Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5

    Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V

    Witam wszystkich, mój Bravolot znów pokazuje humory, szarpie podczas przyśpieszania, obroty na jałowym idealnie 800rpm, silnik działa jak zegarek a mimo to po rozgrzaniu, jak przyspieszam to go zamula i szarpie, zwłaszcza na 2 i 3 biegu na zimnym silniku przyspiesza normalnie. Kable i świece nowe, pod komputerem żadnych błędów, moją uwagę zwrócił parametr samodopasowania TRA. Jak myślicie co to może być?

    Parametr samodopasow.TRA: -58,368 ms
    Parametr autodpasow. DTV: 0,000 ms
    Parametr samodopasow.FRA: 1,031

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2012
    Skąd
    wlkp
    Postów
    6
    Auto
    Brava
    Podpinam sie pod temat. Identyczne objawy

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    54
    Auto
    Fiat brava 1999, 1.2 16v
    Też sie dołączam. Mi szczególnie sie to objawia jak jest rozgrzany i na chwilę go zgaszę i znowu odpalę to przez parę kilometrów poszarpie i potem jedzie normalnie. Też zero błędów. Świece nowe.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Drążdżewo
    Wiek
    31
    Postów
    206
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Wiesz co to korekty krótko i długo terminowe?pomogę jak podasz kod błędu bo nie pamiętam już a potrzebny mi, oczywiście jeżeli mówimy o bosch 1.5.5

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Wstępnie mogą to być objawy padającej lambdy która się (spóźnia) ale takie rzeczy to na oscyloskopie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    Witam, ja nie miałem sie juz czego czepić, bo układ zapłonowy mam praktycznie nowy, zrobiłem adaptacje krokowego z desperacji, parametry, które napisalem w 1 poście wróciły do normy, głównie TRA mieści sie w tolerancji -50 +50. Teraz odpukać nie ma tych objawów, ciekawe co będzie dalej, ale jeżdze już z dobry miesiąc i nic zero szarpnięć. Gdyby się cos zmieniło, poinformuje

    Pozdrawiam

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Drążdżewo
    Wiek
    31
    Postów
    206
    Auto
    Brava 1.2 SX
    To korekta krótko terminowa i będzie się zmieniać zależnie od tego jak będziesz jeździł, są do tego tylko pewne normy w których się mieścisz

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    Odgrzewam stary już temat, szarpanie w moim Bravo powróciło, na gorącym silniku, szarpie podczas przyspieszania na zimnym silniku objawy nie występują, gdy np. na 4 biegu przy 2000rpm wcisnę gaz, silnik tylko szarpie nie przyspiesza, pod górki muszę redukować jest słaby, gdy rozpędzę samochód do powiedzmy 80km/h to jedzie płynnie każde naciśnięcie na gaz powoduje szarpanie, przy wyższych obrotach czuć jak obroty rosną, jednak przyspieszenie nie jest równomierne, wolne obroty są idealne, autko cały czas trzyma około 800 obrótów, natomiast gdy chwile pracuje na biegu jałowym i gwałtownie dodam gazu, czuć szarpnięcie lekką wibracje i dopiero silnik się zbiera. Zostało skontrolowane:

    Brak błędów w ECU.
    Świece - 10 miesięcy (5000km) NGK - kawa z mlekiem izolator biały.
    Kable WN - wymieniane razem ze świecami Magneti Marelli.
    Silnik krokowy - czyszczony włącznie z potencjometrami (TPS) i zrobiona adaptacja.
    Sonda Lambda - pracuje wg FiatEcuScan w całym zakresie jej odpięcie nie wpływa na prace silnika.
    MAP Sensor - Czysty jego odpięcie skutkuje nagłym spadniem obrotów po podłączeniu silnik pracuje prawidłowo.
    Profilaktycznie do benzyny 2x zastosowałem K2 Benzin do czyszczenia wtrysków, tankuje na dobrych stacjach..
    Filtr powietrza czysty.
    Płyny i olej wporządku.
    Aktualnie skończyły mi się pomysły, miał ktoś coś takiego? udało się zwalczyć problem?..
    Ostatnio edytowane przez szczepko920 ; 24-05-2013 o 01:11

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał szczepko920 Zobacz post
    Silnik krokowy - czyszczony włącznie z potencjometrami (TPS) i zrobiona adaptacja.
    Rozbierane było na części pierwsze i czyszczone ścieżki?
    Pozostaje czujnik położenia wału korbowego, czasem te czujniki pomimo elektrycznej sprawności potrafią zawodzić chwilowo/okresowo.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    54
    Auto
    Fiat brava 1999, 1.2 16v
    Ja też nadal mam takie same objawy jak "szczepko920". A nie może to być wina cewki ?

    No i faktycznie może być to też czyjnik położenia, z tego co patrzyłem to coś koło 100 zł.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tomlodz Zobacz post
    A nie może to być wina cewki ?
    Może chociaż jakby był problem z zapłonem powinno być to trochę widać na świecach..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    Tak markshall, silniczek był rozbierany cały, były czyszczone styki na silniczku 12V, nastepnie zdjąłem dekielek i wyczyściłem wszystkie ścieżki, silniczek pracuje obroty trzyma idealnie, co do cewki to nie wiem, świece idealne jak by coś z zapłonem to izolator byłby czarny, a na świecach zrobiłem 5000km i idealne, izolator biały, no jak nowe, z tym szarpaniem zrobiłem pewnie koło 400km, już to było by widać napewno na świecach, jak by to był problem z zapłonem. Jestem umówiony na wizyte u diagnosty w poniedziałek ciekawe co mi powie, mnie sie pomysły skończyły, co to czujnika położenia wału to może byc dobry trop, jak można go sprawdzić domowym sposobem?

    Czytałem troche na podobne tematy i może MAP Sensor co myślicie?

    tomlodz, gdybyś trafił na jakiś trop, podziel się proszę informacją
    Ostatnio edytowane przez szczepko920 ; 24-05-2013 o 12:50

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Oporność czujnika położenia wału na 1 i 2 pinie (są 3 piny) powinna się mieścić pomiędzy 575 a 750 Ohm.
    W moim przed chwilą sprawdzałem jest 950 Ohm , jest tak odkąd go mam i nie widzę problemów z pracą silnika .
    Uszkodzenie czujnika położenia wału powinno objawiać się , problemem z odpaleniem ciepłego silnika a wtedy ECU zapamięta błąd z czujnika .
    Można jeszcze sprawdzić alternator, ładowanie , klemy czy nie luźne , połączenia masowe , stan akumulatora , a może słaba masa na przepustnicy.
    Ostatnio edytowane przez asarx ; 24-05-2013 o 13:25

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5
    Właśnie wróciłem, przejechałem około 6km, na zewnątrz mam 10 stopni i mżawkę, autko nagrzalo się do 90 stopni co najlepsze w taką pogodę szarpanie niemal ustępuje przyspiesza normalnie, gdy zaświeci słońce zrobi się koło 25 stopni, to objawy powrócą, zauważyłem taką zależność...

    Gdzie znajdują sie te połączenia masowe? jedno widziałem na silniku.. Co do akumulatora to kręci, w zimie było z nim troche niespodzianek, ale cóż Bosch S3... bez komentarza, aczkolwiek teraz gdy temperatura na + to o nim zapomniałem. Klemy nie luźne, moge ewenutalnie papierkiem ściernym przelecieć, dla przewodności lepszej...

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez szczepko920 ; 24-05-2013 o 14:16

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Jasło
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Bravo 1.2 16V '99 Bosch Motronic M1.5.5

    Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V + Rozwiązanie problemu

    Witam.

    ROZWIĄZANIE PROBLEMU:

    Zwacie międzyzwojowe cewki zapłonowej, trzeba wymienić cewkę

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał szczepko920 Zobacz post
    Zwacie międzyzwojowe cewki zapłonowej, trzeba wymienić cewkę
    No i takie usterki są najgorsze bo ani diagnostyka tego nie wykryje ani miernikiem też może być ciężko.... sam mam taką cewke która wydaje się dobra a jedno wyjście nie działa. Jak udało się do tego dojść?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Szarpie podczas jazdy
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-01-2013, 13:45
  2. Bravo JTD 105 przydlawi sie podczas przyspieszania.
    Napisany przez arekarek73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2012, 20:32
  3. Wibracje podczas przyspieszania. Bravo TD100. POMOCY!!!
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-05-2012, 00:49
  4. [silnik] Szarpie podczas odpalania
    Napisany przez Janek_skc89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-02-2011, 12:16
  5. szarpie podczas ruszania siena 1,2
    Napisany przez artur na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-06-2009, 22:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.2 16v szarpie podczas przyspieszania

fiat brava 1.2 16v przerywa

fiat brava 1.2 16v szarpie

brava 1.2 przerywa

fiat brava szarpie przy przyspieszaniu

fiat brava szarpie podczas jazdy

fiat siena 1.2 przerywa

fiat 1.2 szarpie

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438szarpie-podczas-przyspieszania-1-2-16v-16855

fiat brava 1.2 16v szarpie podczas jazdy

fiat brava 1.2 16v szarpie przy przyspieszaniu

lancia y 1.2 16v przerywa na cieplym

k2 benzin forum

szarpanie silnika przy dodawaniu gazu na niskich obrotach brava 1.2 16vlekkie szarpanie przy dodawaniu gazu bravo 1.2zamula fiat brava 1.2fiat brava 1.2 szarpie podczas jazdysilnik fiat 1 2 16v szarpiefiat 1.2 16v szarpie przy przyspieszaniu1.2 16v przerywafiat brava 1.2 16v szarpie na biegu podczas przyspieszaniaclio 3 szarpie podczas przyspieszaniamegane i przerywa podczas przyspieszania 16vfiat palio 1.2 16v przerywa

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl