Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    waho
    Guest

    [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(

    Witajcie
    No i wyszło szydło z worka, pojechałem sobie w trasę ja po hamulach a Fiacik mi ciągnie na prawo ! no myślę niefajnie. Szczęśliwie dojechałem i wróciłem, jednak nierównomierny rozkład siły hamowania lewo/prawo nie daje mi spokoju. Na trasie gdy hamulca używa się rzadko pedał robi się miękki niby objaw zapowietrzonego układu hamulcowego, ale czy zapowietrzenie też będzie wpływać na nierównomierny rozkład siły hamowania? czy to może zapieczony cylinderek ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Posprawdzaj klocki i cały układ hamulcowy włącznie z cylinderkami itd. Jedna strona może bardziej hamować niż druga. Zapowietrzenie układu może powodować takie rezultaty przy hamowaniu. Taki objaw tez mówi o nie zbieżności samochodu(w przeszłości jakaś kolizja itp.) Popróbuj, posprawdzaj i na pewno do tego dojdziesz

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2008
    Skąd
    kłodawa
    Postów
    9
    Auto
    Tipo 1,4 agt X2
    waho, sprawdz jeszcze wezyki gumowe to czesto ich wina

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    "spradż cały układ hamulcowy" mówi samo za siebie, wężyki i inne rzeczy, które się pod tym wiążą... Nie trzeba ponawiać tego samego.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Tak jak kolega powiedział cały układ przejrzyj dokładnie, ja bym szczególną uwagę zwrócił na wężyki(jak któryś już jest wrobiony to daje mniejsze ciśnienie) i klocki z tarczami i zaciski (może być tak, że klocek czy tarcza są nierówno zużyte, albo któryś zaciska gorzej chodzi, a to się zdarza zwłaszcza w leciwym autko). Odpowietrz go-pisałeś, że jesteś po technikum samochodowym wiec raczej dasz sobie z tym rade. Skoncentrowałbym się na początek na przodzie i tam wszystko przejrzał, a dopiero potem rozbierał tył.
    Uważaj aby nic nie urwać i jeśli masz czas to zamiast tylko odpowietrzać wymień cały płyn hamulcowy, to nie takie drogie, a też wypada go zmienić jak kupiłeś autko.

  7. #6
    waho
    Guest
    Odpowietrzyłem, problem miękkiego pedału ustał, przyjrzałem się klockom z lewej strony są bardziej zużyte niż prawe, jutro wymieniam. Jadąć do panny miałem test hamowania wszystko zadziałało jak należy ABS i w ogóle auto stanęło niemal dęba z prędkości 60km/h . Teraz pytanie: Czy bravo ma czujnik zużycia kloców hamulcowych? bo mam jakąś przystawkę do zacisków ale są pourywane kable :/

    Pytanie o czujnik nieaktualne, ciekawe komu przeszkadzało to :/ i jak to teraz naprawić hmm

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2008
    Skąd
    Jasło
    Postów
    16
    Auto
    ...Uno Turbo 1,4 i.e,Bravo gt,Marea1,9 JTD...
    hmmm czyli jak pedał hamulca wpada i jest generalnie miękki tzn. że układ jest zapowietrzony bo ostatnio dałem wozidełko do mechanika w celu wymienienia płynu ham. i przewodów giętkich (bo wcześniej miałem starsznie twardy) a teraz po wymianach pedał jest strasznie miękki i łapie u samego dołu no i hamowanie nie jest najlepsze .. tan że układ jest źle odpowietrzony czy co? hmm
    ...Uno Turbo 1,4 ie...Bravo GT...Marea 1,9 JTD...

  9. #8
    waho
    Guest
    Ogólnie układ hamulcowy jest zapowietrzony wtedy, gdy przyciskasz pedał hamulca a on Ci się zapada pod nogą mimo że nie zwiększa(-sz) siły hamowania. Przyczyną tego że pedał łapie Ci u samego dołu może być winą uszkodzenia pompy bądź tym że popychacz w urządzeniu wspomagającym jest zbyt daleko tłoczka w pompie. U mnie w VW jetta pekł kiedyś miękki przewód przy ostrym hamowaniu po wymianie i odpowietrzeniu też musiałem ostro do końca cisnąć pedał żeby łapał na blokadę kół, z czasem minęło ale "mechanior" w warsztacie stwierdził że jest uszkodzona pompa :/

    btw wg "Sam naprawiam" czujnik zużycia klocków jest podpięty pod "13- zestaw wskaźników" tj konsolę z licznikami ?xD

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Gdzie masz ten ten kabel od czujnika urawny?? Przy hamulcach?? Wystaje kabelek który skierowany w strone hamulców?? Jezeli tak to poszukaj, tam powinien byc taki cypelek podobnie jak w głosnikach(o ile dobrze pamietam), gdy zakladasz kable, podpinasz je...koncówke musisz zalozyc na takie wystajace cos

  11. #10
    waho
    Guest
    Kabel jest upitolony przy złączce przy kole i nigdzie reszty kabelka nie widać... tj jest pusta rurka tylko.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2008
    Skąd
    Jasło
    Postów
    16
    Auto
    ...Uno Turbo 1,4 i.e,Bravo gt,Marea1,9 JTD...
    Cytat Napisał waho
    Ogólnie układ hamulcowy jest zapowietrzony wtedy...
    Tak tylko przed wymianą praktycznie wszystkiego pedał był bardzo twardy i podczas hamowania strasznie twardniał a po wymianie jest strasznie miękki strasznie wpada w dół i słabo hamuje i teraz nie wiem czy mechanik źle coś zrobił czy faktycznie pompa coś nawala a jeszcze jest jakas pompa VACUM czy coś takiego chyba od wspomagania może to to już mówi papa hmm..
    ...Uno Turbo 1,4 ie...Bravo GT...Marea 1,9 JTD...

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Podjedz jeszcze raz do tego szpeca co Ci to robił i niech to sprawdzi, powiedz mu, ze było OK, po jego pracy jest ZLE! Nawiń sie na darmowe sprawdzenie... a czemu by nie... Bo z tego co piszesz było lepiej przed robocizna, teraz jest gorzej...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2008
    Skąd
    Jasło
    Postów
    16
    Auto
    ...Uno Turbo 1,4 i.e,Bravo gt,Marea1,9 JTD...
    Cytat Napisał MichaelloEs
    Podjedz ......

    Tak jutro uczynię tylko mnie zastanawia dlaczego przed wymianą hamulec był tak strasznie twardy zero modulacji praktycznie w ogóle się nie zapadał no i hamowanie też nie było rewelacyjne trza było się dobrze uwiesić na pedale żeby zahamować a o zablokowaniu kół nie było mowy np: w Bravo czy w Unie jest modulacja i hamowanie sprawia przyjemność a zwłaszcza w unie także w maryśce może faktycznie jest coś spitolone hmm ...
    ...Uno Turbo 1,4 ie...Bravo GT...Marea 1,9 JTD...

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Jezeli nie umiałes, albo bylo ciezko wcisnac ten pedał to mozliwe ze weze były zawalone czyms lub juz przy samym hamulcu culinderki pochytane lub cos w tym stylu.... Jezeli chodzi o takie sprawy to duzo rozwiazan jest, to nie jest dziura w oponie

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    squbie-na 99% że masz zapowietrzony układ niech go mechanik dobrze odpowietrzy.Jakby siadła pompa podcisnienia albo serwo to pedał jest cały czas twardy i się nie zapada.Najprawdopodobniej przy wymianie klocków zostały wepchnięte tłoczki do środka zacisku i nie został odpowietrzony układ.Teoretycznie przy tej operacji nie powinien chwycic powietrza ale niestety dzieje sie to dość często wiem to autopsji


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [alarm] Problemy z alarmem w unie (1.0 rok prod 97)
    Napisany przez sulus na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2009, 11:02
  2. problemy z zimnym TD
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 30-01-2009, 21:48
  3. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 21:37
  4. [ukł. hamulcowy] wspomaganie hamulców w sienie
    Napisany przez kita123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2008, 21:09
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-05-2008, 00:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem z hamowaniemzapowietrzona pompa abs objawyobjawy uszkodzonej pompy hamulcowej chomikujpompa hamulcowa fiat mareazapowietrzona pompa hamulcowa objawyobjawy uszkodzonej pompy hamulcowej w seicentozepsuta pompa abs objawy fiat bravapompa hamulcowa objawyodpowietrzanie pompy abs fiat bravoczy pompka hamulcowa sie zapowietrza seicentoobjawy uszkodzonej pompy hamulcowejobjawy uszkodzonej pompy hamulcowej seicentouszkodzona pompa abs fiatpompa hamulcowa fiat brava objawyroblem z hamowaniemproblemy z hamowaniemfiat bravo problem z hamowaniem abs
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl