Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 20 z 20
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2009
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Postów
    79
    Auto
    Bravo 1.8 GT benzyna
    Witam. Mnie na łeb sypał się praktycznie proszek. Wymiany dokonałem z pomocą 1 osoby - a nie wyjmowałem chłodnicy klimy. Trochę zachodu, gimnastyki, sporo opanowania, cierpliwości no i robota z kanału -tak aby wejść pod autusio i mieć swobodę manewru. UWAGA mogą być pordzewiały śruby trzymające chłodnicę. Bez zabijania się i morderczego tempa 1 dzionek z przerwa na obiadek. Przy okazji sprawdź styki od wiatraka - uwaga na opornik odpowiada za biegi wentylatora - mnie się rozleciał. POWODZENIA. Jak masz w chłodnicy nowy płyn to go zlej do wiaderka i użyj ponownie tylko nie wlej syfu o ile będzie tam pływał.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    2
    Auto
    Marea 1.8 16V

    Gdzie szuakać przyczyn zbyt wysokiej temperatury ?

    Witam. Nawiązując do temetu postu "temperatura" chciałem opisac moja sytuację z Maryska 1.8 16V. Problemy zauważyłem gdy przyspawałem końcowy tłumik, który był oberwany i od jakiegoś dłuższego czasu spaliny go omijały. w dniu kiedy go dospawałem (i jednoczesnie wymieniłem olej na nowy, ale to chyba nie miałoby wpływu na przegrzewanie sie silnika) zauwazyłem spadek mocy i jednoczesnie na trasie wzrost temperatury o jedna kreskę (do połowy). Po jakichś dwóch tygodniach odciąłem ten tłumik i moc się zwiększyła, wiadomo, ale temperatura na silniku nie spadła. Co prawda był to okres gdy wogóle zrobiło się ciepło i mozliwe , ze tłumik nie miał tu nic do rzeczy, ale opisuje wszystko. Dodam, że pod koniec zeszłorocznego letniego sezonu zablokował sie termostat i silnik się zagotował, czego konsekwencją było wymiana termostatu, wymiana uszczelki pod głowica która delikatnie zaczęła puszczać wraz z planowaniem głowicy oraz naprawa styków na wentylatorze bo sie powypalały (teraz, co istotne działa tylko jeden bieg, a jak przypuszczam w tym modelu powinny byc dwa - mimo to uważam, że wentylator to nie wszystko bo na trasie przy 100 raczej nie pracuje, a silnik i tak się grzeje). Przez zime wszystko działało bez zarzutu. Teraz sam nie wiem gdzie szukać przyczyn. Im bardziej wciskam mu pedał gazu tym szybciej się nagrzewa (jazda pod górke wogóle powoduje szybszy wzrost temperatury). Jednak nie udało mi się go doprowadzić do czerwonego pola.
    Moje pytani jest takie co moge sprawdzić aby dowiedzieć sie gdzie lezy przyczyna?
    1. uszczelka pod głowica jest raczej sprawna, nie ubywa oleju ani płynu chłodniczego, a pod korkiem oleju jest czysto. nie zauwazyłem równiez żadnych bąbelków wydostających się z rurki z płynem chłodniczym przy dużym obiegu.
    2. Termostat nowy, sprawny, tzn otwiera sie napewno, duzy obieg działa, rura dolotowa do chlodnicy i wylotowa są gorące po nagrzaniu auta.
    3. Chłodnica równomiernie sie nagrzewa, jest gorąca - raczej sprawna.
    4. Płyn chłodniczy wymieniony na nowy - petrygo, bez zastrzeżeń.
    5. Czy brakujący tłumik końcowy może mieć wpływ na przegrzewanie się silnika, bo obecnie po obcięciu jeżdzę bez, a może jakiś syf z tego starego nieuzywaego tłumika dostał się grzes głębiej? Choć wydech siest całkiem solidny (znacznie lepszy jak po przyspawaniu końcowego, którego został obcięty)
    6. Jeszcze jedno zima wysiadła mi jedna cewka, nie palił na jeden gar, ale kupiłem nowa i wymieniłem, obroty wróciły jak trzeba i chyba tam nie powinno być problemu.
    Prosze o rady jesli ktokolwiek wpadnie na jakąś teorie od czego zacząć aby autko pracowało w jak najlepszych warunkach. Pozdrawiam

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    spr czujnik temperatury może z nim coś nie tak. jeśli chodzi o tłumik może był źle zespawany i tłumił spaliny, choć wtedy mógłby Ci gasnąć

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    2
    Auto
    Marea 1.8 16V
    Właśnie wogóle nie gasśnie, pali na dotyk i tak jak pisałem ma całkiem przyzwoity przedmuch.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Marea Weekend
    Jeżeli nie dziala ci drugi bieg wiatraka sprawdź rezystor mocowany w obudowie wiatraka, u mnie jest na dole po lewej stronie. Wymiana 15 min koszt 150 zł mniej więcej.

    Ps. Co do mojego przypadku wymiana chłodnicy załatwiła sprawę. Dzięki wszystkim za pomoc.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 22:55
  2. Nie Odpala prosze o rady
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-09-2009, 13:34
  3. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 20:32
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 21:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

moment otwarcia termostatu bravo*

http://www.iparts.pl