Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    32
    Postów
    77
    Auto
    Marea Weekend 100 1.6 16V
    Rocznik
    2001

    Termostat sprawdzenie bez demontażu.

    Witam!

    Mam do Was pytanko jak sprawdzić działanie termostatu bez rozbierania go, nadmienię iż silnik nie przegrzewa się, więc pozostaje opcja nie dogrzewania. Jakie były by skutki nie dogrzewania silnika, było by to np. długa jazda na ssaniu? Pytam gdyż mam problemy z nadmiernym spalaniem i szukam wszystkiego bez jazdy do mechanika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Łazy
    Wiek
    22
    Postów
    76
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    1999
    no jest taka mozliwosc ale nie jakos drastycznie spalanie skoczy, ja bym celował w lambda, silnik normalnie pracuje? przy przyspieszaniu wolne obroty, nie osłabał?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    32
    Postów
    77
    Auto
    Marea Weekend 100 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    Wiesz co, zauważyłem że słabszy jest jak się rozgrzeje, woda w normie, obroty idealnie trzyma 800rpm. nie przerywa, ładnie odpala. A spalanie 13 l ostatnio a jeżdżę już bardzo delikatnie.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Spalanie to zgodnie z tym co już od lat wałkowane jest na forum to albo lambda albo czujnik temp albo termostat. Lambdę sprawdzasz multimetrem/oscyloskopem a najlepiej na komputerze, czujnik temp. podobnie, termostat to odpalasz zimny i czekasz do momentu aż ciepła zacznie robić się rura od chłodnicy (ta pomiędzy chłodnicą a termostatem). Jeśli zacznie robić się ciepła wcześniej jak przed osiągnięciem temp 90'C przez silnik to termostat śmietnik..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    32
    Postów
    77
    Auto
    Marea Weekend 100 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Spalanie to zgodnie z tym co już od lat wałkowane jest na forum to albo lambda albo czujnik temp albo termostat. Lambdę sprawdzasz multimetrem/oscyloskopem a najlepiej na komputerze, czujnik temp. podobnie, termostat to odpalasz zimny i czekasz do momentu aż ciepła zacznie robić się rura od chłodnicy (ta pomiędzy chłodnicą a termostatem). Jeśli zacznie robić się ciepła wcześniej jak przed osiągnięciem temp 90'C przez silnik to termostat śmietnik..
    W sumie to zauważyłem że on się naprawdę długo nagrzewa, tzn. wskazówka temp długo stoi na poziomie bliskim minimum dopiero po jakimś czasie drgnie w górę, lecz rzadkością jest żeby dobiła do środka. Ostatnio mam jeszcze z nią taki problem że potrafi się poruszać góra dół, tak jak by sygnał na chwilę osłabł a potem wrócił do normy.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie jest tak, że podaczas nagrzewania się auta wskazówka na desce nie drgnie aż do nagrzania się silnika do temp. 30 stopni. dopiero po przekroczeniu tej temp. coś zaczyna się dziać. wydaje mi się, że może to wynikać z nieliniowej charakterystyki czujnika temp. podającego info na wkaźnik.
    kolejna sprawa. wczoraj z ciekawości podłączyłem się Multiecuscanem. termostat zaczyna mi puszczać przy temp. 80 stopni. czy w takim razie, termostat nadaje się do wymiany? z tego co wiem, temp. 88 stopni podawana w specyfikacji termostatów dotyczy pełnego otwarcia termostatu. kiedy się zaczyna otwierać to już zupełnie inna kwestia.
    i ostatnia sprawa, temperatura 90 stopni pokazywana przez program diagnostyczny idzie w parze ze wskazówką na desce, która znajduje się idealnie na połowie skali, ale w czasie jazdy na dłuższych trasach, wskazówka wędruje na 1 kreskę poniżej połowy. dodatkowo w czasie jazdy po mieście w upały bardzo często załącza mi się wiatrak. także powtórzę pytanie - termostat do wymiany?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mjetek Zobacz post
    W sumie to zauważyłem że on się naprawdę długo nagrzewa, tzn. wskazówka temp długo stoi na poziomie bliskim minimum dopiero po jakimś czasie drgnie w górę, lecz rzadkością jest żeby dobiła do środka
    To sprawdź jak temp. obu rur przy chłodnicy.. Inną sprawą może być też to że czujnik temp. dla zegarów to jedno a czujnik dla ECU silnika to 2gie.. Dobrze by zweryfikować czy temp. na desce jest dobrze pokazywana.. To że buja wskazówką może świadczyć o zimnych lutach - zdarz się w tych modelach..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    aha.. termostat najlepiej sprawdzić trzymając rękę na górnym wężu idącym z termostatu do chłodnicy. wąż powinien robić się gorący przy temp. ok 85 stopni. jeśli jest ciepły dużo wcześniej tzn. że termostat jest zablokowany w pozycji otwartej co powoduje dłuższe nagrzewanie się silnika.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    u mnie jest tak, że podaczas nagrzewania się auta wskazówka na desce nie drgnie aż do nagrzania się silnika do temp. 30 stopni. dopiero po przekroczeniu tej temp. coś zaczyna się dziać. wydaje mi się, że może to wynikać z nieliniowej charakterystyki czujnika temp. podającego info na wkaźnik.
    Wynika to z charakterystyki wskaźnika (w zegarach). Jest to opisane w dokumentacji Tak jest w każdym aucie - po co Ci info o temp. 40'C silnika jak to nadal jest zimny silnik?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    także powtórzę pytanie - termostat do wymiany?
    Nie no znów nie koniecznie.. Jeżeli puszcza Ci dopiero przy 80'C to ja bym go nie ruszał.. Ale to że tak Ci się chłodzi podczas trasy już np. normalne nie jest.. Wentylator w lato to normalne że się załącza w mieście.. U mnie nie ma czegoś takiego jak Ty mówisz. Temp stoi wryta przy połowie. Na gazie z milimetr wyżej.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    32
    Postów
    77
    Auto
    Marea Weekend 100 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    Dzięki Panowie, trochę naświetliliście mi sprawę termostatu. Na czwartek umowilem sie na diagnostykę komputerową. Oczywiście podziele sie wynikami.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Wynika to z charakterystyki wskaźnika (w zegarach). Jest to opisane w dokumentacji Tak jest w każdym aucie - po co Ci info o temp. 40'C silnika jak to nadal jest zimny silnik?
    to było info dla mjetka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    32
    Postów
    77
    Auto
    Marea Weekend 100 1.6 16V
    Rocznik
    2001
    Witam!

    Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej, nic nie wykazała, sonda działa jak nowa książkowo. Jedyne co może podnosić mi spalanie to termostat który nawet w trasie nie sprowadzi mi wskazówki na połowę , jak być powinno.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Czyli termostat do wymiany.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!


 

Podobne tematy

  1. Prośba o sprawdzenie samochodu
    Napisany przez maureliusz na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-01-2014, 16:02
  2. Uszkodzony termostat - sprawdzenie logów
    Napisany przez riwo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 03-01-2014, 23:33
  3. Prośba o sprawdzenie: Croma
    Napisany przez vwdragon na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-07-2013, 13:23
  4. Prośba o sprawdzenie samochodów
    Napisany przez teoerbea na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-06-2013, 17:14
  5. VIN - Prośba o sprawdzenie
    Napisany przez doctor82 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-10-2011, 09:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak sprawdzic termostat

sprawdzanie termostatu bez wyciagania

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl