Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Turbo/ IC  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998

    Turbo/ IC

    Witam panowie. chyba mam padniete turbo...chociaz w sumie to sam nie wiem i do was sie zwracam... w samochodzie nie czuc wgl tego przyspieszenia ktore generuje turbina... jak pociagnie z dolu tak do konca :/ i nie wiem czy to turbo czy moze ic uszkodzony i puszcza czy moze sam przewod ic? jak to mozna latwo sprawdzic bo szczerze nie siedze dlugo w dieslach i malo o nich wiem a fiata tez dlugo nie mam ale staram sie sam wszystko przy nim robic co mi doradzicie? jak to spr co do wymiany itp? zauwazylem ze IC (znajduje sie po prawej stronie w zderzaku jak patrzymy na silnik) jest troche zaolejony czarnym smolistym olejem (na wyglad)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Właź pod auto i oglądaj, czy nie masz uszkodzonego IC. Dokładnie wyczyść wąż ciśnieniowy turbo->IC i obserwuj tempo wyciskania oleju. Zdejmij ten wąż i zobacz czy wirnik turbiny nie ma luzu w jakimś kierunku.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    24
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    Uszkodzenie IC lub przewodów od dolotu byś na pewno słyszał w postaci dość głośnego i specyficznego świstu szczególnie w trakcie przyspieszania.
    Ale jeżeli chodzi że nie ma mocy odczuwalnej, to ja bym proponował odpiąć przepływomierz na chwilę.
    U mnie w JTD jak odepnę przepływomierz to auto jedzie do 2k obrotów bardzo dobrze ( nawet lepiej jak seria ) lecz kopci, a powyżej 2k obrotów nie ma mocy.
    Tak więc jeżeli przepływomierz będzie sprawny to na pewno odczujesz zmiane na gorsze. Jeżeli nie, lub delikatnie to proponowałbym przepiąć od kogoś w celu 100% sprawdzenia i potem ewentualnie kupować nowy.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Ok dzieki panowie jutro postaram sie spr ta przeplywke chociaz nie stawialem na nia a co do ic to chyba sie zwroce do mechanika

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    No wiec tak. Odlaczylem przeplywomierz i zero roznicy nawet lepiej. Wiec podjechalem w takim stanie do mojego mech z mojej miejscowosci (naprawde dobry mechanik) i mowie co i jak. Odpowiedzial mi ze na forum chlopaki dobrze gadali i plus im za to ale mojego silnika cf2 1999r to nie dotyczy. W tych silnikach przeplywomierz praktycznie nic nie robi poza sterowaniem egr-u a jesli odepniemy przeplywke to samochod wyczuje blad i silnik bedzie dostawal dawke paliwa taka jak jest standardowa ustalona przez kompa. Tak wiec trzeba zabrac sie za IC i zaslepienie egru.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Mistyk Zobacz post
    W tych silnikach przeplywomierz praktycznie nic nie robi poza sterowaniem egr-u
    to faktycznie dobry mechanik szkoda słów... Jeśli wg Ciebie pomiar ilości i temperatury powietrza to nic, to faktycznie może mieć rację. No i nie wiem co wg Ciebie ma przepływomierz do sterowanie EGR?
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    NIby jakos steruje jego otwieraniem dla uzasadnienia wypowiedzi podjechal vv pasatem w tdi przewiozl mnie potem postoj odpial przeplywomierz iiii....nic.. to samo co u mnie mowil ze w starych dieslach nie ma to znaczenia jesli chodzi o moc...

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    czyli co wymieniac te przeplywke jednak czy nie bo juz nie wiem kogo sluchac...

  9. #8
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Mistyk Zobacz post
    dla uzasadnienia wypowiedzi podjechal vv pasatem w tdi przewiozl mnie potem postoj odpial przeplywomierz iiii....nic.. to samo co u mnie
    dobrze, że w ursusie nie demonstrował...
    Cytat Napisał Mistyk Zobacz post
    mowil ze w starych dieslach nie ma to znaczenia jesli chodzi o moc...


    Dobrze będzie, jak już nie będziesz tego człowieka tutaj cytował...
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    czyli inwestowac w przeplywomierz/

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Jak narazie wypowiedz tyczy sie mechanika a nie tego czy rzeczywiscie przeplywomierz jest przyczyna mojego problemu.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    ja mam też rurę IC calą w oleju ale się tym nie przejmuję ( przeczyszczę jak będzie ciepło) a mechanik powinien zacząć od błędów kompa , później sprawdzić na kompie doładowanie - jak tego nie sprawdzisz to pół samochodu wymienisz i nic to nie pomoże

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    No wlasnie nie wiem czy da sie spr doladowanie turba kompem w tym silniku... gdzies slyszalem opinie ze niby sie nie da..;/

  14. #13
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Zamiast słuchac bzdurnych opinii lepiej sprawdź samemu. Na kolektorze jest czujnik ciśnienia i da się z niego spokojnie czytać wartości... I zmień doradców, bo szkoda twojego czasu.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    22
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Czyli po podpieciu kompa normalnie mozna spr doladowanie turba?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Tak , można sprawdzić ciśnienie turbo i nie ma z tym żadnego problemu no chyba , że padnięty czujnik


 

Podobne tematy

  1. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-12-2014, 23:27
  2. Uno 1,0 Turbo ?
    Napisany przez Rafałuno na forum Uno
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-10-2013, 16:22
  3. Turbo Jet (T-Jet) i... LPG?
    Napisany przez miszko na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-07-2011, 11:48
  4. Uno 1,4 turbo
    Napisany przez Martenz555 na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-04-2011, 22:06
  5. turbo
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-09-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl