Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji

    Temperaturka mojego zielonego "Ogórka " 1.6 16v

    Wymieniłem dziś termostat. <Hura - Vernet - lipny czy nie ? >
    Wszystko cacy.
    Małe zapytanie.
    Na załączonym zdjęciu widać instrument, a raczej jego fragment.
    Czerwona kreseczka to temperatura osiągana podczas normalnej jazdy To znaczy : 3tysiące obrotów 100km/h
    Gdy depnę do 5 Tysięcy i tak jadę dłużej temperatura wzrasta do 90 *

    Co jest nie cacy ? Dlaczego nie trzyma "ogór" temperatury podczas jazdy użytkowej?
    -Odpowietrzony
    -Zalany
    -Wentylator działa Gdy znajdzie się wskaźnik na polu zielonej kreski . Chyba czujnik temp. działa co nie ?
    -ma 4 koła
    -jest zielony

    POMOCY!
    CZY to oznacza,ze jest niedogrzany? Możliwe ze to taka tolerancja wskaźnika ?
    58788145_1_644x461_licznik-zegary-fiat-marea-bravo-brava-nowe-lublin.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Prawdopodobnie masz walnięty czujnik temperatury, albo kupiłeś wadliwy termostat. Bo normą jest utrzymywanie optymalnej temperatury w czasie pracy silnika. U ciebie termostat nagrzewa się, otwiera pełny obieg, a potem zawiesza się i pozostaje otwarty.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Czerwona kreseczka to temperatura osiągana podczas normalnej jazdy To znaczy : 3tysiące obrotów 100km/h
    Gdy depnę do 5 Tysięcy i tak jadę dłużej temperatura wzrasta do 90 *
    Ta czerwona kreseczka w połowie to właśnie ok 90'C i tak mniej więcej otwiera się termostat.. Weź mi Ty ino jeszcze raz napisz jak jest normalnie ta wskazówka a jak jest jak jedziesz z butem w podłodze..

    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    Wentylator działa Gdy znajdzie się wskaźnik na polu zielonej kreski . Chyba czujnik temp. działa co nie ?
    Tak chociaż czujniki są dwa - jeden dla zegarów a 2gi do sterowania ECU i wentylatorem tak więc może np. być problem z zegarami a wentylator będzie kręcił dobrze.

    Cytat Napisał Zokolic Zobacz post
    -ma 4 koła
    -jest zielony
    Hehe to wszystko w miarę pozytywnie Jest szansa na ocalenie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ta czerwona kreseczka w połowie to właśnie ok 90'C i tak mniej więcej otwiera się termostat.. Weź mi Ty ino jeszcze raz napisz jak jest normalnie ta wskazówka a jak jest jak jedziesz z butem w podłodze..


    Tak chociaż czujniki są dwa - jeden dla zegarów a 2gi do sterowania ECU i wentylatorem tak więc może np. być problem z zegarami a wentylator będzie kręcił dobrze.
    Edit : Jeden zółty na wtyczkę 2 pinową (u mnie zółty) oraz na damską wtyczkę -czerwony który jest który?

    Hehe to wszystko w miarę pozytywnie Jest szansa na ocalenie
    Czerwona kreska na załączniku w pierwszym poście to stan temperatury, jazdy ze średnią prędkością po nagrzaniu silnika. Jeśli podczas jazdy zatrzymam się i nagrzeje do 90* (na zegarze znajdzie się na czarnym polu na samym środku) ruszę,to znowu cholera jedna opadnie. - Termostat otwiera przy 80-85 stopni, może dlatego ? Mam się denerwować na Intercars? czy ogór lubi komorę kriogeniczną?
    Na instrumencie widać czarną kreseczkę (zegar temperatury) tam się powinien utrzymywać po nagrzaniu 90* jak domniemam
    Ten zielony ogór to moje utrapienie, ciągle mu zimno!
    Już pierwsze przymrozki! Sezon działkowy zaraz się skończy! POMOCY!
    aha, zielona kreseczka to stan załączania wentylatora.czyli jakieś 102 stopni,
    Pomocy moje żuczki!
    Aaa.. Jest jeszcze jeden myk wyjaśniający cały ten feler xD
    Gdy zimny on jest, jadę i wskazówka się zbliża do 90* koło 85 stopni - widać jak otwiera duży obieg, i wskazówka lekko opada, poczym się lekko podnosi i tak trzyma. xD
    Zagadka wciaz pozostaje nie rozwiązana!
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 24-10-2013 o 10:08

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Po przeanalizowaniu stwierdzam, że nie masz się czym martwić. Nie jest tak, że wskazówka staje równo w połowie skali i tak trzyma. Zawsze trochę pracuje. U Ciebie jakby faktycznie w troszeczkę większym zakresie niemniej nie widzę tu powodów do obaw. Trzyma te ok 90'C i dobrze. Sam mam termostat Verneta chociaż opinie o tej firmie są różne. Niestety czasem niezbyt pozytywne. Co do wtyczek nie pamiętam która jest która - info znajdziesz na forum. Ja mam np. jedną bo to różnie wychodziło.

    Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Termostat jest termostatem, trzyma temperaturę.
    Może jest to 80* a może 88* cięzko powiedzieć. Może zbyt wiele wymagam. Instrument nigdy dokładny nie będzie.
    Praca silnika jest przewidziana w zakresie temperatur 81-102 stopnie, tak mi się zdaję.
    Uznaję,że jest ok. Dzięki za pomoc!


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-01-2014, 12:12
  2. Palio 1.2 8v + LPG - świeci Fiat Code i brak "marchewy"... immo?
    Napisany przez szafa32 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 16-02-2013, 13:10
  3. Dziwny dźwięk " chrobotanie " na półsprzęgne Fiat G punto 1.3 90hp
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-06-2012, 19:32
  4. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
  5. [silnik] CC900 pali się "marchewa" problem z wtrys
    Napisany przez Banas921 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-02-2011, 20:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl