Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na razie jak już wspomniałem planuję dojechać te tarcze/klocki co mam. Ciężko wyrobić sobie opinie jaką kolwiek bo prócz kilku ostatnich komentarzy to większość (przepraszam, ale) nic nie wnosi. Ktoś pisze, że mam wziąć np. ATE, ale słowa dlaczego już nie napisze.. Doceniam pomoc, żeby nie było ale zdanie, że nie mam brać takich bo piszczą jest o wiele bardziej znaczące dla mnie niż "bierze takie"

    Na dziś dzień myślę raczej że wezmę tarcze Mikody ze względu na cenę i chyba w miarę dobre opinie. Myślę cały czas o tarczach gładkich - nie jeżdżę jak wariat, nie hamuję ze 180 do zera codziennie

    Klocki też na dziś dzień to albo ATE albo Ferrodo, TRW też wchodzą w grę.. O Bosch'u już nie raz złyszałem mieszane opinie i choć nie tak bardzo negatywne to wolę te które wybiera większość i chwali.
    Dziękuję ogólnie za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jak pisałem wyżej, podobno najlepszymi klockami są klocki Ferrodo.Mają najlepsze właściwości ścierne do tych tarcz [opinia znajomych użytkowników]. Możesz wziąć tarcze nacinane, lecz jak pisałem strzeż się wentylowanych [nawiercanych] gdyż podobno lubią pękać.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Cytat Napisał lukq
    lecz jak pisałem strzeż się wentylowanych [nawiercanych] gdyż podobno lubią pęka
    Nie czepiam się, ale tak tylko dla formalności uściślę, żeby nie mylić tarcz nawiercanych z wentylowanymi

    Tarcze wentylowane to są te tarcze które są tak jakby złożone z 2 "tarcz" i w środku są "żebra" łączące obie części tarczy pomiędzy którymi jest sporo wolnego miejsca w celu właśnie poprawy chłodzenia tarczy, te tarcze są znacząco szersze niż tarcze hamulcowe lite czyli takie jak występują w większości wersji Bravo/Brava czyli 1.2, 1.4 i 1.6, natomiast w pozostałych wersjach silnikowych czyli akurat 1.8, 2.0 i 1.9JTD występują tarcze wentylowane. Tarcze lite stosuje się do lżejszych samochodów o niezbyt dużej mocy, a wentylowane do cięższych lub mocniejszych wersji silnikowych.

    Także tarcza może być :

    wentylowana - gładka
    wentylowana - nawiercana i nacinana/frezowana

    lita - gładka
    lita - nawiercana i nacinana/frezowana

    Pozdrawiam

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Spajdi
    1.8, 2.0 i 1.9JTD występują tarcze wentylowane
    dodałbym jeszcze 2.4

    Reszta zależy od stylu jazdy i oczekiwań.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    JTD chyba faktycznie ma wentylowane ale już zwykły TD 1.9 chyba nie.. Wiem wiem ja to rozróżniam Zależnie też od silnika są różne średnice tarcz - w końcu większa masa silnika, większa jego moc i prędkość maksymalna auta = większe i skuteczniejsze hamulce..

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał byrrt
    ... ale już zwykły TD 1.9 chyba nie..
    W TD sa wentylowane, przynajmniej 100 konnym.
    Bravo 1.9 TD 100 GT => A3 1.8T 150 => S3 1.8T 225


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. zestaw naprawczy świateł mijania
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2010, 14:56
  2. Licznik, zestaw wskaźników
    Napisany przez markkofan na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-04-2009, 09:21
  3. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 12:42
  4. zestaw rozrządu
    Napisany przez bartoszek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2008, 19:33
  5. [ukł. hamulcowy] wspomaganie hamulców w sienie
    Napisany przez kita123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2008, 20:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tarcze hamulcowe do fiata bravo 1.8 gt

klocki sps

tarcze hamulcowe sps

szczeki ferodo czy magnety cinquecento

http://www.iparts.pl