Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: tuk tuk tukotanie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001

    tuk tuk tukotanie

    Cześć.

    Przy skręcie w prawo nawet takim delikatnym podczas jazdy słychać "tukotanie" (tuk tuk tuk tuk...) zależy ono od prędkości czym większa prędkość tym "tukotanie" przyśpiesza. Moje pytanie jest takie: Co to to może być? Dodam ze luzu w prawym kole nie mam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2012
    Skąd
    dąbrowa tarnowska
    Wiek
    31
    Postów
    239
    Auto
    Stilo Abarth 2,4
    Rocznik
    2002
    Sprawdź przegub

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Płock
    Wiek
    24
    Postów
    48
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Przegub > maglownica

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Tylko i wyłącznie przegub

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Nie wiem czy pod guma przeguba może się coś dziać ale guma wygląda na "nową" i nie jest popękana ani nic. Za to zauważyłem coś dziwnego zaznaczyłem na zdjęciach:IMG_20130220_155409.jpgIMG_20130220_155352.jpg

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wygięta końcówka drążka stabilizatora. Kwalifikuje się do wymiany. Ale to nie przyczyna Twojego problemu, jeśli jest tak jak mówi opis że podczas skrętu stuka i wraz ze wzrostem prędkości się nasila. Sprawdź obydwa przeguby. Najlepiej jak masz auto na podnośniku skręć koła najpierw w prawo i poobracaj jednym i drugim jednocześnie wsłuchując się z którego koła dochodzą owe stuki, a potem powtórz czynność z kołami skręconymi w lewo. Pisz jakie efekty. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez luki183 ; 20-02-2013 o 18:48

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Stuk, stuk to przegub. Takie jakby mielenie? A co do foto to na jak wyżej.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Powiedz Cie mi jak mam kupić przegub, wewnętrzny czy zewnętrzny? Niestety wcześniej byłem odcięty od dopływu gotówki, dlatego nie pisałem.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wewnętrzne to te przy skrzyni, zewnętrzne przy kołach. Wyżej pisałem jak sprawdzić który stuka.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Na 99% przegub zewnętrzny. U mnie najlepiej słychać było który to kiedy na skręconych kolach jechałem do tylu. Acha - kup oryginal!!!!, to jest z autopsji. Kupione na allegro 2 - pierwszy po roku zaczął stukać, drugi grzał się niemiłosiernie. Trzeci - oryginał - dopiero zadziałał jak powinien... Chytry dwa razy traci no i niepotrzebna robota...

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    35
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    No patrz ja śmigam już 3 rok na zamienniku za 110 zł i nic mu nie jest mało tego wytrzymuje o wiele większy niuton niż był w oryginale - musiałeś źle trafić to raz a dwa skoro grzał się to albo zły smar zastosowałeś albo było go za mało ewentualnie za mocno go dokręciłeś ...
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Smar użyłem taki jaki dali w komplecie. Przy grzejącym się tez myślałem ze za mocno dokręcone ale to nie było to bo na mocno poluzowanym też grzało... Żeby zepsuć przegub wcale nie trzeba dużo siły wbrew pozorom


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl