[ukł. hamulcowy] ABS - czy zadziała w takiej sytuacji?

Temat: [ukł. hamulcowy] ABS - czy zadziała w takiej sytuacji?

  1. manglia napisał:

    [ukł. hamulcowy] ABS - czy zadziała w takiej sytuacji?

    Witam,mam pytanie,czy układ abs zadziała w momencie redukcji biegów na śliskiej drodze bez naciskania na hamulec?
     

  2. Avatar waho.

    waho. napisał:
    Nie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
     
  3. Avatar ubek

    ubek napisał:
    manglia, ABS działa tylko i wyłącznie podczas mocnego ( nagłego ) hamowania - trzeba bardzo mocno nadusić pedał hamulca żeby zablokować koła i uruchomić ABS. Na śliskiej nawierzchni trzeba na niego jednak uważać bo wydłuża drogę hamowania.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl
     
  4. manglia napisał:
    Jaki więc system objawia się podczas hamowania ,nawet lekkiego ale na śliskiej nawierzchni wibrowaniem pedału hamulca i odgłosem starej wiertarki udarowej? Tak samo dzieje się własnie przy redukcji biegów na śliskiej drodze bez hamowania?
     
  5. Avatar waho.

    waho. napisał:
    Prawidłowo działający ABS zadziała tylko wtedy, gdy jest wciśnięty pedał hamulca. Przykładowo gdy zaciągniesz ręczny ABS nie powinien się załączyć. A sama istota działania ABS jest mniej więcej taka że: Wduszasz pedał hamulca, czujnik przy piaście koła wykrywa zblokowanie koła, centralka podaje sygnał do pompy ABS żeby odbić ciśnienie w układzie hamulcowym i stąd rodzą się wibracje na pedale hamulca, autem dalej się da "sterować".

    Przy hamowaniu silnikiem to zjawisko nie powinno mieć miejsca, ani tym bardziej przy redukcji biegów. Chyba że masz ESP.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
     
  6. Avatar ubek

    ubek napisał:
    Cytat Napisał manglia
    ale na śliskiej nawierzchni wibrowaniem pedału hamulca i odgłosem starej wiertarki udarowej?
    ABS - na śliskiej nawierzchni blokujesz szybciej i łatwiej koła więc on temu zapobiega - wydłużając drogę hamowania.

    Tak samo dzieje się własnie przy redukcji biegów na śliskiej drodze bez hamowania?
    Przy redukcji i delikatnym puszczaniu sprzęgła tak się nie będzie dziać - auto nie straci przyczepności. Przy gwałtownym "strzale" ze sprzęgła auto straci przyczepność. W autach RWD zrobienie czegoś takiego na łuku powoduje poślizg i efektowny "bok" - sam ostatnio tak się bawiłem Pajero - oczywiście w kontrolowanych warunkach.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl
     
  7. Avatar waho.

    waho. napisał:
    A ciekawe czy te objawy co kolega manglia opisuje nie są przyczyną padu koła dwumasowego.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
     
  8. Siwy1982 napisał:
    A ja może inaczej - ale też odnośnie ABS.

    Mój ABS raz działa raz nie (oczywiście podczas hamowania).
    Wcześniej od czasu do czasu paliły się dwie kontrolki od EBD (ABS i ręczny), ale np po zgaszeniu i odpaleniu auta gasły. Naturalnie ABS wtedy działał zawsze.
    Teraz cały czas pali się kontrolka ABS (od ręcznego nawet nie mrugnie), ABS czasem działa (bardzo słabo), ale jeśli nie zadziała to lewe tylne koło ma dwa razy większą siłę hamowania od prawego (pomiar z hamowni przy badaniach technicznych).

    Oddałem auto do warsztatu.
    Co się okazuje:
    Sygnały z czujników są, pompa działa... w warsztacie cały dzień siedzieli i nic nie znaleźli (na szczęście nie skasowali za ten czas - ale byli niepocieszeni).
    Powiedzieli, że trzeba ściągnąć schematy do centrali ABS i dać im auto jeszcze raz...

    Co Wy na to?
     
  9. klimekkk napisał:
    Mialem podobnie w bravo.
    Najpierw Abs czasem działał czasem nie, potem tylko tył hamował, aż wreszcie zaczęła się świecić kontrolka i hamulce działały normalnie (oczywiście ABS nie działał). Jeździłem tak przez pół roku aż w końcu przed przeglądem musiałem to naprawić. Komp nie pokazywał żadnych błędów, czujniki pomierzyłem i były OK więc kupiłem na allegro używaną pompę o tym samym numerze co moja. Wykręciłem z mojej sam sterownik bez rozkręcania układu hydraulicznego, zamontowałem sterownik z tej dokupionej pompy i śmiga.
    Możesz też wykręcić swój sterownik i wysłać go do naprawy - na allegro znajdziesz dużo ofert naprawy sterowników. Tu masz opis jak samemu naprawić swój sterownik za grosze, choć wymaga nieco pracy...
    jak naprawic centralke ABS
    pozrdawiam
    KK
     
  10. manglia napisał:
    Może ktos wie, jakie systemy związane z hamowaniem były montowane w Marei Weekend 2,4 JTD rocznik 1999 ?
     
  11. klimekkk napisał:
    Zaobserwowałem dziwny objaw po tym jak dałem swojej kobiecie auto
    Otóż jak napisałem dwie wiadomości wcześniej, naprawiłem ABS przez wymianę sterownika. Kontrolka zgasła, ABS działa jak powinien. Jak ja jeździłem to kontrolka nie zaświeciła ani razu. Gdy moja dziewczyna wzięła auto to kontrolka ABS się zaświeciła, jak mi oddała maszynę to już nie świeciła. Jeździłem potem przez tydzień i ani razu nie zaświeciła. Wczoraj znowu dałem jej auto i dzwoni do mnie że ABS się zaświecił. Jak wróciła wsiadłem do auta, odpaliłem no i rzeczywiście świeciła. Po przejechaniu kilku metrów zgasła i już się nie zapałała. Zacząłem się zastanawiać co ONA może robić że psuje auto. Wydedukowałem że może podczas odpalania dusi hamulec (czego ja nie robię) i może to powoduje zaświecenie ABS. Spróbowałem dziś rano no i rzeczywiście po odpaleniu ze wciśniętym hamulcem, bez czekania aż kontrolka zgaśnie po kilku sek od przekręcenia kluczyka, kontrolka świeci. Wystarczy zgasić silnik, odpalić ponownie i rozpędzić się do kilkunastu km\h i kontrolka gaśnie.
    Zaobserwowaliście kiedyś takie zachowanie? Wydaje mi się że nie jest to normalne i coś ciągle jest nie tak.
    pozrdawiam
    KK
     
  12. Hipo napisał:
    Sterownik może głupieć bo na starcie widzi że Ty dusisz hamulec czyli rozumie że chcesz się zatrzymać a z czujników widzi zerową prędkość. Nie potrafi tego zinterpretować właściwie i pali lampkę.
     
  13. klimekkk napisał:
    Niby logiczne jest to co piszesz ale przecież ABS nie działa poniżej pewnej prędkości bo niemożliwe byłoby zatrzymanie samochodu - to nie moja własna interpretacja a wyczytana informacja o funkcjonowaniu układu.
    Nigdy wcześniej w żadnym samochodzie nie zaobserwowałem takiego czegoś (może dlatego że nie wciskam nigdy hamulca na starcie).
    pozrdawiam
    KK
     
  14. Hipo napisał:
    Cytat Napisał klimekkk
    Niby logiczne jest to co piszesz ale przecież ABS nie działa poniżej pewnej prędkości bo niemożliwe byłoby zatrzymanie samochodu - to nie moja własna interpretacja a wyczytana informacja o funkcjonowaniu układu.
    Owszem logiczne, ale mówie o sytuacji takiej że włączasz zapłon, sterownik robi test i nagle głupieje bo nie wie co jest.
     
  15. Avatar waho.

    waho. napisał:
    Jeżeli kontrolka ABS zapala się podczas jazdy, a następnie gaśnie po ponownym odpaleniu silnika i rozpędzeniu się do prędkości powyżej 20km/h, może to świadczyć o przełamanym przewodzie do czujnika przy piaście.

    W BBM-ach ABS przy hamowaniu wyłącza się przy prędkości poniżej 5km/h (? - nie mam pewności co do wartości).
    Więc myślę że przy odpalaniu silnika z wciśniętym hamulcem błędu nie powinno być.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.