listwę wtryskowa tak jak wyczytałeś schładzając je i nie powodując ich zapieczenia. Ogólnie rzecz biorąc jeśli masz instalację gazową sekwencyjną to wtryski benzyny nie mają prawa się zaciąć.

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    miałem problemy z pompą paliwową brak zasilania musiałem jechać do pracy na szybko podciągnołem zasilanie na krótko i wyłącznik na "zasilaniu zapasowym" jadę do pracy wyłaczam pompę paliwa czcę wyprzedzić tico a tu zonk brak mocy włoczam pompę moc wraca
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  15. #44
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    3,105
    Auto
    Stilo MJTD 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    bylem u gaziarzy. niczego niepokojacego nie zauwazyli. zadnych zauwazalnych wyciekow benzyny. podcisnienie ok. ECU gazu nie zanotowal zadnych bledow. praca na LPG odbywa sie prawidlowo bez zadnych odchylen od normy. gazownik sugeruje, ze moj problem mogl miec dwie przyczyny. pierwszy to problemy z cewka (stad duze spalanie), a drugi to problem to prawdopodobnie bledy ze wskazaniem poziomu benzyny w okolicach rezerwy. jako ze cewke wymienilem, a problem wciaz wystepuje (jezdze ponizej 1/4 zbiornika Pb), to zatankuje teraz do min. polowy i zobacze co z tego wyniknie.
    a przy okazji, w ktorym miejscu w moim Bravo znajduje sie bezpiecznik pompy paliwa?

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    92
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    Bezpiecznik filtru paliwa => tutaj Link kolega jaski82 daje nawet zdjęcia (4-ty post od góry)


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  2. [ukł. zapłonowy] Porblem z rozruchem
    Napisany przez gademajster na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:37
  3. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  5. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2008, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cewka zapłonowa fiat brava 1.6 16v

uszkodzona cewka a spalanie

cewka zapłonowa fiat brava

cewka zapłonowa fiat brava 1.2 16v

cewka zapłonowa fiat stilo 1.6 16v

Cewka Zapłonowa FIAT BRAVO

fiat bravo cewka zapłonowa

cewka zaplonowa fiat bravo

cewka zapłonowa brava

cewka zapłonowa spalanie

wymiana cewki w brava

objawy uszkodzonej cewki zapłonowej fiat

wymiana cewki zapłonowej fiat brava 1.6

wymiana cewki zapłonowej fiat bravafiat stilo cewka zapłonowa schematcewka zapłonowa fiat bravo 1.6 16vaparat zapłonowy fiat bravaobjawy cewki zapłonowejcewka zaplonowa do fiata bravafiat brava cewka zaplonowasprawdzanie cewki bravacewka zaplonowa a spalaniewymiana cewki mareacewka zapłonowa do Bravacewka zaplonowa fiat brava