Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2011
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V

    [ukł. chłodzenia] Gotujący się płyn chłodniczy

    Witam. Mam problem z bravą 1.4 97r. Po ok 10 min pracy silnika płyn w chłodnicy gotuje się, wybija go przez korek, strasznie dymi. Rura idąca od termostatu do chłodnicy jest gorąca, zaś ta dolna zimna. Do tego nie włącza się wentylator na chłodnicy- chłodnica zimna. Co może mu dolegać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2010
    Skąd
    Bytom
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD

    Re: Gotujący się płyn chłodniczy, nie działają

    Cytat Napisał Kuki
    Witam. Mam problem z bravą 1.4 97r. Po ok 10 min pracy silnika płyn w chłodnicy gotuje się, wybija go przez korek, strasznie dymi. Rura idąca od termostatu do chłodnicy jest gorąca, zaś ta dolna zimna. Do tego nie włącza się wentylator na chłodnicy- chłodnica zimna. Co może mu dolegać?
    jezeli do tego co napisałeś masz twarde weze , z nagrzewnicy na zagrzanym silniku nie leci ciepło jak masz pokretło na maxa to wszystko wskazuje na UPG niestety

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2011
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V
    Węże nie są za bardzo twarde, powietrze na max leci zimne... Co to te "UPG"? (bo nie jestem za bardzo w temacie)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2010
    Skąd
    Bytom
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD
    Cytat Napisał Kuki
    Można trochę jaśniej? Bo nie jestem za bardzo w temacie..
    Uszczelka Pod Głowicą, objaw typowy a raczej 100% ze to UPG szczelił kanał wodny i kompresja pompuje weze z płynu chlodzacego i dlatego wywala płyn chłodzący, zobacz jeszcze czy pod korkiem wlewu oleju nie masz majonezu i czy nie masz ponad stan oleju wg wkazan na bagnecie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2011
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V
    Majonezu nie ma, czyściutki jest, oleju jest w sam raz.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2010
    Skąd
    Bytom
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD
    Cytat Napisał Kuki
    Majonezu nie ma, czyściutki jest, oleju jest w sam raz.
    to tylko kanal wodny poleciał z tad brak ogrzewania, i kopcenie na biało a jezeli wezy jeszcze nie masz twardych na maxa to jest to poczatek małego rozszczelnienia upg, tu juz lepiej nie bedzie, potem szczeli tak ze sie płyn pomiesza z olejem i zabawy bedzie wiecej bo koszta wzrosna

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2011
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V
    Nic tu nie wspominasz o termostacie. Paru znajomych mechaników stawia właśnie na niego. Jak myślisz? Dodam że nie zawsze ten płyn aż do samej góry dochodzi.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Na początek odpowietrz układ chłodzenia, jak dalej nie będzie się włączał wentyl a silnik będzie się gotował to podumamy nad wymianą termostatu, choć ten bardzo rzadko blokuje się w pozycji zamknięty.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2011
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V
    A jak odpowietrzyć ten układ?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Zimny silnik, odkręcasz odpowietrznik na chłodnicy (jej górny lewy róg patrząc w kierunku szyby), zaworek na wężu do nagrzewnicy (z tyłu silnika jakoś tak bliżej filtra powietrza), jest jeszcze na przewodzie z termostatu i gdzieś jeszcze już nie pamiętam. W każdym bądź razie jak już znajdziesz jeden to i resztę zauważysz. Na chłodnicy w 1.4 jest niby jeszcze drugi zawór ale ja go u siebie nie znalazłem.
    Dalej wlewasz płyn przez odpowietrzniki na wężach aż do przelania, później zakręcasz wszystkie odpowietrzniki i uzupełniasz płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
    Później odpalasz silnik i zagrzewasz go lekko przez jakieś 2 minuty na jałowych. Dalej go piłujesz przez chwilę na obrotach ~3-3,5tys obr/min kontrolując poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli brakuje to w międzyczasie dolewasz. Silnik piłujesz do momentu załączenia wentylatora. Jeśli wentylator się nie włączy to znaczy, że albo termistor padł na chłodnicy, albo wiatrak poszedł się paść, albo jeśli chłodnica jest zimna, a wskazówka na zegarach jest dużo wyżej niż ponad pół to termostat do wymiany.
    Jeśli w międzyczasie wywali płyn przez korek to Uszczelka Pod Głowicą jest w trybie natychmiastowym do wymiany.

    [center:7c7420f7ae][size=6][color=red]PRZY ODKRĘCANIU KORKA NA WYRÓWNAWCZYM PO ZAGRZANIU MUSISZ ZACHOWAĆ OSTROŻNOŚĆ PŁYN PARZY I TO BARDZO DOTKLIWIE[/color][/size][/center:7c7420f7ae]
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2011
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12V
    Dzięki, jutro spróbuję odpowietrzyć, później napiszę co dalej.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2010
    Skąd
    KRaKów
    Postów
    36
    Auto
    BRAVA 1.4 12V
    Tutaj Mogę na 100% powiedzieć ze masz zapowietrzony Układ Miałem identyczna Sytuacje ( jeden wąż zimny drugi gorący brak wentylatora zimny nawiew ) co Prawda w zimie i opcji było więcej ( zamarznięty płyn itd.) ale okazało sie ze zapowietrzony był - wiec Myślę że to To 8)

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2010
    Skąd
    Bytom
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD
    Cytat Napisał Kuki
    Nic tu nie wspominasz o termostacie. Paru znajomych mechaników stawia właśnie na niego. Jak myślisz? Dodam że nie zawsze ten płyn aż do samej góry dochodzi.
    nie wspominam bo u siebie tez najpierw wymieniałem termostat jak wybijało mi płyn ze zbiornika i nie była to wina termostatu, pozatym termostat otwiera i zamyka duzy obieg czyli dopływ do chłodnicy, ni jak sie ma on do ogrzewania w kabinie bo weze tylko przechodza przez termostat ale nie sa blokowane przez termostat(otworz / zamknij jak to jest z duzym obiegiem, tylko jest ciagły przepływ przez nagrzewnice) tylko sa podłączone pod mały obieg zeby jak najszybciej zagrzac kabine.

    Najpierw odpowietrz układ, moze faktycznie sie zapowietrzył i pompa wody nie ma jak popmować płynu, zrob najpierw to potem bedziemy myśleć co dalej, ale tak czy siak stawiam na upg bo piszesz o dymieniu z rury wydechowej, dym jest na zimnym jak i na ciepłym silniku ?

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    slejzi, mi też dymi na biało
    Taka pogoda, ja bym czarny scenariusz zostawił na koniec.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Tak jak pisze kolega Vaho, najpierw odpowietrzenie układu, bo jeżeli gdzieś w układzie jest korek powietrza to pompa nie da rady wypchnąć tego powietrza i gubi się obieg stąd nie działa ogrzewanie i chłodnica też się nie zagrzewa więc wentylator się nie załączy.
    Gdyby była to UPG płyn do zbiornika wyrzucało by natychmiast po odpaleniu auta.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Znikający płyn chłodniczy
    Napisany przez costa10 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2009, 21:24
  2. [ukł. chłodzenia] Układ chłodzenia
    Napisany przez djkozii2007 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2009, 20:32
  3. jak wymienić w stilo 1.9JTD cały płyn chłodniczy
    Napisany przez rzepa369 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2009, 17:36
  4. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 21:48
  5. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Gotujacy sie plyn chlodniczy

goracy plyn chlodniczy

fiat punto cofa plyn z chlodnicy

gotujacy sie plyn w chlodnicy

gotujacy plyn chlodniczy

fiat brava1.4 12v wyrzuca wode chlodnicaPunto 2 gotujacy plyn chodniczygotuje fiat brava 1.9 TDbrava 1.4 dymi z odpowietrznikagotujacy sie plyn chlodzacypunto gotuje sie wodaile litrow plynu wchodzi do ukladu chlodzacego bravo 1.4 12v
http://www.iparts.pl