Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 113

Temat: temperatura marea  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Nie wiem jakie są ceny do JTD, ja do TD zapłaciłem na allegro 169 (producent: Behr), a w sklepie chcieli 280 (po zniżkach mojego mechanika). Ten z Twojego zdjęcia wygląda zupełnie inaczej niż ten od TD (jest mniejszy) więc może to dobra cena.
    Marea 1.9 TD



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ponad rok temu wymieniałem u siebie i ten wygląda podobnie. A co do jakości to jest to francuska firma ostatnio kilka termostatów ich kupiłem i nie narzekam.

  4. #48
    jad
    jad jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1,8 16v
    Ludzie, czytam to i się załamuję moim fiaciorem, bo wygląda na to, że mam kolejną usterkę.
    Dopiero go kupiłem a już czuje, że to był błąd, bo ciągle coś się psuje, ale do rzeczy...
    U mnie (1,8 16v, '96r. 216kkm), gdy jadę do pracy przez miasto, w szczycie porannym - 9 kilometrów, to za cholerę nie nagrzeję sobie kabiny (a pogoda nieciekawa). Temperatura jak u kolegi karwoj25, lub niższa. I ogrzewanie wieje chłodem, a gdy jestem blisko pracy, dopiero trochę cieplej.
    U mnie raz widziałem wskazówkę wyżej, gdy auto stało włączone na przeglądzie (w pomieszczeniu)
    Dodam, że:
    __wymieniłem u mechanika płyn chłodniczy - mam petrygo i jak podniosę klapę na włączonym silniku to widzę jak płyn się przelewa w takim zbiorniczku (mam lekko poniżej minimalnego poziomu)
    __spalanie w dzisiejszej pogodzie w mieście ok 12litrów czasem więcej.
    Czy to oznacza, że ten termostat o którym piszecie też mam do wymiany?

  5. #49
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    jad, jak silnik jest niedogrzany, albo się przegrzewa to termostat idzie na pierwszy ogień razem z za niskim poziomem płynu. na drugi pompa cieczy i zakamieniona chłodnica z przewodami.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    jad, prawie na 100% winny jest termostat, jak go wymienisz to samochód będzie się nagrzewał o wiele szybciej a i spalanie spadnie, bo niedogrzany silnik więcej pali
    Marea 1.9 TD

  7. #51
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    jad, dokładnie mam tak jak ty, po kilku kilometrach dopiero zaczyna grzać. Teraz mam pytanie do użytkowników silnika JTD105. Oto zdjęcie:
    Pytanie numer 1. Jak nazywa się ten element w czerwonym kwadracie??
    Pytanie numer 2. Czy element oznaczony strzałką to termostat??
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Osobiście mam TD i u mnie to wygląda tak:
    w kwadracie mam jakieś ustrojstwo (nie znam fachowej nazwy), powiedzmy pompka podciśnieniowa do wspomagania
    hamulca
    a bezpośrednio pod nim - czyli chyba tam gdzie wskazuje strzałka jest termostat - w TD ma on 5 wejść + 2 czujniki, wkręcane od dołu niewidoczne z góry
    Marea 1.9 TD

  9. #53
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    czyli tak jak myślałem, wielkie dzięki yoyo, kupuję i przekładam bo zima idzie a nie zamierzam liczyć się ze spalaniem 10L ON /100km.

    Czy jest w Marejce jakieś miejsce gdzie można spuścić stary płyn chłodzący, no w najniższym miejscu układu?? W Favo miałem coś takiego, pod silnikiem na przewodzie zwrotnym z chłodnicy była śruba spustowa
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Dokładnie, pod tym jest termostat. Ja do wymiany musiałem wyjąć akumulator, bo inaczej nie było dostępu. Po wszystkim nie zapomnij dobrze odpowietrzyć układu chłodzenia.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    jest śruba na silniku ale gdzieś czytałem, ze lepiej jej nie ruszać i że wystarczy spuścić z chłodnicy (gdzieś na dole jest spust)

    ja przyznam się, że nie spuszczałem płynu przy wymianie, było dość zimno, a do tego robiłem to pod blokiem i nie chciałem, żeby mi sąsiedzi straż miejską nasłali, odkręciłem tylko termostat i pozwoliłem, żeby się wylało tamtędy i z wszystkich węży, w sumie to i tak bardzo dużo tego płynu zeszło
    Marea 1.9 TD

  12. #56
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał szela
    Po wszystkim nie zapomnij dobrze odpowietrzyć układu chłodzenia
    szela, napisz jeszcze jak odpowietrzyć układ. Masz na myśli, żeby po prostu przed jazdą poczekać aż pompa przepompuje powietrze przez układ?? Czy jakaś specjalna metoda??
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  13. #57
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    W układzie nie powinno być powietrza. Zostawiasz odkręcony zbiorniczek wyrównawczy, okręcasz 2 odpowietrzniki na chłodnicy (na górze chłodnicy pod tym plastikiem łapiącym powietrze), zapalasz silnik, i jak przestanie lecieć woda lecieć powierzę (i piana) to zakręcasz i uzupełniasz brakujący płyn.
    Było już na forum

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2009
    Skąd
    Białystok
    Postów
    28
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16v `99
    Poczytalem troche i mniej wiecej domyslam sie co moze byc w mojej Marysi. Ale prosze jeszcze o wasza opinie. Dluzszy czas dzialo sie tak ze temperatura byla prawidlowa troszke ponizej polowy ale przy czestym ostrym przyciskaniu rosla duzo wyzej jak pol. Ostatnie dni podchodzila nawet pod max ale nic nie gotowalo i korek normalnie mozna bylo odkrecic zadnego cisnienia w zbiorniczku nie bylo lecz... dzis cale szczescie juz pod blokiem jak cofalem to nie widzialem patrzylem do tytul ale kiedy juz mialem jechac do przody zobaczylem duzooo pary z pod maski sie wydobywalo otworzylem i wychodzila z pod korka co dokladnie moglo sie stac i jakie moga byc tego skutki i czy da sie samemu naprawic. dodam jeszcze ze jak temp byla wysoka przy pracy silnika wylaczalem odrazu wlaczem z powrotem i byla juz w polowie i tak se podczas jazdy skakala az do dzis... ;/ prosze o pomoc z gory dziekuje

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Być może Twój termostat zawiesił się w pozycji przymkniętej,
    jeśli w układzie bedzie za duże ciśnienie to ono znajdzie sobie ujście i pojawią się gdzieś nieszczelności, a jak przegrzejesza auto to albo spęka głowica albo pierścienie
    na początek odpowietrz układ i zobacz czy to coś zmieni
    Marea 1.9 TD

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2009
    Skąd
    Białystok
    Postów
    28
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16v `99
    Bylem u mechanika okazalo sie ze termostat i chlodnica wydaja sie w porzadku i przewody gumowe wszystko gra lecz...
    trzeba bylo odpowietrzyc caly uklad i...
    dalej okazalo sie ze to uszczelka pod glowica ;/;/;/ koszta moga byc rozne ehh...
    poinformuje co i jak dalej sie potoczylo dzieki za pomoc itp
    pozdrawiam 8)


 
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ukł. chłodzenia] temperatura silnika
    Napisany przez adamglo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-12-2009, 20:00
  2. temperatura PUNTO II JTD
    Napisany przez edzioszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 05-10-2009, 17:57
  3. Temperatura silnika JTD czy aby napewno termostat do wymiany
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-06-2009, 10:56
  4. Zbyt wysoka temperatura Fiata Marei 1.6 ;/
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-06-2009, 12:00
  5. Coś nie tak z temperatura
    Napisany przez szela na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 27-03-2009, 08:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat fiat marea 1.9 jtd

termostat fiat marea weekend 1.9 jtd

WYMIANA TERMOSTATU BRAVO 1.9 JTD

termostat w fiacie bravo 1.9jtd

uszczelka pod glowica fiat marea weekend

termostat fiat bravotermostat fiat punto jtdtermostat fiat marea 1 8fiat marea wymiana termostatutermostat fiat brava 1.9 tdtermostat marea 1.9tdmarea temperaturafiat marea 1.9 jtd termostattermostat fiat bravo 1.9 jtdmarea weekend 1.9 td nie palifiat marea silniki 1.9 jtdtermostat fiat bravo 1.9jtdtermostat bravo 1.9jtdtermostat za fiat punto 1.9 jtdfiat marea termostatfiat 1.9jtd termostat foto
http://www.iparts.pl