Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD

    Szczelność dolotu, turbina i inne takie - Brava 1,9JTD105

    Witam pierwszy raz tutaj i pozdrawiam.

    Ostanio miałem pękniętą rurkę doprowadzającą powietrze do turbiny, tą zagiętą pod kątem prostym częściowo karbowaną na jej dłuższej części. Rurka wymieniona, samochód jednak nadal mułowaty. Objawy wskazują na uszkodzenie przepływomierza, przynajmniej tak mi wychodzi z tego co poczytałem na forum, ale chciałbym jeszcze sprawdzić czy to całe orurowanie dolotu jest już naprwadę szczelne. Czy można to jakoś domowym sposobem zrobić ? Na przykład odczepić rurę od filtra powietrza, zatkać ręką przy pracującym silniku i zobaczyć czy zgaśnie ? Może jakiś inny pomysł ?

    I jeszcze pytanie co do tej mułowatości samochodu. Jest to mój pierwszy samochód z turbodieslem, wcześniej jeździłem tylko benzynowymi i nie wiam tak naprawdę czego oczekiwać. Oceniam, że jest mułowaty, bo Octavia 1,9TDI czy Berlingo 1,6TDI którymi mam czasem okazję się przejechać jeżdżą wyraźnie żwawiej, niestety nie mam porównania z inną taką Bravą. Więc pytam się czy te Bravy są z natury takie mułowate, nawet JTD, czy jednak jest coś nie halo.

    I jeszcze o przepływomierzu. Wyczytałem, że odłączenie uszkodzonego przepływomierza powoduje poprawę pracy silnika. Owszem czuję, że po odłączeniu jest inaczej, lepiej, swobodnie można silnik rozkręcić powyżej 4 tys. obrotów, co z podłączonym przepływomierzem nie było łatwe, ale czy ta poprawa powinna być taka raczej zdecydowana, czy może właśnie tak jak piszę czyli "jako tako". No i jeszcze czy wkręcenie sprawnego przepływomierza daje jakiegoś naprawdę odczuwalnego kopa, czy tylko będzie znowu "trochę lepiej" ? Nie chce mi się go kupować "na próbę" chociaż może być to i tak tańsze przy samodzielnej wymianie niż wizyta w serwisie na diagnostyce :-)

    No i jeszcze nic nie wiem o tej turbinie, jakoś niespecjalnie odczuwam jej działanie czy chwilę włączenia, czy cóś. Czy to może być wina tego przepływomierza, czy po prostu jest martwa ?

    Jeśli się za mocno rozpisałem to sorry, ale jakby ktoś mógł mnie wspomóc w moich przemyśleniach będę wdzięczny.

    Pozdrawiam
    MS



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał maras
    czy ta poprawa powinna być taka raczej zdecydowana, czy może właśnie tak jak piszę czyli "jako tako"
    Jako tako.

    chciałbym jeszcze sprawdzić czy to całe orurowanie dolotu jest już naprwadę szczelne. Czy można to jakoś domowym sposobem zrobić ? Na przykład odczepić rurę od filtra powietrza, zatkać ręką przy pracującym silniku i zobaczyć czy zgaśnie ? Może jakiś inny pomysł ?

    Można zatkać dokot do silnika ale za turbiną, jak chcesz cały dolot sprawdzić to przed kolektorem i na lekkim gazie wąz powinien zrobić Ci się twardy.
    Zatykanie koło filtra nic nie da.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Można zatkać dokot do silnika ale za turbiną, jak chcesz cały dolot sprawdzić to przed kolektorem i na lekkim gazie wąz powinien zrobić Ci się twardy.
    Zatykanie koło filtra nic nie da.
    A dlaczego nic nie da ? Jeśli zatkam rurę zaraz za filtrem to jest jedyne miejsce skąd silnik powinien mieć powietrze, a bez powietrza nie będzie działał więc powinien zgasnąć. No chyba, że ciągnie bokiem. Czyżbym nie miał racji i jest jeszcze jakieś źródło powietrza do silnika ?

    MS
    [/youtube]

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.
    nie no jedno jest... mi zaraz za filtrem jak zatkam zasysa przewody (wgniatają się tak) i za chwile gaśnie. No w 1.9 TD tak około 2000 obr słychać elegancko turbinę zwłaszcza jakoś przy zimnym bardziej
    BRAVO i wszystko jasne...

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał maras
    Czyżbym nie miał racji i jest jeszcze jakieś źródło powietrza do silnika ?
    Masz ale połowicznie bo zrobisz test na podciśnienie a przy normalnej pracy w układzie masz nadciśnienie. Tak więc jak noramlnie wydmuchuje Ci np powietrze spod opaski to tu ładnie węża zassa do rury i bedzie trzymać. Poza tym ile podciśnienia wytworzysz? a w czasie normalnej pracy w dolocie masz 1bar lekko.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Mam podobny problem. Auto wydaje się "mułowate" nawet kiedy włącza się turbina... prawdziwego kopa dostaje dopiero przy 3000 rpm. Turbina włącza się zależnie od biegu, ale przed 2000 rpm i tak ciągnie aż obroty osiągają tak 2800 3000 i wtedy ciągnie do przodu jak szalona.

    Pomijając wyczuwalną "turbodziurę" w przedziale 1500-1700, sczególnie na 4 i 5 biegu, da się jeździć, ale z braku punktu odniesiena - to też mój pierwszy turboklekot, to nie wiem, czy "ten model tak ma" czy powinno być lepiej.

    Wiem, ze poprzedni właściciel wymieniał przepływomierz, ale wiem też że były problemy ze sprężarką - to znaczy, problemy... po prostu ludzie co tym autem jeździli mówili, że nie ma takiej mocy jak powinno.
    Niestety musze czekać a będzie cuś grosza, żeby dać na warsztat co by to robić... na razie tylko naprawy bierzące wyskakujące.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Cytat Napisał Siwy1982
    Turbina włącza się zależnie od biegu, ale przed 2000 rpm i tak ciągnie aż obroty osiągają tak 2800 3000 i wtedy ciągnie do przodu jak szalona.
    A skąd wiesz, że turbina się włącza ? To jest jakoś przeraźliwie słyszalne czy jak ? Tak tu wszyscy piszą o tym, a ja coś nie mogę tego wyczuć, wsłuchuję się, nawet jeżdżę ostatnio z wyłączonym radiem i nic :-(

    Albo nie działa, albo głuchy jestem chyba.

    MS

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Bstok
    Postów
    12
    Auto
    1,9TD 100
    Odpal samochod i na biegu jałowym dodaj delikatnie gazu. Samochod bedzie sie powoli wkręcał na obroty i powinienes w pewnym momencie uslyszes narastający cichy swist (to turbina) Jezeli nie slychac swistu to jest cos nie teges.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Turbinę usłyszysz i wyczujesz po przyspieszeniu.

    Usłyszysz właśnie ten "świst", o którym napisał adiracer, a poczujesz w przyspieszeniu kiedy się włączy podczas jazdy. Jeśli nie odczuwasz nieproporcjonalnego do ilości dodanego gazu wzrostu przyspieszenia (tzw. kopa) to najwyraźniej coś masz nie tak, lub masz na tyle słabe ucho, że świstu nie słyszysz i jesteś na tyle klockowaty, ze kopa nie czujesz ;P

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Gdyby turbina Ci w ogóle nie działała to miałbyś spore problemy z uzyskaniem 100KM/h, kumplowi w 1,9 TDI turbina posypała się na amen i autem naprawę nie dało się jechać. Znowu znajomy w cromie 1,9TD ma tak, że auto jest mułowate ale słabo przyśpiesza, ale jak się rozkula to i 150pojedzie, co prawa rozpędzenie zabiera 3 lata świetlne ale daje rade, a turbinę ma w opłakanym stanie.
    Co do świstu to w moim JTD jest bardzo słabo słyszalny, ale da się go usłyszeć i czuć włączenie się turba po kopniaku powyżej 2tyr. obrotów. Jeśli nie masz oleju w dolocie i/lub interculerze to raczej turbina daje rade.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Turbina się nie włacza. Ona działa cały czas tylko od pewnych obrotów robi to już efektywnie.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    39
    Auto
    FIAT BRAVA 1,9JTD
    Cytat Napisał Siwy1982
    Turbinę usłyszysz i wyczujesz po przyspieszeniu.

    Usłyszysz właśnie ten "świst", o którym napisał adiracer, a poczujesz w przyspieszeniu kiedy się włączy podczas jazdy. Jeśli nie odczuwasz nieproporcjonalnego do ilości dodanego gazu wzrostu przyspieszenia (tzw. kopa) to najwyraźniej coś masz nie tak, lub masz na tyle słabe ucho, że świstu nie słyszysz i jesteś na tyle klockowaty, ze kopa nie czujesz ;P
    No dobra, odpaliłem, przygazowałem powoli, świszcze, otworzyłem drzwi i teraz usłyszałem wyraźnie. Włącza się metaliczny, wysoki gwizd tak przy ok 1800rpm. Czyli turbina działa, tak ? To teraz pewnie ten power poczuję jak wymienię przepływomierz. No zobaczy się.
    Niech moc będzie z Wami :-)

    Pozdrawiam
    MS

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    jezeli juz mowimy o turbinach to co mam zrobic z tym bo rura dolotowa do turbo jest cala w oleju, to dobrze czy zle??

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Z tego co się orientuje to bardzo nie dobrze. Jeśli niedawno zmieniłeś oleje to wlałeś za rzadki(np pełny syntetyk), a jeśli nie to prawdopodobnie turbo do regeneracji.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    266
    Auto
    Marea 1.9 JTD HLX 2002
    wiesz, przed wymiana oleju byl caly w oleju i po wymiane tez jest


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. YouTube, Maxior, Video.Google i inne
    Napisany przez miszko na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 710
    Ostatni post: 25-03-2017, 17:19
  2. Wymiary przednich i tylnych głośników i inne
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-11-2008, 15:15
  3. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:06
  4. Turbina? przepływomierz?
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-08-2008, 22:27
  5. Turbina
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-07-2008, 20:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

objawy uszkodzonej turbiny jtd

turbina fiat marea jtd 105

fiat bravo turbina

turbina fiat bravo jtd

objawy uszkodzonego turbo fiat bravo 1.9 TD

turbina jtd 105

turbo fiat bravo jtd

wysokie obroty turbiny fiat

jak sprawdzic szczelnosc turbiny

bravo 1.9jtd turbina obroty

jak sprawdzic czy turbo jest szczelnebrava jtd 105 turbinadolot bravo 1.9 jtddolot turbinydolot powietrza do turbiny fiat bravojtdsprawdzenie turbo bravo jtd
http://www.iparts.pl